Toon posts:

XFree86 onder Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst het laatste nummer van Linux Magazine, en daar stond in dat XFree86 ook voor Win32 was, maar wat heb je daar aan??... Kun je dan Linux apps draaien ofzo?

Ik kan niet echt iets vinden op internet hier over

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Nou, wel gnome geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 21:26 schreef jep het volgende:
Nou, wel gnome geloof ik :)
Hoe moet ik mij dit voorstellen??

hou je Windows dan ook op de achtergrond ofzo?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan dan inloggen op een X client met je X server (client server is omgewisselt voor een of andere reden...) en dan kan je remote X apps draaien.
(denk ik)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op woensdag 06 maart 2002 21:27 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Hoe moet ik mij dit voorstellen??

hou je Windows dan ook op de achtergrond ofzo?
Gnome ipv explorer, geloof ik ;)

Weet niets zeker vanavond, maar kan me hier vaak iets van herinneren

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Moet kunnen, er zijn meerdere zgn shell replacements voor Windows en ja natuurlijk blijft Windows op de achtergrond draaien..tenzij XFree86 een OS is geworden.

Kijk hier maar eens:
http://xfree86.cygwin.com/docs/ug/setup.html

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

in SYSTEM.INI staat

shell=explorer.exe

als je daar nou

shell=gnome.exe

van maakt... :9

Maar dat is wel een niveautje hoger dan XFree86...

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 06 maart 2002 21:29 schreef XTerm89D het volgende:
(client server is omgewisselt voor een of andere reden...)
Er is niks omgewisseld.
Een X server is een server en een X client is een client. Punt.

Een server biedt services aan, een client gebruikt deze services.
Een ftp server biedt services (file storage), en een ftp clieng gebruikt deze services.
Een X server biedt services aan (hardware en platform-onafhankelijk beeld en input devices) en een X client (een grafisch progsel dus) gebruikt deze services.

Zo is het overal. Het feit dat de (X-) server hier iets op het scherm tekent en muis- en keyboard signalen verwerkt doet niets af aan het feit dat het een server is.

Verwijderd

je kunt Xfree86 Compilen voor windows.
X betekent dat je transparant over het netwerk programma's kunt gebruiken, grafisch.
Er bestaan ook X servers die onder de windows desktop draaien
(geen Xfree dus)
X is meestal trager dan de windows native desktop dus ik zie niet in waarom je Xfree op win32 zou willen draaien
en als je dan toch een netwerk terminal wil voor grafische aps pak dan een linux of andere unix

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net effe geinstalleerd... je komt dan gewoon in een shell terecht.. niet zoals Linux... verder weet ik nog niets..

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Op woensdag 06 maart 2002 22:00 schreef ferengee het volgende:
(geen Xfree dus)
X is meestal trager dan de windows native desktop dus ik zie niet in waarom je Xfree op win32 zou willen draaien
en als je dan toch een netwerk terminal wil voor grafische aps pak dan een linux of andere unix
Misschien omdat het vrij te downloaden valt. En zoveel trager is het niet. Zelf vond ik het beter werken dan bv X-win32, die sommige kleuren verkeerd weergaf.

Kde was dacht ik gedeeltelijk geport naar Windows. Dus dat zou zo moeten draaien. Het nut ervan ontgaat me alleen...

signature has expired

Verwijderd

Als je X draait onder Windows kun je lekker remote inloggen en X apps draaien terwijl je vanuit een Windows bak ingelogd bent. Best leuk, alhoewel ik het nut van Windows draaien niet inzie ;)

Verwijderd

Ik heb 't geprobeerd, kde lijkt makkelijker werkend te krijgen te zijn dan gnome....had ik daar niet een topic over geopend?
Pagina: 1