Stelling: @Home wil helpdesk ¤0,10 pm maken

Pagina: 1
Acties:

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 19:39
Naar aanleiding van deze posting op de Tweakers.net Frontpage heeft een @Home gebruiker onder de naam Chris een MP3 bij Troubles@Home aangeleverd waar dus een tekst opstaat van de nieuwe IVR. Het verhaal is hier te lezen.

@Home heeft per 1-2-2002 de prijzen van €40,39 verhoogd naar €44,95 om zoals hun zeggen "de kwaliteit te kunnen handhaven". Persoonlijk vind ik niet dat de helpdesk betaald maken kwaliteit handhaven is. Ik zie dit als een goedkope manier om nog meer geld te kloppen uit de @Home gebruikers die toch al redelijk slechte service krijgen van hun ISP.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Graag GEEN trolls, flames etc, ik wil hier graag een goed discussie opwakkeren :)

* Arno dankt Johnny Appleseed voor het toestemmen van deze discussie

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

ben ik blij dat ik heel die @home helpdesk nooit(meer) nodig heb.
weet alles uit mijn hoofd wat ik moet doen van hun :(
te vaak problemen gehad.

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Kwoot van troubles@home:
In zowel Webwereld als Planet Multimedia was te lezen dat @Home volgens de woordvoerster nog geen concrete plannen zou hebben om haar klanten voortaan te laten betalen voor de helpdesk. Ook zou het onmogelijk zijn dat bellers de doorverwijzing naar het 0900-nummer hadden gehoord.
Ik begrijp niet helemaal waarom @home de doorwijzing naar het 0900-nummer ontkent?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb de afgelopen 2 jaar de volgende dingen zien veranderen:

1) snelheid omlaag
2) wachttijd bij de helpdesk dienst omhoog
3) wachttijd bij de technische dienst nog veel meer omhoog (laat je als beetje computernerd nou bijna geen zak hebben aan de klantenservice omdat de gemiddelde GoTter zeker 2x zo handig is als zo'n helpdeskmedewerker (op een paar na).... geen flame, geen troll maar zuivere waarheid)
4) Prijzen zijn omhoog gegaan van abbonnementsgeld
5) prijzen voor de wachttijd gaan dus ook omhoog (tja... als je het gesprek met de helpdesk/technische dienst relatief bekijkt tov de wachttijd, dan kan je rustig stellen dat je gaat betalen voor de wachtstand... tenzij ze eindelijk iets gaan doen (waar de consument wat aan heeft) met dat extra geld wat ze ons afhandig maken.

Kortom: vooruitgang in bepaalde zaken en achteruitgang in bepaalde zaken....

Helaas betektent die vooruitgang in de vorige zin een achteruitgang voor de users :X

Extra geld innen om de service goed te houden? My ass.... service was niet echt geweldig... die moet gewoon beter :(

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
irritante stem van een schorre vent >:)
maar betaalde helpdesk lijkt me inderdaad overbodig, het gaat ze dan alleen nog maar om de winst voor dat beetje service wat ze geven. En lijkt me niet te gaan over "de kwaliteit te kunnen handhaven".

Maarja... gelukkig heb ik niet zoveel Troubles @ Home (:))

offtopic:
KingofDos, leuk icon :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Arno
Op woensdag 06 maart 2002 23:09 schreef Glival het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waarom @home de doorwijzing naar het 0900-nummer ontkent?
Ik dus ook niet, vandaar dat ik dat ook aanhaal in mijn eerste post

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
met die €0,10 haalt @Home er alleen de telefoonkosten uit hoor, het is niet zo dat jij hen betaald door dat betaalde nummer te draaien

Wanneer je een infonummer opzet, en je wilt niet de telefoonkosten van de klanten betalen, maar je wil er ook geen winst op maken, dan maak je de kosten €0,10 / min (was: f 0,22 / min) (bron: KPN)

met €0,10 / min draai je ongeveer quitte

• Arno
Op donderdag 07 maart 2002 00:39 schreef wicher het volgende:
met €0,10 / min draai je ongeveer quitte
Maar dan nog... ze hebben meer dan 100.000 klanten gelokt met ondermeer een gratis helpdesk... Er zijn mensen die 1 tot 2 uur aan de telefoon hangen met @Home omdat ze weigeren klanten fatsoenlijk te helpen ;(

Als @Home nu eerst eens de helpdesk fatsoenlijk neerzetten, hadden denk ik veel minder mensen er moeite mee

Jeremy Clarkson

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 07 maart 2002 07:54 schreef Traag het volgende:

[..]

