Ik heb hier een oud pc'tje gekregen, een P100. De HD doet het gewoon want als ik hem in een andere comp stop, werkt ie gewoon, geen HD defect dus. Ook de flatcable werkt naar behoren.
Als ik hem nu terug in die P100 stop kan ie P100 er niet mee opstarten
Het vreemde is dat ie de HD wel gewoon in het BIOS ziet en detecteert, alleen niet ermee opstart, terwijl er gewoon w98 is opgezet (door mij, nadat ik hem geformat had in andere comp). Als ik met een w98 opstartflop opstart, hij de ramdrive aanmaakt op C: en dus gewoon doet alsof er geen C inzit. Ook geeft hij onder het opstarten dan de fout aan dat ie geen C kan vinden.
Ook vreemd is dat wanneer ik de cdromdrive aansluit als slave op de primary kabel, bios de cdromdrive niet ziet of detecteerd, maar na booten met opstartflop kan ik wel gewoon op de cd kijken die erin zit...
(jumpers van cdrom staan goed)
Ik heb de HD al op primary en secundary gezet, maar nix lijkt te helpen... Ik snap er echt geen hol meer van. Iemand nog enig idee wat er nou aan de hand kan zijn?
Hij geeft trouwens de error nadat je de bios systemconfiguration ziet:
"I/O fout
vervang de diskette en druk op een toets"
(ook weird dat dit in het NL is trouwens, waar haalt ie die NL tekst vandaan!?
Hopelijk weten jullie hoe dit op te lossen, alvast bedankt!
Als ik hem nu terug in die P100 stop kan ie P100 er niet mee opstarten
Het vreemde is dat ie de HD wel gewoon in het BIOS ziet en detecteert, alleen niet ermee opstart, terwijl er gewoon w98 is opgezet (door mij, nadat ik hem geformat had in andere comp). Als ik met een w98 opstartflop opstart, hij de ramdrive aanmaakt op C: en dus gewoon doet alsof er geen C inzit. Ook geeft hij onder het opstarten dan de fout aan dat ie geen C kan vinden.
Ook vreemd is dat wanneer ik de cdromdrive aansluit als slave op de primary kabel, bios de cdromdrive niet ziet of detecteerd, maar na booten met opstartflop kan ik wel gewoon op de cd kijken die erin zit...
Ik heb de HD al op primary en secundary gezet, maar nix lijkt te helpen... Ik snap er echt geen hol meer van. Iemand nog enig idee wat er nou aan de hand kan zijn?
Hij geeft trouwens de error nadat je de bios systemconfiguration ziet:
"I/O fout
vervang de diskette en druk op een toets"
(ook weird dat dit in het NL is trouwens, waar haalt ie die NL tekst vandaan!?
Hopelijk weten jullie hoe dit op te lossen, alvast bedankt!