Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Oh ja, als iemand een duidelijk schema heeft hoe je dit mooi kunt bouwen, ontvang ik het natuurlijk graag op mijn mail. Ik heb al een schema van een 7V/12V schakeling, maar nog niet traploos met een potmeter
Echt niemand?
Verwijderd
Vermogen min 5Watt/per fan.
Vermogenspotjes zijn wel zeer prijzig.
(Zijn draadgewonden ipv koolstof)
Makkelijker is een regelbare Spanningsregulator in te zetten geloof dat LM324 er zoeentje is ben je goedkoper uit.
Ben er eingelijk al een tijdje uit merk ik.
Zal vanavond even voor je zoeken.
Vermogenspotjes zijn wel zeer prijzig.
(Zijn draadgewonden ipv koolstof)
Makkelijker is een regelbare Spanningsregulator in te zetten geloof dat LM324 er zoeentje is ben je goedkoper uit.
Ben er eingelijk al een tijdje uit merk ik.
Zal vanavond even voor je zoeken.
Verwijderd
zoiets hoef je toch niet te doen met een potmeter, gewoon een schakelaartje met een weerstandje, volgens mij kun je zo'n dingen gewoon kopen ook nog.
net zoiets als zo'n sterkte regelaar voor het licht, zo'n ronde knop waar je aan kan draaien
is hetzelfde id.
grtz
net zoiets als zo'n sterkte regelaar voor het licht, zo'n ronde knop waar je aan kan draaien
is hetzelfde id.
grtz
Verwijderd
Een nog veel stoerdere oplossing:
Maak een schakelingetje met een LDR'etje (Light Dependent Resistor) er tussen, dat als je het licht uit doet (om te gaan slapen), dat je fannnetjes automatisch langzamer gaan draaien...:)
Maak een schakelingetje met een LDR'etje (Light Dependent Resistor) er tussen, dat als je het licht uit doet (om te gaan slapen), dat je fannnetjes automatisch langzamer gaan draaien...:)
Leuk, maar ik wil hem ten aller tijde terug kunnen schroeven... Bedankt voor de tips
Verwijderd
Optie 1: Per fan een draadgewonden potmeter van 250 ohm 5w
Optie 2: Maak met een LM317 een regelbare voeding, voordeel is dat je hier meerdere fan's aan kunt hangen.
Optie 2: Maak met een LM317 een regelbare voeding, voordeel is dat je hier meerdere fan's aan kunt hangen.
Dank u dank u, ik zal effe zoeken in de Conrad gids (toch?)
Pagina: 1