Maar dan nog... ze hebben meer dan 100.000 klanten gelokt met ondermeer een gratis helpdesk... Er zijn mensen die 1 tot 2 uur aan de telefoon hangen met @Home omdat ze weigeren klanten fatsoenlijk te helpen ;(

Als @Home nu eerst eens de helpdesk fatsoenlijk neerzetten, hadden denk ik veel minder mensen er moeite mee
indeed en niet onder het mom van 'om de service te kunnen blijven garanderen' allerlei bedragen gaan ophogen (of in dit geval dus gaan toevoegen)

Helaas kan ik niet echt zeggen dat ze service kunnen blijven garanderen om de doodeenvoudige reden dat de service gewoon sux. Tja... okee, ongelofelijke computern00bs zullen wel tevreden zijn met de helpdesk; "Meneer, ik heb net een nieuwe computer gekocht maar internet doet het niet" waarna blijkt dat de tcp/ip-instellingen, computernaam en workgroup moeten worden ingevuld... ik noem maar wat. Zulke mensen zullen vast-en-zeker wel tevreden zijn met de 'helpdesk'. Maar als je een echt probleem hebt waar je als user geen zak aan kan doen, is de service ver te zoeken. De helpdesk-medewerkers hebben vaak te weinig verstand en/of te weinig mogelijkheden om wat te kunnen doen waardoor je naar de technische dienst wordt doorverbonden... en dat wordt wachten met zo'n f*cking irritant muziekje.....
En dan maar hopen dat de verbinding tijdens het wachten niet wordt verbroken (heb ik een paar keer gehad)
En dan de service van die behandelnummers die je krijgt.
Ik wist eerst nog niet van het bestaan af, hebben 3 van die helpdeskmedewerkers me wel doorverbonden met de technische dienst, maar mij geen nummer gegeven, dus kon ik elke keer weer m'n verhaal vertellen (1xHD, 1xTD maar leverde niets op, 1HD, 1xTD maar leverde weer niets op, 1xHD, 1xTD leverde niets op maaaaaar die gast vroeg me naar dat nummer... "Nummer? welk nummer" "U hoort een nummer te hebben gekregen bij de helpdesk" "Da's leuk... maar die heb ik tot 3x toe NIET gekregen :X |:( :("

Nja... dit was dus even een uitspatting als gevolg van mijn frustraties...

Maar service blijven garanderen MY ASS
GEEF maar eens service.....

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kijk, naar deze discussie was ik al op zoek ;).

Ik moet zeggen dat ik dit ronduit belachelijk vind. Een helpdesk die slecht te bereiken is (en dat zijn ze) hoort geen geld te kosten. Als ik even nadenk, mijn laatste helpdesk gesprek (paar maanden geleden) duurde 45 min. Dat is € 4,50 alleen om even te bellen met een vraag waarvan je weet dat het toch hun schuld is ;).

Een gratis helpdesk vind ik nou juist een punt dat een ISP maakt of breekt. Ik weet dat hun helpdesk slecht is maar als ik er nu mee bel weet ik iig dat het me geen geld kost dus dan kan ik er wel mee leven.
Maar je gaat mij niet vertellen dat ze voor die 10 cent nu mensen kunnen inhuren die wel weten wat 'ping' inhoudt.

Om een lang verhaal kort te maken, ik hoop dit keer (in tegenstelling tot de prijsverhoging) wel dat Troubles@home er wat aan kan doen en ben dit keer ook bereid om te helpen.

