Toon posts:

CPU Usage in %%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Femme heeft heel gaaf op de statistieken pagina een processorload in %% neergezet. Nou vraag ik me af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Search leverde een heleboel reacties op, maar die gingen deze richting in:
PHP:
1
<?function loadaverage() {   $path='/proc/loadavg';   if(file_exists($path))   {      $filesize=filesize($path);      $filenum=fopen($path,'r');      $filestuff=@fread($filenum,6);      fclose($filenum);      $loadavg=explode(' ',$filestuff);   }   else   {      $loadavg_raw = exec("uptime");      $loadavg_raw = split("load averages?: ", $loadavg_raw);      $loadavg = explode (',', $loadavg_raw[1]);   }   return (trim($loadavg[0]));}echo loadaverage();?>

Maar goed, da's /14 werk :o. Ik vraag me nu af hoe ik die 0.00 0.00 0.01 waarden van `uptime` nu om kan zetten in 1% oid. Wat is de berekening daarachter? Enig id ?

[edit]
In dit topic zie ik dat je met het load average niet de cpu verbruik kunt berekenen? Hoe gaat dat dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Of is het iets met /proc/stat???

cpu 962030 12 881115 155369795
cpu0 962030 12 881115 155369795

staat daar o.a. in.
Het gaat dus niet om 0.04, maar om het percentage CPU-gebruik op _dit_ tijdstip.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
femme gebruikt de status van apache :)

maar je zou zelf bijv
top -p1 -n1 | grep states | cut -d"," -f4

om maar iets geks te noemen :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 23:01 schreef Kees het volgende:
femme gebruikt de status van apache :)

maar je zou zelf bijv
top -p1 -n1 | grep states | cut -d"," -f4

om maar iets geks te noemen :)
Dat is 'm inderdaad! Kees: mijn dank is zeer groot :Y)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of mocht je "foute" C code er voor willen hebben, die niet afhankelijk is van top (en goed om te zetten naar PHP). Zie sig en download de Linux versie.. zit source bij voor cpu en mem stats. Word uit de /proc gehaald.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney