Toon posts:

1 webserver en 1 backup server met windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op mijn webserver systeem: windows 2000 advance server.
Op mijn backup systeem ook.
Nu is het zo dat m'n website draaien.. no problem. maar volgende .. ik wil dat mijn backup systeem automatisch backups maakt van pc1 (webserver) en als de webserver crasht en opnieuw start dat pc2(backup server) eventuele bestanden terug zet en pc1 goed start.
het belangrijkste is in iedergeval dat alles wat op pc 1 geinstalleert wordt automatisch ook op pc2 komt te staan
hoe doe ik dit?
Kan iemand me hiermee helpen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=24]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Misschien dat dat mogenlijk is met FRS (File Replication Service), dat zit standaard in win2000 en wordt bv ook gebruikt door AD en DFS om te bestanden te repliceren.

Of begrijp ik je vraag nou niet goed?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 11:01 schreef Flyduck het volgende:
Misschien dat dat mogenlijk is met FRS (File Replication Service), dat zit standaard in win2000 en wordt bv ook gebruikt door AD en DFS om te bestanden te repliceren.

Of begrijp ik je vraag nou niet goed?
ehu.. ik weet niet. als je bedoelt met dat FRS. dat alles wat ik op pc1 installeer auto ook pc2 komt.. dan wel.
zoniet. jah dan niet.. sry ik ken de termen FRS/AD/DFS niet. ik ben iemand die veel met de pc omgaat vaak ook weet wat ie doet. maar weinig termen kent.

Verwijderd

Ik zou gebruik maken van DFS (Distributed file system).

Deze kan 1 en dezelfde directory op 2 servers in sync houden (het zelfde).

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 07:18
Er is ook een simpel programmaatje dat dat voor je doet op gezette tijdstippen. Met synchronisatie.
Maar ik denk dat dat iets te onprofessioneel overkomt voor je...

iig de naam weet ik zo niet uit mn hoofd, icq of msn me als je de naam wil weten, dan zoek ik hem op thuis (ben nu niet thuis)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op vrijdag 08 maart 2002 13:25 schreef Weppel het volgende:
Er is ook een simpel programmaatje dat dat voor je doet op gezette tijdstippen. Met synchronisatie.
Maar ik denk dat dat iets te onprofessioneel overkomt voor je...

iig de naam weet ik zo niet uit mn hoofd, icq of msn me als je de naam wil weten, dan zoek ik hem op thuis (ben nu niet thuis)
Ik weet niet precies wat je bedoelt (je omschrijving lijkt op rsync), maar periodiek backup geeft in ieder geval wel bescherming tegen domme admin fouten: Stel je maakt op PC1 een foutje in de configuratie en de server gaat daardoor 100x langzamer. Als dat automatich naar server 2 wordt gerepliceert gaat deze ook fout. Besef dat maar een klein deel van de fouten werkelijk door hardware wordt veroorzaakt. (iets waarvan echter vaststaat dat het ooit zal gebeuren met je hardware).

Als je toch pc2 een preciece kopie van pc1 wilt laten houden kun je erover denken deze als loadbalancing server ernaast te zetten.

s6 (moet je er toch zelf over nadenken)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz..
Het gaat me om zeg maar een backup dat ik bij wijze van spreke mocht pc1 in de knoei komen alleen maar een aantal commandos te hoeven geven dat pc1 weer normaal draait met de recente gegevens: user configuratie's. euh webinstellingen. noem maar op.

Verwijderd

Waarom bouw je geen cluster ? zit ook in adv.server !

1 server is primary en mocht pc1 uitvallen dan draait pc2 door met identieke settings zodat je pc1 later weer kunt herstellen

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/server/clustersteps.asp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 16:27 schreef Frankdatank het volgende:
Waarom bouw je geen cluster ? zit ook in adv.server !

1 server is primary en mocht pc1 uitvallen dan draait pc2 door met identieke settings zodat je pc1 later weer kunt herstellen
Daar heb ik wel aan gedacht.. Maar nu is het volgende ik heb geen externe hdd. en momenteel kan ik die ook niet betallen. ik moet het hier momenteel mee doen. vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier een oplossing voor
Pagina: 1