Toon posts:

Probleem met identd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben ff bezig geweest met identd onder slackware. Als ik het zooitje heb geinstalled en make, make install heb gedaan. Dan zou ik hem met /usr/sbin/identd -d moeten kunnen starten. Maar als ik dat doe gebeurt er niets. :(

Iemand een oplossing?

Verwijderd

inetd installeren??? dat zit toch standaar in Slackware?? Of vergis ik me?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38
identd != inetd

Maarre, hoort ie wel wat te zeggen dan, normaal starten daemons toch altijd vrij stil.... :?

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Markiedam, identd is wat anders als inetd.

Jackaxz, ben niet zo bekend met identd maar effe alvast misschien wat open deuren intrappen (ken je kennisniveau niet):
Heb je wel een identd.conf onder /etc? Heb je de man page al gelezen? Ik zie daarin dat een built zonder multithreading gestart moet worden vanuit inetd (he, daar ie weer Markiedam :) ) Of heb je identd wel met multithreading gebuilt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier over identd en niet over inetd, wat wel standaard in slackware zit. En ik heb wel een identd.conf!

Het is nl voor het inloggen op ftp's waar ik een ident@ip nodig heb. Dus ik moet die identd gefixxed hebben.

Verwijderd

En als je ps ax doet draait hij niet?
Of een netstat -an |grep 113
Hij zal namelijk op poort 113 luisteren.

En waar is hij geinstalleerd, ook inderdaad in /usr/sbin?

Krijg je trouwens ook een foutmelding?
Zo niet, een strace doet vaak wonderen.
strace /usr/sbin/identd

Verwijderd

Je /etc/inetd.conf aanpassen zodat ie mag starten (uncommenten) en dan inetd opnieuw starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op aanraden van iemand nu pidentd erop gegooid, ik heb de deamon volgens de README geinstalled. in /etc/identd.conf heb ik alles dat nodig was veranderd. Als ik nu de deamon wil starten krijk ik alleen de error:

identd: failed binding to the TCP/IP socket ;)

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Je moet midentd gebruiken, die werkt wel ok.
Zoek maar ff op freshmeat ofzo

Verwijderd

Sorry, maar als ie standaard bij je distro meegeleverd wordt zal ie het vast wel doen, of je zou eens op usenet kunnen kijken (als je dat al niet gedaan hebt trouwens).
Ik zou in ieder geval niet zomaar van de ene daemon naar de andere springen, hij (of zij?) moet gewoon werken. Nog iets raars tegengekomen in je logs */messages of */firewall ?
Pagina: 1