Past dit moederbord in deze case?

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ok kort en bondig de situatie:

Ik ben een servertje aan het bouwen dat ik vrijdagavond nodig heb. Hiervoor had ik via tweedehands kanalen een socket 7 moederbord, te weten een DFI P5XV3, gekocht. Dit bleek een ATX mobo te zijn ipv een AT waar ik op had gerekend |:( . Nu moet ik dus snel een ander kastje regelen. Het kastje mag maximaal 35 centimeter hoog zijn, dit is de absolute limiet.

Bij de lokale pc-dealer hier kunnen ze voor mij een Aopen HQ85 regelen. Dit is een MicroATX kastje van exact 35 centimeter hoog.

http://www.aopen.com/products/housing/hq85.htm

Op de Aopen site staan alleen de buitendimensies aangegeven, niet de binnendimensies. Het moederbord is 30 bij 18 centimeter groot. Heeft / kent iemand toevallig deze case en past de moederbord erin? Ik wil liever niet aan de gang met zagen en boren e.d

Ik hoop dat dit topic in het goede forum staat. Het heeft immers wel wat met cases maar minder met modding te maken :)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Nope, dat gaat niet passen.
Die kast is namelijk microatx, en ik heb net ff de manual van je bord zitten doorlezen, en kom daar een bord in tegen wat gewoon full-size atx is.

[edit]
deze is 39,8 hoog, misschien dat je iets kan uitwijken ???
[/edit

• Sailorman
Het moederbord is echt heel erg klein hoor, ook al is het gewoon ATX. Net even nagemeten. Over de lange kant iets meer dan 30 centimeter en over de korte kant ongeveer 18 centimeter. Dat is echt VEEL kleiner dan tegenwoordige ATX moederborden.

35 centimeter hoogte is max. Ok 36 zou misschien nog net gaan met een beetje proppen (maar ik wil zo'n mooie nieuwe case natuurlijk niet meteen beschadigen). Probleem met de In-Win is dat de winkelier van mijn lokale pc shop deze niet voor vrijdag kan leveren. Het moet een Aopen zijn of iemand moet een andere pc winkel weten in omg. Nijmegen waar ze dit soort sub-standaard cases leveren.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
de oplossing is gewoon heel erg simpel:
Je neemt gewoon het mobo ff mee naar de computerboer en trekt daar ff met iemand die kast open

zo bespaar je beide partijen veel moeite, want mocht het niet passen dan kon jij natuurlijk je kast terugbrengen en das voor jou lullig maar voor de winkel ook en zoiets heet gewoon service en dat mag je gewoon in elke winkel verwachten

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Sailorman
Probleem: de winkel in kwestie heeft die case niet staan, maar moet dit bestellen. Het is een baggerwinkel ik weet het maar het enige hier in de buurt. De kleinste case die ze daar hebben is 44 centimeter en dat past echt niet (vraag nou niet waarom niet want dat is een heel verhaal).

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als dat bord van jou zo klein is, is het iig niet het bord wat je in je 1ste post aangeeft, want dat is toch echt een full-size atx volgens de handleiding
Pagina: 1