[XBOX] "Xbox maakt krassen op DVD's"

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
For your information...
Xbox maakt krassen op DVD's

RIJSWIJK (IPB) - De lancering van de Xbox in Japan is niet zo soepel verlopen als Microsoft gewenst had. Bij het bedrijf zijn zo'n 243 klachten binnengekomen over de DVD-speler van de spelletjescomputer. De DVD-speler zou krassen maken op de DVD's.

Microsoft zegt dat de klacht bekend is, maar dat ondanks de krassen er gewoon spelletjes kunnen worden gespeeld. In de Verenigde Staten zijn ook meldingen van krassen binnengekomen maar Microsoft wil niet zeggen hoeveel dat er zijn. Het bedrijf in niet van plan om de machines terug te roepen.
bron : http://www.trouw.nl/979544863269.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

mooi is dat, heb je een geleende dvd van de videotheek, kun je dokken door M$'s fout :{

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21
of je vern**kt je eigen dvd's :(

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gelijk terugbrengen dat ding en je geld terugeisen, plus geld voor de vern**kte DVD.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 21:27 schreef Glitch83 het volgende:
......vern**kte....
waarom censureren als we toch allemaal weten wat er staat? >:)

Verwijderd

Microsoft heh :r :r :r :r :r

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op woensdag 06 maart 2002 21:19 schreef Devils Child het volgende:
mooi is dat, heb je een geleende dvd van de videotheek, kun je dokken door M$'s fout :{
Dan heb jij zeker nog nooit een DVDtje bij de lokale videokeizer gehuurd :P Dat is 1 en al krassen.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Hmm dit is erg jammer voor Microsoft. Erg vreemd dat ze zoiets niet hebben opgemerkt in uitgebreide tests, die er wel zijn geweest lijkt me.

Zijn er al foto's te vinden van de krassen? Ik ben benieuwd hoe erg die krassen dan wel niet zijn als MS iedereen die er klachten over heeft begint te sussen.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik betwijfel of al deze berichten wel echt zijn over de X-box.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Hoe kan je nou krassen op je schijfjes krijgen?? Tenzij de schijfjes te laag liggen, is het onmogelijk! De schijf wordt alleen 'geraakt' door de laser... En je moet volgens mij een sterke laser in je machine zetten wil je een dvdtje beschadigen! Zo dom is MS ook weer niet!... dit is gewoon bull!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:04 schreef Demolition-Man het volgende:
Hoe kan je nou krassen op je schijfjes krijgen?? Tenzij de schijfjes te laag liggen, is het onmogelijk! De schijf wordt alleen 'geraakt' door de laser... En je moet volgens mij een sterke laser in je machine zetten wil je een dvdtje beschadigen! Zo dom is MS ook weer niet!... dit is gewoon bull!
ik denk dat plastic waar je je cd oplegt, dat dat "te scherp" ofzo is

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:07 schreef Devils Child het volgende:

[..]

ik denk dat plastic waar je je cd oplegt, dat dat "te scherp" ofzo is
dat plastic dat je bedoeld raakt het beschreven gedeelte van de schijf toch niet??? Of is de drive van de Xbox hetzelfde als een cd-rom speler?? Zonder zo'n ding waar je de cd precies om kan leggen (in het gat)....(wat een zin!?!?!)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:57 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

dat plastic dat je bedoeld raakt het beschreven gedeelte van de schijf toch niet??? Of is de drive van de Xbox hetzelfde als een cd-rom speler?? Zonder zo'n ding waar je de cd precies om kan leggen (in het gat)....(wat een zin!?!?!)
ik denk dat de drive van de xbox hetzelfde is als een cdrom-drive, en die raakt natuurlijk het beschreven gedeelte niet, maar wel "de leeskant", het gedeelte van plastic, daar kunnen zat krassen op komen.

Verwijderd

Als je de news sites goed in de gaten hebt gehouden had je kunnen lezen dat het bij allemaal om domme gebruikers ging. Dus dvd niet goed in de tray leggen..
/replace user....

Verwijderd

de krassen vallen reuze mee hoor, is alleen aan het randje van de dvd.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesen.nl/dbimages/Inline/xboxdisckapot01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesen.nl/dbimages/Inline/xboxdisckapot02.jpg

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 10:31 schreef ugamer het volgende:
de krassen vallen reuze mee hoor, is alleen aan het randje van de dvd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar echt lekker is het niet. Vind dit GROTE ontwerpfout hoor. Is geen rekening gehouden met een aantal dingen. Of de cd wordt niet hoog genoeg opgetilt, of hij wordt niet genoeg geremt voor ie terug wordt gelegd in de dvd lade. Maar ik zou er niet happy van worden als al mijn dvd films er zo uit gaan zien. Zeker niet bij me James Bond Collectie :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 09:43 schreef Aspi het volgende:
Als je de news sites goed in de gaten hebt gehouden had je kunnen lezen dat het bij allemaal om domme gebruikers ging. Dus dvd niet goed in de tray leggen..
/replace user....
jah dat lijkt mij ook. MS is ook weer niet zoo stom.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 11:26 schreef Dr.DK het volgende:

[..]

jah dat lijkt mij ook. MS is ook weer niet zoo stom.
Hmm zit wat in. Heb die site niet gelezen. Maar toch, geruchten komen ook niet ZOMAAR aanwaaien :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 21:35 schreef Nibbles het volgende:
Hmm dit is erg jammer voor Microsoft. Erg vreemd dat ze zoiets niet hebben opgemerkt in uitgebreide tests, die er wel zijn geweest lijkt me.
Het zou natuurlijk kunnen dat er goed getest is en dat er tussen de paar miljoen? xbox dvd-spelers een vaute partij dvd-spelers is geleverd.

Verwijderd

Het tast niet de dvd's aan, ik bedoel ze zijn gewoon speelbaar, dit schijnt te komen door die lompe japanners die de xbox op zn kant zetten.. |:(

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zou natuurlijk kunnen dat er goed getest is en dat er tussen de paar miljoen? xbox dvd-spelers een vaute partij dvd-spelers is geleverd.
Jah, maar dat mag eigenlijk ook niet voorkomen...

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 11:42 schreef Flipmo2K het volgende:

[..]

Jah, maar dat mag eigenlijk ook niet voorkomen...
Gaat lekker met die XBOX, was er niet al een grote uitval van die dingen? Nu dit weer.

Verwijderd

Jah idd. niet echt lekker dit soort onzin.

Btw. Waarom zetten die Japanners die X-box verkeerd om ? :)

Verwijderd

JAH DUH!!!!!!! :P
maar wie speelt er nou FILMS af op een X-BOX?
Koop dan gewoon een DVD speler :)
Tis toch gewoon BAGGER :)
en je hebt niet eens OPTIC geluid :)
(heeft geen optic aan sluiting)
als je dat wel zou hebben moet je ook een Goeie Versterker hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://www.durada.nl/i/SONY_DVP-S335_3.gif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
CD compatibel ja 
Video CD compatibel  ja 
Laserdisc compatibel  ja 
CD-R compatibel  onbekend 
CD-RW compatibel  onbekend 
DTS  ja 
Digitale decoder  nee 
Draagbaar nee 
Optische uitgang  Ja
Coaxiale uitgang  Jah
Component uitgang  Jah
Aantal scart uitgangen   
Gewicht kg 
Afmetingen (B x D x H) onbekend

:)
Werkt veel relaxter :)
en dus ook geen krassen :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Devilseye het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[url=http://www.durada.nl/i/SONY_DVP-S335_3.gif][afbeelding][/url]
CD compatibel ja 
Video CD compatibel  ja 
Laserdisc compatibel  ja 
DTS  ja 
Digitale decoder  nee 
Draagbaar nee 
Optische uitgang  Ja
Coaxiale uitgang  Jah
Component uitgang  Jah
Aantal scart uitgangen   
Gewicht kg 

