Trillend beeld Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Ik heb vandaag net de powercolor ati radeon 8500 pro in mijn bak gezet. Echt een fijn kaartje! alles werkt en hij draait mooi op 275/275. dikke 7500 3dmarks! Alleen soms gaat het beeld ineens heel snel wazig van links naar rechts trillen :? :? In het bijgeleverde spel Rune krijg ik dit altijd na een tijdje. Buiten dat spel heb ik het eigenlijk haast nooit maarja t ziet er echt raar uit...
Echt kei maf, ik heb al verschillende drivers geprobeert maar helpt alleen niks.Nu draai ik de laatste officiele. Zou dit een hardware probleem zijn?
Iets op de kaart defect? Ik heb alleen mijn cpu en fsb overgeclockt. Kaart draait op standaart core/mem.

Verwijderd

gewoon een te hoge refreshrate waarschijnlijk

• Marsman83
Nee dat is het niet, want mijn scherm kan wel gewoon 100Hz aan.. heeft ie altijd gedaan op mijn geforce2 gts. Ik bedoel een ander trillend beeld, dat is duidelijk geen te hoge refresh rate. Het lijkt mij wel een hardwareprobleem, maar het rare is dat hij het maar heel af en toe doet. En verder werkt alles perfect :? :?

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Het kan aan veel dingen liggen, het is misschien al een idee om de FSB normaal te klokken en dan te kijken of het nog gebeurt. Andere resoluties, hybride drivers gebruiken (dll's uit verschillende versies), dat soort dingen. Anders check ook ff de airflow in je kast, dat kan voor problemen zorgen met die ongekoelde RAM-chips op de 8500.

A pc is like a work of art; it's never finished

• Marsman83
Mijn airflow is echt wel in orde. Ik heb er 5 fan's inzitten. Overichens ben ik erachter gekomen dat ik dit probleem alleen heb als ik 1152X864 @100hz draai. Zou dit aan powerstrip liggen? Toen ik nog mijn geforce2 had draaide die vlekkeloos op 1152X864 @100hz en mijn beeldscherm kan dat ook aan dus..