[Scanner] scansnelheid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36
ello !

ik zit met 'n vraagje, ik had 'n tijdje geleden al 'n topic gepost over welke scanner nou 't beste bij me zou passen...
dit is de HP Scanjet 6350c geworden...
op HP.nl vind ik bij de specificaties :
Bewerkingstijden
Minder dan 45 seconden - kleurenfoto van 10 x 15 cm scannen naar Microsoft® Word
Minder dan 45 seconden - een volledige tekstpagina met behulp van OCR scannen naar Word
Minder dan 45 seconden - zwartwittekening scannen naar Word

Deze snelheden worden bereikt met een 233-MHz PC met 32 MB RAM, Microsoft Windows 98 en een SCSI-aansluiting door op de knop op het bedieningspaneel te drukken en rechtstreeks naar programma's voor eindgebruikers te scannen met HP PrecisionScan 2.0.
nu is m'n vraag ... zullen die tijden erg veel hoger liggen
als ik gebruik maak van een USB of een LPT poort ?
de scan snelheid is nl erg van belang vanwege de grote
hoeveelheid die gescanned moet worden

bvd.

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik denk dat de tijden om te scannen sowiezo wel korter zijn dan word aangegeven.
Ik denk dat USB iets sneller is, dit omdat de data sneller doorgegeven kan worden.

• RSP
daar zat ik dus ook te twijfelen, want is USB sneller dan SCSI ?

Verwijderd

lijkt me niet, ik meen dat USB2 maximaal 100MBit kan doorgeven, SCSI is wat sneller....

• RSP
wie heeft er misschien zo'n scanner en kan mij vertellen
hoe lang het gemiddeld duurt om een A4'tje in grijstonen
bij 200 dpi te scannen ?

of iemand anders met een relatief nieuwe scanner ?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
USB1.0 is langzamer dan EPP/ECP (Printerpoort).
USB2.0 is wel heel wat sneller ;)

-

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47

Opa

Nu Multifocaal!

Ik ben al een tijdje uit de "scene", maar nog steeds geldt: SCSI is het snelst, gevolgd door USB. LPT is gewoon traag en levert heel vaak gedonder met de printer op.

Kijk eens in nieuwsgroepen voor ervaringen met verschillende scanners: comp.periphs.scanners is er zo eentje.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• RSP
er zijn nog een aantal andere punten die ook van belang zijn
like :

Opslaan :
kan een scanner automatisch een scan opslaan naar <bestandsnaam.jpg> en dan gelijk de volgnde scannen ?

Benaming :
kan je <bestandsnaam.jpg> zelf instellen ?

ik weet dat ik 'n btj lastig ben maar 't is vrij moeilijk
info erover te vinden :)

btw, de 6390c leek me toch 'n betere keuze aangezien deze
een bijgeleverde SCSI kaart heeft
De HP ScanJet 6390C scanner is de meest complete HP ScanJet scanoplossing en wordt geleverd met dezelfde artikelen als de HP ScanJet 6350C scanner, alsmede een HP ScanJet transparantenadapter voor een formaat van 12,7 x 12,7 cm, Adobe® PhotoShop®, een professioneel OCR-softwarepakket en een SCSI-adapter.

Verwijderd

Ik ben ook maar een nitwit maar SCSI is niet meetbaar sneller als USB. Ik heb met heel wat scanner gewerkt maar zie pas verschil bij pro scanners die in de DTP en grafische wereld worden gebruikt.

SCSI is wel duurder en vergt meer spullen en zwaardere software en drivers enz. USB is licht en behoeft soms niet eens meer netspanning.

Wat wel teld is het meganisme van de scanner, vermogen van de motor, aandrijving, snaren, vertanding enz.

(8>

• RSP
Op woensdag 06 maart 2002 23:02 schreef Eljo het volgende:
Ik ben ook maar een nitwit maar SCSI is niet meetbaar sneller als USB. Ik heb met heel wat scanner gewerkt maar zie pas verschil bij pro scanners die in de DTP en grafische wereld worden gebruikt.

SCSI is wel duurder en vergt meer spullen en zwaardere software en drivers enz. USB is licht en behoeft soms niet eens meer netspanning.

Wat wel teld is het meganisme van de scanner, vermogen van de motor enz.

(8>
i snap that, maar kan je me een scanner aanbevelen
die gewoon razendsnel kan scannen ( x aantal pagina's per minuut) op die manier kan ik een berekening maken van wat ik dat bedrijf moet gaan vragen voor deze job :P

een Sheetfeeder lijkt me sowieso erg makkelijk plus
dat ie scans automatisch opslaat naar JPG onder een
zelf in te stellen bestandsnaam... is dat uberhaupt wel mogelijk ?

• RSP
*subtiel trapje*

iemand nog tips/info ?

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

bij ons op school (hhs) staat een scanner met zo'n autofader, is aperelaxed, dat ding kan ook automagisch ocr-en, dus ik neem aan dat dat ding ook wel automagisch kan scannen en opslaan met een bepaalde bestandsnaam :?

is een hpscannertje trouwens, maar kzou uit mijn hoofd niet weten welke...

Chriet Titulaer is de man

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
wel opletten wat voor scsi kaartje je erbij krijgt, er zat eerst zon isa kaartje bij, me hele systeem en alles lag plat als ik scande, en duurde ook nog eens donders lang, nu heb ik hem op me adaptec scsi controller pci aangesloten en , scannen en werken tegelijk gaat nu super, hij scanned een A4 in ik denk 30 a 40 seconde in kleur op zijn hoogste res.

• RSP
das mooi aangezien 200 dpi per plaatje meer dan genoeg
is om het leesbaar te maken en ook nog 'n redelijke
bestands grootte te krijgen :)

Verwijderd

Als je een pro scannertje zoekt denk ik dat je HP moet vergeten groot markt aandeel door lage prijs maar Epson is wat scanner techniek aangaat de rest van de markt voorbij geschoten en wordt steeds meer in de grafische wereld gebruikt.

Dit is op het moment een van de prokstukken.

http://www.epson.nl/product/imaging/perfection2450/

(8>

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:31
Alleen heb je dan geen sheetfeeder... :Z

Die 6350 is trouwens volgens hp.com discontinued, dat lijkt mij niet een goed teken... (dat ding heeft trouwens ook geen drivers voor 2K en XP zie ik op de technical spec (maar goed, misschien zijn ze er wel..))

Dat automatisch opslaan op bestandsnaam.jpg enzo is puur software afhankelijk, via twain zijn dit soort dingen wel te doen, maar goed, als je zulke dingen zelf moet gaan lopen proggen kan dat wel eens een duur grapje worden als dat geen hobby-projectje is...

Oh ja, je zit met een maximum snelheid wat de scanner aankan en een maximum snelheid wat je overdracht aankan. Het is wel aan te raden om erachter te komen welke bij 200 dpi de beperkende factor is. Bij ons wat het bij lage resoluties met een low-budget trust 196000 dpi :) scanner duidelijk de scanner zelf, of we nou op 70, 100 of 200 dpi inscanden, het ging allemaal even snel (nou ja, langzaam), dus lineair doorrekenen is hier niet echt aan te bevelen.

Edit:
Er zijn wel leuke epsons incl sheetfeeder: http://www.epson.nl/product/imaging/gt30000/ en 1.5 seconde per A4 600 dpi klinkt ook wel leuk, maar goed, het prijskaartje is dan weer iets minder leuk...
Pagina: 1