Toon posts:

Koeling op een AMD K6-2 met Socket 7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search gezocht en kwam erachter dat die proc. op mijn mobotje gaat.
Nu vroeg ik mij af hoe ver je kon gaan met het overclocken van deze combo en het belangrijkste van al:
Hoe zou ik die moeten koelen?

Heeft iemand tips of pics oid?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

OC'en? Niet veel, je mobo kan niet zo veel aan. Ik heb mijn K6-400 gekregen tot 500 geloof ik, met multiplier jumpers. Geen verschil, geen winst, geen hitte.

Verwijderd

inderdaad, niet erg bijster goed te OC-en en dus gewoon een standaard P1 cooler moet genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat kan er toch op?

Mobo is trouwens een:
Gigabyte GA-5AA
met ALI chipset 100MHz

Ik meen ergens gezien te hebben dat ze hem hadden geOCed naar iets van 700 MHz.

Verwijderd

gewoon proberen... soms kan het wel, en soms kan het niet, sla er de search maar eens op na. Suc6

Ps die ali chipsets zijn berucht om de slechte AGP aansturing...

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26

talin

ES-MA

Op woensdag 06 maart 2002 23:04 schreef R1cksson het volgende:
Ik heb in de search gezocht en kwam erachter dat die proc. op mijn mobotje gaat.
Nu vroeg ik mij af hoe ver je kon gaan met het overclocken van deze combo en het belangrijkste van al:
Hoe zou ik die moeten koelen?

Heeft iemand tips of pics oid?
meeste slot A koelrs passen er wel op ( ervaring ) maar of et veel nut heeft ?

en zo'n ding overklocken is niet echt makkelijk .
ze zijn er gewoon niet echt voor gemaakt .

ik zeg niet dat het onmogelijk is maar et is niet de makkelijkste amd proc om te overklocken .

meestal zitten ze in een compaq en die bios die daar bij zit is zo brak daar moeten toch wel grove maatregelen genomen worden eer je iets wilt instellen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Sommige K6-2 zijn wel goed over te klokken maar over het algemeen niet echt je haalt dan misschien maar 50 Mhz winst. Ik heb hier een AMD K6-2 350 op 500 MHz lopen. Gewoon met een standaard koeler en 1 casefan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toen ik 3 jaar geleden mijn K6-2 van MyCom kreeg zat er een gewone Socket 7 koeler op die velgens mij nog over was uit de Pentium 1 tijd. Dat ding was ook altijd minstens 50 graden. Maar nu begon die koeler een tijdje geleden kuren te vertonen, dus heb ik er een nieuwe Coolermaster DP5-5F11 opgezet (was niet duur) en nu issie nog maar 30 graden.
Dus die zou ik je aanraden, kun je zelfs nog wel wat OC'en (voor zover mogelijk met die proc).

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Zoals al meer gezegd, overklokken van zo'n ding wil niet echt geweldig. 50 tot 100 MHz meer, en dan houd het wel op. 't is niet echt de temperatuur die een probleem vormt, volgens mij. Je zou eens kunnen proberen met een iets verhoogd voltage.

Ik heb zelf een K6-2 450 gehad. Die had ik met overklokken eerst op 5 x 100. Ok, leuk, maar niet echt merkbaar. Later heb ik hem op 4,5 x 112 gezet, omdat het board dat zo mooi ondersteunde. Hij liep nog net zo stabiel. En hij is dan sneller dan op 5 x 100, omdat je de systeembus met 12% overklokt. Dit heeft op veel meer componenten invloed dan alleen de processor. Dit liep echt perfect! Ik heb hem inmiddels verkocht. Niet omdat ie niet goed was, maar hij was gewoon over.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:
Mobo heb ik, maar de processor heb ik nog niet.
Dus ik was ff aan het nadenken wat ik me daarvan zou aan kunnen schaffen.
Ik wilde met dat Mobotje wat gaan CM'en.
AGP boeit me niet zoveel, want ik heb nog een gewone PCI videokaart over en die gaat er dan in.

Wat zouden jullie hiermee aanvangen?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Op woensdag 06 maart 2002 23:24 schreef R1cksson het volgende:
Het zit zo:
Mobo heb ik, maar de processor heb ik nog niet.
Dus ik was ff aan het nadenken wat ik me daarvan zou aan kunnen schaffen.
Ik wilde met dat Mobotje wat gaan CM'en.
AGP boeit me niet zoveel, want ik heb nog een gewone PCI videokaart over en die gaat er dan in.

Wat zouden jullie hiermee aanvangen?
Koffermod misschien? is wel geinig natuurlijk! of, als je hem niet te extreem gaat koelen (ivm. lawaai) als server ofzo. heb mijn K6-2 op het laatst ook gedaan. Ik zou zeggen, kijk hiero een beetje rond, genoeg ideeën te vinden, dunkt mij...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al iets heel vaags om te CM'en bedacht, maar het is mn eerste (jaaaaa ik ben nog maagd wat dat betreft) en meestal is de eerste toch klote.

Ik zat meer met de processor die erop moet in de knoop.

offtopic:
De spullen die ik heb voor mijn MODje zijn trouwens:

MoBo: GigaByte GA-5AA, ALI 100MHz
Netwerkkaart: 3Com 3C905-TX rev A of een Accton uit een EXD (Compraq)
Videokaart: S3 Virge/DX ?MB
Voeding: Fortron/Source 200W
FDD: een FDD van ????

De rest heb ik nog niet, maar ik ga daar nog voor opzoek.

Iemand die een strakke oplossing heeft voor mijn processor (dat is dan on-topic, maar ook andere leuke ideetjes voor mn troep zijn welkom)?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn k6/2 500 kon helemaal niet overgeklokt worden.. op 550 bootte windows al niet meer.. voltage verhoogd tot 2.7V maar maakte niks uit.. hij werd ook niet echt warm ofzo.. het wil gewoon niet :P Misschien ligt het ook wel aan het moederbord..

Verwijderd

ik heb gewoon een joepie toepie coolertje op mijn k6-2 450, draait op 517 zonder problemen en hij word hoogstends 1 graadje warmer, daar lig ik niet echt wakker van. mijne kan nog wel hoger (561 ofzo) maar dat trekt mijn video niet helemaal af en toe

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat mij dan mankeert.
Als ik AMD hoor, dan hoor ik op de achtergrond heel veel lawaai van koelers...

Zal wel aan mij liggen dan.
Pagina: 1