Toon posts:

ST360021A is tergend langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een seagate ST360021A als ik deze wil formateren duur dat erg lang dit is erg vermoeiend. :z
Als ik de gehele schijf wil formateren ben ik zeker een uur bezig en dat is na mijn weten niet goed.
snel formateren gaat nog goed maar normaal is niet te doen.
wie heeft hier een oplossing voor :?

ps.

ik heb de schijf opgedeelt in 2 partities c = 20 en d = 40

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Schijnt normaal te zijn bij Seagate, heb het tot nu toe op zowat alle Seagate disks van tegenwoordig gezien.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:09 schreef _JGC_ de volgende flame:
Schijnt normaal te zijn bij Seagate, heb het tot nu toe op zowat alle Seagate disks van tegenwoordig gezien.
Bla :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 09:09 schreef _JGC_ het volgende:
Het kan toch niet normaal zijn dat het zolang duur want vrienden van mij hebben een maxtor en die lopen veel sneller terwijl er gezegt wordt bij een computerzaak waar ik ben geweest seagate kwalitatief beter is ??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee waardoor dit voorval komt of hoe ik het kan oplossen?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 15:08
60GB formatteren duurt altijd wel lang hoor.
Als de schijf in het OS zelf maar een goede performace heeft moet je denk ik niet klagen :)
Je formatteerd toch niet elke dag?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 uur formatteren bij nieuwe schijf = meteen terug naar de winkel met het kreng. een uur is gewoon te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 23:27 schreef smvs het volgende:
1 uur formatteren bij nieuwe schijf = meteen terug naar de winkel met het kreng. een uur is gewoon te veel.
dat vond ik ook al |:( maar wat moet ik nu doen om een andere harddisk vragen van hetzelfde merk of een andere?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een uur te veel? Volgens mij doet mijn 13GB 5400rpm er ook al gauw een 20min over dus waarom zou een uur teveel zijn? Of krijg je daarna ook een hele lijst bad-sectors gepresenteerd? ;)

Als er geen ruimte verloren gaat aan bad-sectors en de schijf doet het verder prima, dan zou ik me niet te druk maken. En btw, hoe vaak doe je een full-format? Als je Windows erafgooid en opnieuw installeert ben je met een quickformat wel klaar...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb vandaag ook een 25 minuten moeten wachten op mijn 60gb wd disk..

A wise man's life is based around fuck you

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Tis gewoon de combinatie van disk, controller en het soort format.
Ik heb dit tot nu toe met alle Seagate disks gezien, ook aan een Promise controller in RAID-0 (lekker snel disk formatteren in WIn2K setup: slechts een uur wachten voor 2x20GB RAID-0)

Maxtors kakken aardig sneller aan dan Seagates. Over het algemeen maakt het niet zoveel uit, maar bij het formatteren en fdisken zijn die Seagates allemaal heel erg sloom :( fdisk ook: waarom 3x een harddisk op fouten controleren, heb je net een half uur achter de rug...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet zeggen dat mijn Seagate in principe zeer snel werkt.
bij mij duurde het formatteren van 60GB slechts 30 minuten (op ATA66).
de Maxtor van 40GB die ik heb, duurde het ruim 45 minuten met formatteren (om over FDISK maar niet te spreken).

Op wat voor controller zit dat ding?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
fdisk ook: waarom 3x een harddisk op fouten controleren, heb je net een half uur achter de rug...
ja, en daarom is er gdisk van symantec, daarmee kun je in 1 keer een hd fdisken en formatten, en dat gaat veel sneller.
Pagina: 1