Toon posts:

mssgr en sitecom router geen av conversatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een router van sitecom de DC-200
het werkt allemaal goed op windows messenger na.
ok msg werkt wel maar kan alleen chatten, een gesprek of video gesprek werkt niet.

heb ik een mail naar sitecom gestuurd en kreeg daar van nieuwe firmware (7007) en de mededeling om de DMZ functie aan te zetten (dan wordt de firewall voor een bepaald ip uitgezet) maar dat mocht niet baten, je kan ook poorten mappen ben ik ook mee bezig geweest, volgens de m.s.k.b.
moet je voor een a/v gesprek udp poort range van 5004 to 65535 de mogelijk heid geven om open te kunnen om dat msn dynamische udp poorten gebruikt (en nog wat tcp voor de ander functies zoals whiteboard remote ass. enz.) http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/solutions.asp

werkt dus ook niet ook niet samen met de DMZ funtie aan.
de poorten open zetten die de firewall van xp gebruikt voor messenger op de router heb ook geen zin.

heeft er iemand ervaring met dit probleem
hoe krijg ik msg door die NAT heen?
of moet ik me er gewoon bij nerleggen dat dit niet kan via deze router? (zou ik jammer vinden)

OS Windows XP Professional

al vast bedankt
Mark.

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Check effe dit plaatje en kijk of je internet firewall deze poorten aan heeft staan.
Let er ook op dat je de laatste versie download!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2017734993

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Topicstarter
die firewall van windows gebruik ik niet meer maar als ik hem aan zet en alle poorten die messenger gebuikt aan vink en ook op de router openzet werkt het nog niet.

heb ook op aanraden van sitecom alle updates van xp uitgevoerd de laatse versie van messenger geinstalleerd.
maar nope geen a/v gesprek

als je natstat -a -n uit voert tijden het verbinding maken van het gesprek blijft er een tcp verbinding die de syn-flag staan (lijk wel of hij niet aan of terug komt)

ik denk zelf dat het probleem in de router zelf zit?
dat msg niet goed door de NAT heem komt dat de pakketen niet op het juiste ip adress aan komen ander zou die syn-flag over gaan naar establist.

maar hoe kan ik dat na gaan?
kan de router alleen via http configureren en die config mogelijk heden zijn redelijk beperkt.

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

wat voor melding krijg je eigenlijk?

Ik heb nu ook een probleem: kan geen bestanden verzenden.

Maar de rest wel.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Topicstarter
kijk je klikt op eeen gesprek of video gesprek als je andere partij dan accepteerd blijft er onder in de status balk staan bezig met verbinding maker met computer van....
dat blijft staan en na een minuut krijgen geprek met .... in beeindigt het heeft nog nooit plaats gevonden maar het is beeindigt. en ook anders om als ik woord uitgenodigt

Verwijderd

check mijn post, ik heb al reactie :)
Pagina: 1