• Arno
Op donderdag 07 maart 2002 10:09 schreef IceStorm het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dit ronduit belachelijk vind. Een helpdesk die slecht te bereiken is (en dat zijn ze) hoort geen geld te kosten. Als ik even nadenk, mijn laatste helpdesk gesprek (paar maanden geleden) duurde 45 min. Dat is € 4,50 alleen om even te bellen met een vraag waarvan je weet dat het toch hun schuld is ;).
Dat is juist het probleem... een gemiddelde GoT'er heeft die mensen alleen nodig als er iets bij hun niet goed is, en daarom nu voor te moeten betalen |:(

En die 45 min is nog relatief kort :+
Om een lang verhaal kort te maken, ik hoop dit keer (in tegenstelling tot de prijsverhoging) wel dat Troubles@home er wat aan kan doen en ben dit keer ook bereid om te helpen.
We zijn hard bezig, maar @Home geeft nog te weinig thuis ;(

En als je bereid bent ons te helpen, word dan lid :)

Jeremy Clarkson

• backupdevice
  • Laatst online: 11-08 14:07

backupdevice

No Risk , Full Push

Laten we voorop stellen dat als je een helpdesk moet bellen, dat je altijd ontevreden bent over de service, je baalt dat je moet bellen en dan is niks goed.

Ikzelf ben wel tevreden met de service die ik krijg van de helpdesk. Vorige week een storing gehad( 1e in 6 maanden). Helpdek gebeld, meteen aan de beurt ( was wel om 18.00) en netjes geholpen, 3 uur later was het probleem opgelost.

Eigenlijk heb ik nooit geen problemen en ben altijd goed geholpen :) Ik kan me voorstellen als je een grafverbinding hebt, en je moet minimaaal één x per maand bellen, dat je dan andere ervaringen hebt.

Als ik €0.10 moet gaan betalen, en ze blijven me snel hebben, dan is het voor mij goed.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 07 maart 2002 12:20 schreef Traag het volgende:
Dat is juist het probleem... een gemiddelde GoT'er heeft die mensen alleen nodig als er iets bij hun niet goed is, en daarom nu voor te moeten betalen |:(

En die 45 min is nog relatief kort :
Indeed.... en dan moeten we ook niet vergeten dat die ene keer van 45 minuten niet alleen relatief kort is maar ook relatief weinig; ik heb voor 1 probleem meerdere malen meer dan 45 minuten per keer aan de lijn gehangen... dus dan loopt het bedrag wel belachelijk hard op :(

Verwijderd

Wat dacht je van 3 uur in de wachtstand staan en dan verbroken worden omdat het 18:00 is?

Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. En dat gaat dan 3 x 6 = 18 Euro kosten |:(

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 23:18 schreef Traag het volgende:

[..]

Ik dus ook niet, vandaar dat ik dat ook aanhaal in mijn eerste post
Moet je dit bericht eens lezen, op die site staat een opname waar duidelijk wordt verteld dat je moet betalen voor de helpdesk.

Het lijkt de KPN wel, eerst ontkennen dat de prijzen niet omhoog gaan en een dag later.. :X

• Arno
Op donderdag 07 maart 2002 13:35 schreef Garfield het volgende:
Moet je dit bericht eens lezen, op die site staat een opname waar duidelijk wordt verteld dat je moet betalen voor de helpdesk.
Daarom hebben we die MP3 dus ook geplaatst ;)

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:38 schreef Traag het volgende:

[..]

Daarom hebben we die MP3 dus ook geplaatst ;)
ooohhhh, Traag ik snap het :+
Ik dacht ik meld het even, voor de mensen die het MP3'tje nog niet hadden gehoord :)

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 13:25 schreef HlpDsK het volgende:
Wat dacht je van 3 uur in de wachtstand staan en dan verbroken worden omdat het 18:00 is?

Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. En dat gaat dan 3 x 6 = 18 Euro kosten |:(
Kolere, da's al ongeveer de helft van je abbonnementsgeld :r

C:\>_

Verwijderd

Zaterdag 3 maart heb ik die ivr voor het eerst gehoord,
ik had er toen nog geen opname van gemaakt maar het wel gemeld op het forum van troublesathome.
Dinsdag had ik weer eens gebeld omdat mijn verbinding nog steeds slecht was(en dat is nu nog steeds zo :( ), de helpdesk was toen net gesloten en de ivr van zaterdag stond er weer op.
Ik heb er toen 5 opnames van gemaakt en de beste naar Dennis Piet gestuurd, door die andere 4 zat teveel storing van de gsm.

