Hoi,
Ik zit met een probleem. Op verschillende pagina's staat uitleg over hoe ik Gif files mee kan complileren met een EXE file. Zodat de gifs dus in de exe staan en niet als externe files aangeroepen hoeven te worden.
Nou is het volgens die sites de bedoeling dat ik een resource file aanmaak.
Ok, ik heb 53 gif files in een submap staan nu, en een RS file gemaakt volgens deze standaard.
gif1 GIF "plaatje.gif"
gif2 GIF "plaatje1.gif"
etc.
Deze heb ik met BRCC32 van delphi naar een .res file laten compileren.
daarna heb ik ($R .\gif\resourcefile.res) toegevoegd aan mijn project.
Dus zou delphi iig moeten laten weten dat er een res file aanwezig is.
Het is nu dus de bedoeling dat ik die 53 gif files in de exe zelf bak, en ze ook kan aanspreken vanuit de code natuurlijk
En hier loop ik dus vast..
http://delphi.about.com/library/weekly/aa021301a.htm
is de manual die ik gebruik, maar ik ben nog maar een beginner en echt duidelijk is het me niet helemaal.
GoT Search was dead end. Google search en FAQ links gaven me die link. Ik heb nog 1 page kunnen vinden maar daar snapte ik helemaal niks van. Ging allemaal over streaming van mp3's enzo, ik wil eerst beginnen met wat GIF'jes
Is er iemand die me een stapje de goeie richting in kan helpen? Ik werk trouwens op Delphi 5.
thanks in advance.
Ik zit met een probleem. Op verschillende pagina's staat uitleg over hoe ik Gif files mee kan complileren met een EXE file. Zodat de gifs dus in de exe staan en niet als externe files aangeroepen hoeven te worden.
Nou is het volgens die sites de bedoeling dat ik een resource file aanmaak.
Ok, ik heb 53 gif files in een submap staan nu, en een RS file gemaakt volgens deze standaard.
gif1 GIF "plaatje.gif"
gif2 GIF "plaatje1.gif"
etc.
Deze heb ik met BRCC32 van delphi naar een .res file laten compileren.
daarna heb ik ($R .\gif\resourcefile.res) toegevoegd aan mijn project.
Dus zou delphi iig moeten laten weten dat er een res file aanwezig is.
Het is nu dus de bedoeling dat ik die 53 gif files in de exe zelf bak, en ze ook kan aanspreken vanuit de code natuurlijk
En hier loop ik dus vast..
http://delphi.about.com/library/weekly/aa021301a.htm
is de manual die ik gebruik, maar ik ben nog maar een beginner en echt duidelijk is het me niet helemaal.
GoT Search was dead end. Google search en FAQ links gaven me die link. Ik heb nog 1 page kunnen vinden maar daar snapte ik helemaal niks van. Ging allemaal over streaming van mp3's enzo, ik wil eerst beginnen met wat GIF'jes
Is er iemand die me een stapje de goeie richting in kan helpen? Ik werk trouwens op Delphi 5.
thanks in advance.
I want to live forever, so far.. so good.