Heeft de XBOX geen optic out? Mijn PS2 wel. En ik speel ook gewoon DVD's af op mijn PS2, en zo bagger is dat niet hoor. DVD is DVD hoor. En ja ik heb ook een Sony 325 DVD speler maar echt verschil zie ik niet, alleen maakt de ps2 meer herrie (door zijn fan) en iets andere afstandbediening enzo maar voor de rest werkt het prima hoor :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Devilseye het volgende:
[afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CD compatibel ja 
Video CD compatibel  ja 
Laserdisc compatibel  ja 
DTS  ja 
Digitale decoder  nee 
Draagbaar nee

Optische uitgang Ja
code:
1
2
3
4
5
Coaxiale uitgang  Jah
Component uitgang  Jah
Aantal scart uitgangen   
Gewicht kg 

ik zie het probleem niet en volgens mij lul je jezelf nu tegen |:(

Sluit die X-box gewoon aan op je DTS-versterker en blazen maar *D Tenminste da's wa ik ga doen!! 8-)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 12:13 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet en volgens mij lul je jezelf nu tegen |:(

Sluit die X-box gewoon aan op je DTS-versterker en blazen maar *D Tenminste da's wa ik ga doen!! 8-)
Gaat dat niet over die Sony dvd speler. Bovenaan de code staat een mislukte code van een plaatje van een sony dvd speler. Dacht dat ie die bedoelde.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Overgiens volgens mij heeft de XBOX geen optical oud hoor. Als ik kijk naar de achterkant van dat ding zie ik er geen zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/cms/images/system/xboxvideogamesystem/pim-xboxvideogamesystem-0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbox.com/cms/images/system/xboxvideogamesystem/pim-xboxvideogamesystem-0003.jpg
Ook op de voorkant niet. Ook op de Xbox site zie ik niets hoor.

Zie net na wat zoekwerk dat het wel kan, alleen moet je dan de XBOX High Definition AV Pack kopen. Dan krijg je ook een extra kastje erachter, en heb je ook meteen RGB uitgang. Maar beetje vreemd dat het in het kastje ps te krijgen is nadat het met de gewone aansluiting is aangesloten. Beetje vreemd vind ik.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hebben die nederlandse x-boxen nou al internetaansluiting?

Verwijderd

er zit n ethernet kaart in ja, internet gaat herfst 2002 online

enne je kan een bepaalde pack kopen, dan heb je wel optische kabel die naar je dts setje kan gaan

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 12:27 schreef WouteRF het volgende:

enne je kan een bepaalde pack kopen, dan heb je wel optische kabel die naar je dts setje kan gaan
ja ik zag het maar is weer een extra pack, voor de toch al dure xbox. Terwijl dat gewoon in de PS2 wel zit. Zie ook een DVD packet. Vraag me af of je die nodig hebt, bij de PS2 niet verplicht alleen is de afstandbediening handiger. Maar echt Microsoft ding, je moet overal voor betalen |:(

Verwijderd

Inmiddels is beked geworden dat Microsoft toch zo'n 250.000 boxjes terugroepen om de diskdrive schijf te vervangen.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 13:06 schreef pesas49 het volgende:
Inmiddels is beked geworden dat Microsoft toch zo'n 250.000 boxjes terugroepen om de diskdrive schijf te vervangen.
juist waar rook is is vuur. Ligt dan niet aan de gebruiker lijkt me. Maar nog even en Microsoft heeft alle xboxs weer terug :P hadden ze der niet al een aantal duizend defecte?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:27 schreef WouteRF het volgende:

Kan je beter gewoon een PC kopen... en die hebben de meeste al... wat je doet koop een GF4ti...

zet er nog een geluidkaart in... en voila lekker gamen met zijn 2en met de Xbox emulator desnoods als je dat wil op de TV met goed geluid etc...

• Ruud2001
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

en waar heb je deze info vandaan? Graag ff een bronvermelding bij dit soort berichten a.u.b.

