Toon posts:

4 processoren, 3 moederboren.. alles verrot :? :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Mijn neef, had een systeem : epox 8k7a+ met een tb 1400.... met een delta papst koeler erop. Op een dag belt hij me op en zecht dat zijn TB doorgefikt is. Dus nou ik ga kijken, en jawel hoor een brandplek erop.

Dus ik zeg nouja dan maar een nieuwe kopen, hij koopt een amd XP1800 en gelijk een nieuw mobo epox 8kha+, voor de zekerheid alles inelkaar laten zetten bij een zaak. Brand die XP1800 door bij die zaak, dus hun zetten een testprocessor van hun erop (duron 800) en jawel hoor die fikt ook door.

Dus ik d8 dat het aan de voeding zou liggen, zijn vader en moeder overgehaald om een nieuwe te kopen.. zij kopen vandaag een Nieuwe voeding, Nieuwe moniter (:?), nieuw moederbord, nieuwe video kaart, en uiteraard een nieuwe processor XP1800 op een 8kha+.

Dus ik uit school vrolijk daar naar toe, en dat ding in elkaar gezet.. nou alles draaide.. zelfs ff windhoos geboot vanaf zijn hd. Maar oke wij gaaf formatteren, ging goed.. wij gaan windows installeren : Crash.. dus ik d8 ff alle bios instellingen goed zetten, geen nut.

Even alles nagekeken.. en we zetten hem weer aan.. brand dat kolera ding ook door :? :? :?

Dat is dus nogal wat op een rij.. iedereen daar staat op het punt zelfmoord te plegen >:)

Maar ik ben dus nog steeds opzoek naar de verklaring.

Iemand ENIG idee????????

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je steeds dezelfde cooler gebruikt? Zo ja: is die wel helemaal goed?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Pleeg in ieder geval geen zelfmoord, geeft zo'n bende. Is het hele zootje wel ge-aard? Desnoods aan de verwarming? Probeer eens een andere voedingkabel, misschien zit daar wel een breukje in. Dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:52 schreef BasBono het volgende:
Pleeg in ieder geval geen zelfmoord, geeft zo'n bende. Is het hele zootje wel ge-aard? Desnoods aan de verwarming? Probeer eens een andere voedingkabel, misschien zit daar wel een breukje in. Dat soort dingen.
Ja hum... daar is het niet geaard.. maar bij die computerzaak vast wel neem ik aan, maar daar zoek ik de oorzaak ook niet echt..

misschien gewoon fabrieks foutjes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:51 schreef Taro het volgende:
Heb je steeds dezelfde cooler gebruikt? Zo ja: is die wel helemaal goed?
Ja maar bij die zaak hebben ze die duron met een anderen koeler getest.

En die delta zat er altijd al goed op en heeft een maand stabiel gelopen.. opeens brand ie door :?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:54 schreef caveman85 het volgende:

[..]

misschien gewoon fabrieks foutjes
In wat voor onderdeel zou dan een foutje moeten zitten, jullie hebben zo goed als zeker alles vervangen. En ga er maar niet te hard vanuit dat in een computerzaak om ff snel te testen ook geaard wordt, het zijn ook mensen ( en dus lui ).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:56 schreef BasBono het volgende:

[..]

In wat voor onderdeel zou dan een foutje moeten zitten, jullie hebben zo goed als zeker alles vervangen. En ga er maar niet te hard vanuit dat in een computerzaak om ff snel te testen ook geaard wordt, het zijn ook mensen ( en dus lui ).
Ja oke maar dan is het niet geaard.. het heeft altijd zonder aarde gedraait.

Lijkt me vaag.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
lijkt me duidelijk.. probeer n's een ander bordje..

Geld zat zo te horen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:02 schreef Cereal het volgende:
lijkt me duidelijk.. probeer n's een ander bordje..

Geld zat zo te horen...
Eurmh, mijn oom geeft er geen geld meer aan uit. Tja tis btw niet mijn probleem maar die van mijn neef.. ook op GoT btw.

Maar jij wilt dus een 4e bordje gaan wrecken ? :D

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hdd? cdrom? floppy drive? Ik zou het in die hoek zoeken... Denk dat 1 va die kortsluiting maakt :{

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 23:08 schreef Plague het volgende:
hdd? cdrom? floppy drive? Ik zou het in die hoek zoeken... Denk dat 1 va die kortsluiting maakt :{
Kast?
Maakt misschien contact met het mobo.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:14 schreef thedolf het volgende:

[..]

Kast?
Maakt misschien contact met het mobo.
Ja dat zou idd kunnen, heb hem alleen op backplate op de tafel gelegd.. zonder hd en al de shit.. alleen met proc en geheugen.

