Toon posts:

Porten-filetje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dat filetje ook al weer heet, waarbij je de porten af kan sluiten van buitenaf ??
ik gebruik suse 7.3

Verwijderd

Beetje vage omschrijving. Bedoel je je firewall script of de inetd.conf file voor je inetd daemon?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:23 schreef balou het volgende:
Beetje vage omschrijving. Bedoel je je firewall script of de inetd.conf file voor je inetd daemon?
Weet IK veel, ik weet alleen dat er ergens een filetje was waarbij je als je er een # voor zette, de gewenste port werd afgesloten voor buitenaf, kweet alleen nie meer welke het was, vandaar

Verwijderd

Probeer je inetd.conf maar eens in /etc. Gok dat je dat bedoelt. Vergeet na veranderingen niet inetd opnieuw te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:26 schreef balou het volgende:
Probeer je inetd.conf maar eens in /etc. Gok dat je dat bedoelt. Vergeet na veranderingen niet inetd opnieuw te starten.
Nee die was het ook niet, maar toch bedankt voor je reactie, ik gaat pittuh nu (vinnet wel weer laat genoeg geweest), en morgen weer hard zwoegen om uit te vinden welke file het nu was

groet'n

gizmo2002

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 17:38
Je doeld zeker op /etc/services Nou moet ik wel zeggen dat die manier redelijk cru is om services uit te zetten. Want de services draaien nog wel, maar ze weten simpelweg niet op welke poort ze moeten draaien.

/etc/services is een soort vertaal-tabel van service namen naar poort nummers... Het is veel beter om de applicaties/services in /etc/init.d (Debian) of /sbin/init.d (SuSe & Redhat) uit te zetten. Daar horen ook nog /etc/rc2.d of /sbin/rc2.d

Of lees effe dit artikel voor hulp: http://www.penguinmagazine.com/Magazine/This_Issue/0018

Good hunting!

Be more, use Linux.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Hmmm....
/etc/services definieert volgens mij welke service op welke poort luistert
/etc/inetd.conf definieert welke services er gestart moeten worden
/etc/hosts.[allow|deny] definieren welke IP adressen toegang mogen krijgen tot de in inetd.conf gedefinieerde services.

Wil je onnodige services _uit_ zetten dan doe je dit mbv /etc/inetd.conf.
Wil je toegang tot services _beperken_ dan gebruik je de zgn Port Wrappers -> /etc/hosts.allow en /etc/hosts.deny.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Volgens mij bedoeld ie xinetd.conf

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Ga ik ook een gokje wagen,

Volgens mij bedoel je die config file uit freesco. Das gewoon een freesco script. In suse zul je het moeten doen met iptables.

signature has expired

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
* Liegebeest shakes his head...

De beste oplossing blijft nog steeds als je mijn post en die van Campr combineerd... Het is onnodig om met een firewall aan de gang te gaan als je voor een linux box in wilt stellen wie tot welke services toegang moet krijgen...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1