Printen vanaf Ibook op WinXP printer...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Mijn vader heeft voor zijn werk een Ibook,( internet delen vanaf de Linux server pc werkt al...)
Ook heeft hij er een printer bijgekregen, die we nu boven bij de pc willen hebben. (zijn laptop staat beneden)...
Is het nu mogelijk om te printen vanaf de Ibook op de WinXP printer?
(het is een HP 845c)

Zo is het netwerk:
code:
1
2
LINUX -> HUB / WinXP + printer
         \ Ibook

Moet ik hiervoor een speciaal programma hebben? (liever niet want mijn vader wil geen geneuzel op zijn pc...) of kan ik hiervoor iets instellen in 1 van de computers....

Verwijderd

proberen goeie driver te vinden dan de printer installeren op de laptop xp machine en dan delen that's it easy...

• BlubberZwijn
Stel dat ik de printer op de Winxp pc deel, kan de Ibook hem dan gewoon zien?
Ik weet namelijk niet of 2 verschillende OS-en met elkaar overweg kunnen.

• BlubberZwijn
woei

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Printers delen werkt via SMB service, Apple heeft daarvoor in de plaats 'AppleShare'.. Je linux server kun je compatible maken met AppleShare door er een 'appletalk'-module in te pluggen en Samba als SMB server te gebruiken.
*Misschien* dat er voor XP een driver is die het AppleTalk protocol bruikbaar maakt voor SMB, in Windows 98 (??) zat deze driver wel standaard er bij.

MacOS X 10.1 heeft wél support voor SMB over TCP/IP, daarmee zou het dus direct moeten lukken..

Anders ben je overgelevert aan 3rd Party software zoals PCMacLAN, waarmee je je WinXP machine compatible maakt met het AppleShare proto.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• BlubberZwijn
met dat pcmaclan, moet ik dan ook nog iets instellen op de mac pc?

• BlubberZwijn
Heeft iemand al enig idee of er een protocoll oid beschikbaar is?
Pagina: 1