Verwijderd

Mijn PS2 wel. En ik speel ook gewoon DVD's af op mijn PS2, en zo bagger is dat niet hoor. DVD is DVD hoor. En ja ik heb ook een Sony 325 DVD speler maar echt verschil zie ik niet
Er is wel degelijk verschil tussen DVD en DVD. Decompressiemethoden kunnen zwaar verschillen van apparaat tot apparaat. Ik zag wel degelijk verschil tussen de PS2 en andere (duurdere) standalone spelers.
ja ik zag het maar is weer een extra pack, voor de toch al dure xbox. Terwijl dat gewoon in de PS2 wel zit. Zie ook een DVD packet. Vraag me af of je die nodig hebt, bij de PS2 niet verplicht alleen is de afstandbediening handiger. Maar echt Microsoft ding, je moet overal voor betalen
Staat weer tegenover dat je nooit meer memorycards hoeft te kopen. Valt wel mee, dat prijsverschil. Bij de PS2 is die afstandsbediening wel redelijk essentieel omdat je er ook een schijf met een update van de dvd-code bij krijgt, om irritante bugs in de PS2 te fixen (kost je ook een memorycard, trouwens).

Nu ik de Xbox HD gewend ben, doen de memorycards van de PS2 me eigenlijk denken aan de tijd van de C64, met losse diskettes en tapes en zo.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 14:44 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]

Er is wel degelijk verschil tussen DVD en DVD. Decompressiemethoden kunnen zwaar verschillen van apparaat tot apparaat. Ik zag wel degelijk verschil tussen de PS2 en andere (duurdere) standalone spelers.
[..]

Staat weer tegenover dat je nooit meer memorycards hoeft te kopen. Valt wel mee, dat prijsverschil. Bij de PS2 is die afstandsbediening wel redelijk essentieel omdat je er ook een schijf met een update van de dvd-code bij krijgt, om irritante bugs in de PS2 te fixen (kost je ook een memorycard, trouwens).

Nu ik de Xbox HD gewend ben, doen de memorycards van de PS2 me eigenlijk denken aan de tijd van de C64, met losse diskettes en tapes en zo.
De XBOX heeft ook 8MB memorykaartjes om je data mee te nemen naar andere. En dat die cd een memory kaartje kost klopt niet. Ik heb die cd NIET geïnstalleerd en werkt prima. En anders kost het 2mb, nog 6mb over :). En die afstandbediening is wel een stuk makkelijker ja, maar die heb ik er ook meteen bijgekocht :)

Verwijderd

een maat van me heeft een PS2
en ik had laatst "THE MATRIX"
mee genomen
(eerst thuis (bij moi) ff gezien)
en daarna bij die maat vanme
WAT IS DAT BAGGER :)
echt wel :)
vet kut hoort dat
We hebben bijde de zelfde TV ect
Maar wij hebben 1 versterker (ook van sony)
blah blah blah :)
maar wat een kut sound komt er uit een gewone versterker
en een versterker MET optic invoer :)
(trouwens op dat screenie van die X-BOX zie ik ook geen optic out poortje

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Bronvermelding graag.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 07 maart 2002 14:52 schreef Devilseye het volgende:
een maat van me heeft een PS2
en ik had laatst "THE MATRIX"
mee genomen
(eerst thuis (bij moi) ff gezien)
en daarna bij die maat vanme
WAT IS DAT BAGGER :)
echt wel :)
vet kut hoort dat
We hebben bijde de zelfde TV ect
Maar wij hebben 1 versterker (ook van sony)
blah blah blah :)
maar wat een kut sound komt er uit een gewone versterker
en een versterker MET optic invoer :)
(trouwens op dat screenie van die X-BOX zie ik ook geen optic out poortje
Ja maar dat heeft met geluid te maken. Dat het bij jou beter is komt door de versterker. Maar qua beeld zal het hetzelfde zijn geweest lijkt me zo. En ja 5.1 via optical rulezzzz. Maar een PS2 heeft ook optical :9 (standaard)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:53 schreef Robin Shrine het volgende:

[..]