Dit is wat ik er van denk:
Na jaren wachten heb ik sinds november vorig jaar kabelinternet van essent@home, tot december was het goed maar daarna gewoon bar slecht. Een 14k4 modem is 's avonds sneller dan mijn kabelverbinding.
Vervolgens kwam er een prijsverhoging en binnenkort waarschijnlijk een betaalde helpdesk.
En dat allemaal met de reden dat ze de service willen houden zoals het is. Welke service ?!?!? als de service zo blijft als ie is ben ik vertrokken zodra ik adsl kan krijgen.
Mijn mening essent@home = :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Het enige voordeel is dat ik nu iig geen telefoonkosten heb van het internetten...

• Arno
En dat noemen ze nu "de internetsensatie" :'(

Jeremy Clarkson

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
'k verwacht dat door de extra inkomsten, nu de wachttijden zullen verdwijnen. Dan kost het inderdaad wel wat, maar dan ben je iig met een paar min doorverbonden met de goede service/afdeling :)

nouja, dit hoop ik dan....

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 18:30 schreef Cutebritney het volgende:
'k verwacht dat door de extra inkomsten, nu de wachttijden zullen verdwijnen. Dan kost het inderdaad wel wat, maar dan ben je iig met een paar min doorverbonden met de goede service/afdeling :)

nouja, dit hoop ik dan....
Reken er maar niet op, ze beloven veel, maar doen vrij weinig.
Een kennis van me heeft zelfs toen hij (nog) geen kabel had, gehoord van @Home dat ie om de 5 dagen een ander IP zou krijgen, nooit iets van gezien.

Bij mij trouwens ook niet :{

C:\>_

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 07 maart 2002 18:30 schreef Cutebritney het volgende:
Dat kun je vergeten, de opbrengsten van een helpdesk zijn echt minimaal.

• Arno
Op donderdag 07 maart 2002 20:02 schreef IceStorm het volgende:
Dat kun je vergeten, de opbrengsten van een helpdesk zijn echt minimaal.
Dat is dat de schuld van @Home, ze hadden ook eerst de kat uit de boom kunnen kijken voordat ze aan bepaalde dingen gaan beginnen. IMHO is en blijft het een foute zet van @Home :(

Jeremy Clarkson

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 08 maart 2002 07:59 schreef Traag het volgende:
Dat is dat de schuld van @Home, ze hadden ook eerst de kat uit de boom kunnen kijken voordat ze aan bepaalde dingen gaan beginnen. IMHO is en blijft het een foute zet van @Home :(
Dat ben ik ook met je eens, het is gewoon een algemeen bekent feit dat een helpdesk klauwen met geld kost en pas wat oplevert als je er € 1,- pm voor rekent (maar dat zijn een heel ander soort 'hulp'lijnen ;)).

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Sterker nog, de @home helpdesk kost sinds vandaag al €0,10.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 05 juni 2002 20:48 schreef liquid-orange het volgende:
Sterker nog, de @home helpdesk kost sinds vandaag al €0,10.
Nou, dat was dan de laatste keer dat ik de helpdesk heb gebeld.. 't is toch belachelijk als ik zou moeten betalen om hun op hun fout(en) te wijzen.. :(

Jammer dat @home hier niet op mijn naam staat, dan was het al weg geweest namelijk.. had ik nu tweakDSL ofzo.. :)

* Destruction kan wel janken.. 14k4 is nog sneller dan @home op het moment.. :'(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Vind de prijg van de helpdesk nogwel meevallen vond die abbo verhoging erger. Heb nu eindelijk weer eens een goed snelheid met dank aan nieuw modem.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• rimave
  • Laatst online: 12:13
vrees niet, er bestaan helpdesks in nederland die duurder zijn..

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1