Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] 4x40 LCD geeft 2 zwarte lijnen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 16:35

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
hey ik heb eindelijk mijn lcd aan de praat maar nu

heb ik een vraag je

ik blijf die 2 zwarte lijnen houden ik heb dat IOport programma geinstalleerd en smartie 5.0
weet iemand wat er fout kan zijn ???

Alvast bedankt, en ja ik heb de search na geplozen en kon daar niet het probleem mee op lossen (mocht er iemand gaan klagen :) )

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Standaard bij het aansluiten krijg je op de eerste en derde regel twee zwarte balken. Als je verder geen andere toestanden op je beeld kan krijgen, kijk dan of je de software goed hebt ingesteld (poortnummer?).

Het kan natuurlijk ook nog aan je aansluitschema liggen, aangezien de twee zwarte balken al te zien zijn als je de voeding aansluit op de LCD (aldus de test met m'n eigen 40x4 LCD)

LPT1 -> 378 (hex)
LPT2 -> 278 (hex)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja inderdaad dat poort io gaf 768 aan en die heb ik in smartie stom weg overgenomen die zal zeker wel fout zijn ???

in indergeval bedankt weet je misschien welke poort het moet zijn
en moet je printer poort nog een specifice instelling hebben qua ecp/epp etc ??

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 06 maart 2002 21:55 schreef Red_Head het volgende:
in indergeval bedankt weet je misschien welke poort het moet zijn
en moet je printer poort nog een specifice instelling hebben qua ecp/epp etc ??
Moa.. dit is best WEL te vinden m.b.v. de search. affijn :)

meestal is het poort $378 (=888 decimaal). En ECP werkt over het algemeen prima.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ok bedankt maar ik ga eerst eens kijken of het wel goed is aangesloten !!!!

ben namelijk niet zo super met electronica :)

heeft iemand niet een goed schema er zijn er zat op tweakers maar die snap ik allemaal niet zo.

ik moet er eentje hebben met kleur van het kabeltje en dan aan welke lcd pin hij moet heeft iemand dat ??? of zijn die er niet

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier maar die heeft volgens hem het goede schema mee, gegeven "zegt ie" maar heeft iemand anders een schema.........

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Leverancier?? Kant en klaar?
* Creepy gokt op WarezHelp :)

Als het warezhelp is, dan heeft ie het goede schema gebruikt. Zijn meer mensen met een display van hem, die het prima doen.

Kijk ff op de site van Smartie, ik dacht dat daar een 4x40 schema stond. En m.b.v. de search zijn ook goede schema's te vinden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

MEEEEGASCHOP!

Ik heb ook een 4x40 lcd'tje maar als ik hem op de voeding aansluit krijg ik niet eens die twee balkjes. Op welke pinnen van jullie lcd staat spanning? Zou iemand met een werkend LCD even tijdens de boot op een paar punten de spanning willen meten?!

BVD

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je niet eens die twee balken krijgt heb je óf een probleem met je voedingsspanning óf een probleem met je contrast. Kwestie van alleen spanning en contrastpotmeter aansluiten. Spanning aanzetten en kijken of je een of twee balken krijgt (zoniet, dan is of je LCD kapot, of heb je de voedingsspanning verkeerd aangesloten). Eventueel contrast afregelen met de potmeter.

/zoekvraagje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.