// De brandlucht zit nu nog in mijn neus :r

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
dat is inderdaad niet slim. Als de mobo kontakt maakt met de kast dan kun je idd fluiten naar je processor.

probeer anders eerst je mobo uit op een stuk karton of iets wat niet geleid.

als dat goed werkt kijk dan even of er lange soldeerpuntjes aan de onderkant zitten. een te lang soldeerpuntje kan al finess zijn.

succes

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:25 schreef jeffreystegeman het volgende:
dat is inderdaad niet slim. Als de mobo kontakt maakt met de kast dan kun je idd fluiten naar je processor.

probeer anders eerst je mobo uit op een stuk karton of iets wat niet geleid.

als dat goed werkt kijk dan even of er lange soldeerpuntjes aan de onderkant zitten. een te lang soldeerpuntje kan al finess zijn.

succes
Heb bordje hiernaast liggen, maar het mobo is gelijk dan weer kapoeres of niet?

Die nieuwe proc is iig ook dood, net getest in mijn eigen pz

• jeffreystegeman
je kan je bord op een stuk karton leggen ofzo.
dat geleid absoluut niet.

dus zonder hdd, cd-rom, diskdrive e.d.

alleen een videokaart, geheugen en je proc natuurlijk met koeling.

try and you'll see.

volgens mij moet het dan niet kapot kunnen.
of je videokaart of geheugen moet kortsluiting geven.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:33 schreef jeffreystegeman het volgende:
je kan je bord op een stuk karton leggen ofzo.
dat geleid absoluut niet.

dus zonder hdd, cd-rom, diskdrive e.d.

alleen een videokaart, geheugen en je proc natuurlijk met koeling.

try and you'll see.

volgens mij moet het dan niet kapot kunnen.
of je videokaart of geheugen moet kortsluiting geven.
Video kaart en geheugen allebei getest, werken nog.

Ik durf het alleen niet aan om mijn eigen prok in dat lethal mobo de prakken :)

en btw ik zie niet echt ver uitstekende pinnetjes.. naja 2 maar niet ehct zo lang dat ze de backplate kunnen raken imho

• jeffreystegeman
dan zou ik gewoon proberen.
je had nog een comp zei je?

probeer daar de voeding eens van.

dus alleen geheugen, videokaart, proc + koeling
dan op een stuk karton leggen en proberen.

je kunt de pc aankrijgen door de pinnetjes van de power met elkaar te verbinden even heel snel.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 23:25 schreef jeffreystegeman het volgende:
Valt mee hoor, mijn A7V266 maakte eerst ook contact met de kast door middel van een afstandhoudertje. Alleen mobo was defect.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 00:15 schreef BasBono het volgende:

[..]

Valt mee hoor, mijn A7V266 maakte eerst ook contact met de kast door middel van een afstandhoudertje. Alleen mobo was defect.
Proc is dood iig, al getest op mijn eigen mobo. Maar ik durf het risico niet te lopen om mijn eigen proc in zijn mobo te prakken. Beetje lullig als die van mij ook door brand.d

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, ff vraagje is de kans groot dat als ik mijn duron op dat bordje prik dat die ook doorbrand. Doe ik het deze keer wel ff op karton leggen ofzo?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nou.. ik zou het er iig niet op gokken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 18:47 schreef Pollewob het volgende:
nou.. ik zou het er iig niet op gokken :)
Hmz maar ja moet toch op een of andere manier erachter komen of dat bordje nog werkt. Maaja iig beetje kut als dat ding van mij ook kapoeres gaat.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

moderborden die contact maken met de case door de back plate of zo tja ach sommige mensen hebben pech en sommige geluk heb wel eens gezien dat een bak al 100x gereboot was steeds geen beeld he :) en bleek flink te kortsluiten schroefje weggehaald en geen schade aan niks :)

en sommige mensen doen maar een keer aanzetten en poef weg :P

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 19:38 schreef Koelkasten het volgende:
moderborden die contact maken met de case door de back plate of zo tja ach sommige mensen hebben pech en sommige geluk heb wel eens gezien dat een bak al 100x gereboot was steeds geen beeld he :) en bleek flink te kortsluiten schroefje weggehaald en geen schade aan niks :)

en sommige mensen doen maar een keer aanzetten en poef weg :P
Ik denk toch dat het korsluiting is geweest ja.
Hopen dat die 3 mobo's het nog doen :D

Heb ik gelijk ook weer een nieuwe >:)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij is hij gewoon een dikke kluns , ik weet niet wat er fout is gegaan ,maar hoe kan je in godsnaam 4 proc's naar de filistijnen helpen :?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 21:08 schreef Bartjuh het volgende:
Volgens mij is hij gewoon een dikke kluns , ik weet niet wat er fout is gegaan ,maar hoe kan je in godsnaam 4 proc's naar de filistijnen helpen :?
als ze het in de winkel zelf ook voorhebben dan zal het wel niet aan hem liggen waarschijnlijk |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 21:08 schreef Bartjuh het volgende:
Blaat,

Ik heb nix verkeerd gedaan punt 1, en zoals je leest in de vorige reply.. bij die zaak ging het ook fout.

Ik heb nu mijn duron in die bordjes gezet.. allemaal dood :(

Morgen ff gaan kijken voor garantie.
Pagina: 1