Toon posts:

Probleempje bij audio afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik audio afspeel terwijl er tergelijkertijd een programma vanaf CD wordt geinstalleerd (op dezelfde schijf b.v.), wil het volgende zich nogal is voordoen:

Probleem

Waar kan dat aan liggen? Audio hapert ook nog wellis als ik b.v. in Cubase op de rechtermuisknop druk terwijl een audio track speelt. De kaart (Terratec EWS88MT) shared het IRQ met de TV kaart, maar die wordt op deze momenten uiteraard niet gebruikt. Iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Dit probleem heb ik ook wel eens, maar ik weet ook niet waar het aan ligt...

Trouwens, die muziek, heb jij die zelf gemaakt?

Klinkt wel erg goed al zeg ik het zelf! :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Volgens mij is het een geval van storing. Gewoon, de resonantiefrequenties van de mechaniek van je CDROM wordt via het kabeltje (of gewoon door de lucht) naar je soundcard geleidt, met alle gevolgen van die. Niet veel aan te doen vrees ik. De ene geluidskaart is er gevoeliger voor dan de andere. Verder zal het ook zo zijn dat je net een verkeerde combinatie van CDROM en soundcard hebt. probeer een andere CDROM of soundcard (zelfde merk, type, maakt niet uit, het gaat om het individuele geval) en het probleem kan opgelost zijn. Correct me if I'm wrong.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Gebeurd het ook weleens dat als je iets aan het installeren oid bent, dat ie even helemaal niks meer doet, iets van 0,5 sec ofzo? Dan ligt het aan je IDE channels, je CD-Speler en HDD zitten elkaar in de weg, je mobo en IDE controller kunnen niet alles tegelijk doen, en dan hapert er weleens iets. Daar is in principe niks aan te doen, behalve niet 2 dingen tegelijk te doen :{

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 14:50 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Daar is in principe niks aan te doen, behalve niet 2 dingen tegelijk te doen :{
Jawel.. keyword is SCSI ;)