Toon posts:

[PSU] wattage / warmte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een suffe vraag, maar wordt bijv. een 400 watt voeding warmer, in hetzelfde systeem, dan bijv. een 300 watt voeding? ik neem aan dat de voeding levert wat nodig is en de warmteproductie dus gelijk is? of is het misschien wel zo dat de 400 watt voeding meer berekend is op warmte en dus minder warm wordt in verhouding ... maken ze hierdoor dan misschien ook meer of minder geluid? (wilde nl gaan voor een 370W flower power, maar moet nu kiezen tussen 320W en 420W ... ben geneigd dan voor de laatste te gaan, alhoewel niet helemaal nodig waarschijnlijk, maar toch)

Verwijderd

de warmte ligt aan de load die een psu moet leveren dacht ik.
een 400 wat exeplaar betekend niet autromatisch meer warmte dat is het maximala aantal wats die deze kan produceren

dacht ik

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
warmte word normaal vertaald in t aantal wat (kijk naar je cpu)
dus trek je conclusies..
hoe meer vermogen dat ding kan leveren, hoe warmer je torren worden..
lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Maar de voeding levert toch niet constant maximaal vermogen?

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat een 400 wat voeding grotere koelelementen heeft, en dus minder warm wordt bij dezelfde wattage's; door de grotere koelelementen staat hij z'n warmte makkelijker af...

Een 400watt voeding die 200 watt levert zal dus minder warm zijn dan een 300 watt voeding die 200 watt levert.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Een voeding levert (helaas) geen 100% rendement. Er gaat meer vermogen in dan er uit komt. Het verschil komt vrij als warmte. Een voeding die een gering deel van zijn vermogen levert heeft een slechter rendement dan een op vollast. Een voeding van 400 watt zal dus bij dezelfde belasting meer warmte genereren dan een van 300 watt. Of hij zelf ook warmer wordt is nog de vraag: dat hangt af van omvang en koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maar stel dat de 400W warmer wordt, dan zal dit toch niet schrikbarend meer zijn lijkt me? zal misschien 1 of 2 graden schelen ofzo in de kast?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
je moet de lucht die uit je psu komt nooit je kast in blazen, maar altijd naar buiten. daarom maakt de temperatuur in je psu niet uit voor de temperatuur in je kast, al staat er een straalkachel in je psu, de warmte die er vanaf komt wordt dan toch naar buiten geblazen, en niet de kast in.
Pagina: 1