Toon posts:

Het leven is duurder

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zeg.... het begint er een beetje op te lijken alsof er meer gebeurd is dan het "naar boven afronden" van de gulden.
Ligt het nou aan mij of zijn we met zijn allen meer aan het betalen voor hetzelde product? Leuk dat je tijdens je vakantie snel door hebt of je goedkoper of duurder uit bent dan in Nederland maar de inflatie is een beetje te hard gegaan de laatste maanden....
Gaat dat wel weer goed komen en moeten de prijzen nog "afgeroomd" worden?
Heb ik het nog niet over de aanschaf van je eigen huis maar even je wekelijkse boodschappen doen....zeg maar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
niet echt een topic voor W&L vrees ik.. maar het lijkt idd wel zo of alles duurder is geworden.. ik heb soms het idee dat ik nu 10 euro net zo snel uitgeef als 10 gulden 3 maand geleden..

Verwijderd

Nou ik denk dan toch echt dat het aan jou ligt
Maar toen alles van de gulden naar de euro is omgerekend is dat allemaal gewoon perfect gelopen
Elk bedrijf en alles dat iets verkoopt is gecontroleerd daarop en er waren maar een paar kleine verkeerde afrondingen
Dus wees niet bang :)
Ik zelf geef op een een of andere manier wel meer uit dan ik normaal deed, het lijkt nu allemaal zo weinig, terwijl het eigenlijk wel gewoon twee keer zo duur is wat je betaald :<
Maar het zal wel wennen op den duur :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

De wekelijkse boodschappen zijn niet duurder geworden door de euro. Zelfs de consumentenbond is het met die conclusie eens. De prijsverhogingen die je ziet hebben andere oorzaken dan de euro en zijn niet hoger dan anders.

Je selectieve waarneming speelt waarschijnlijk een rol; zie ook http://www.skepdic.com/selectiv.html

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Ik neem even selectief waar:
videofilms: eerst 7.50 nu 4 euro
bioscoop : eerst 13.00 nu 7.50 euro
lekke band: eerst 5.oo nu 2.5 euro
Inderdaad hebben supermarkten en dergelijke alles keurig
omgerekend, maar kijk eens wat verder om je heen en je zult zien dat alles veel duurder is geworden.

Verwijderd

Vooral de goedkopere dingen die vaak contant worden betaald zijn ietsjes duurder geworden. Grotere bedragen en zaken die vooral giraal betaald worden zijn even duur gebleven.

en natuurlijk moet je ook niet vergeten dat de btw op luxe goederen van 17.5 naar 19% is gegaan, dat tikt ook aardig aan.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit heeft niet echt met W&L te maken, lees de police eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.