Bronvermelding graag.
/me zag het ook staan, ze geven gewoon nieuwe voor als ze kapoet zijn

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De eerste PS2 maakten ook krassen op de dvds en soms werden de ORIGINELE Dvds niet eens herkend door het te zwakke laser.
...

To the point nog niet kopuh !! w8ten op de tweede revisie >:) :P

• Rexomnium
  • Laatst online: 28-01 14:27

Rexomnium

Vincam aut moriar

Op woensdag 06 maart 2002 21:17 schreef KillBilly het volgende:
For your information...
[..]

bron : http://www.trouw.nl/979544863269.html
Sorry maar weet je zeker dat die link goed is, ik krijg alleen maar een overzicht van de headlines. Verder weet de Metro en Nu.nl te melden dat Microsoft de XBOX wel terugneemt.

bron: http://nu.nl/document?n=53350

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• 8088
  • Niet online
Xbox bekrast dvd-schijfjes

Microsoft neemt geen machines terug
In Japan zijn 243 klachten binnengekomen over de spelcomputer Xbox van Microsoft. De dvd-speler van de gamemachine zou krassen veroorzaken op dvd-schijfjes. Microsoft zegt van het probleem op de hoogte te zijn, maar neemt geen machines terug.

Volgens Microsoft kunnen er ondanks het veroorzaken van krassen nog gewoon spellen worden gespeeld op de Xbox. Het bedrijf heeft niet alleen klachten ontvangen in Japan, maar ook in de Verenigde Staten hebben Xbox-bezitters over hetzelfde probleem geklaagd. Om hoeveel klachten het gaat in Amerika, wil Microsoft niet zeggen. Het bedrijf verklaart in ieder geval geen exemplaren van de spelcomputer te willen terugroepen omwille van dit probleem.
bron

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• 8088
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 23:31 schreef RexomniuM het volgende:

[..]

Sorry maar weet je zeker dat die link goed is, ik krijg alleen maar een overzicht van de headlines. Verder weet de Metro en Nu.nl te melden dat Microsoft de XBOX wel terugneemt.

bron: http://nu.nl/document?n=53350
Op die pagina klik je op internet, daar staat 'ie tussen.
Directe link : http://www.nieuwsklik.nl/trouw/E-NWS/ANP-060302-236.html

• 8088
  • Niet online
Microsoft ruilt Xbox-consoles in Japan om

Na de voor Microsft rustig verlopen introductie van de Xbox in Japan, is de gameconsole van Microsoft nu in onrustiger vaarwater terecht gekomen. Het bedrijf maakte afgelopen donderdag in Tokio bekend dat alle Xbox-consoles omgewisseld kunnen worden, omdat een aantal van de 250.000 voor de Japanse markt bestemde consoles cd's blijken te beschadigen. Naar het schijnt stapelen de klachten van klanten over bekraste discs en dvd's zich op, en ziet het concern zich gedwongen om tot deze actie over te gaan.

Het moet echter niet gezien worden als een terugroepactie, verklaarde Microsoft. "De krassen doen geen afbreuk aan de spellen", verzekerde woordvoerster Midori Takahashi haar klanten. De krassen zitten, volgens Microsoft -- als ze al aanwezig zijn -- alleen aan de buitenste kant van een disc. Het is aan de klanten om te beslissen of ze hun Xbox voor een gratis reparatie op willen sturen, of dat ze als de fouten zich niet voordoen het apparaat gewoon blijven gebruiken.

Microsoft maakte niet bekend om hoeveel apparaten het gaat. Microsoft is ook van plan om de beschadigde discs om te wisselen. De krassen worden mogelijk veroorzaakt door ongebalanceerde discs of door de tray zelf. Verdere mededelingen deed het bedrijf niet; in eerste instantie sprak het bedrijf nog over gebruikersfouten, maar die situatie bleek niet houdbaar toen de klachten te erg toenamen.

Twee weken geleden overhandigde Bill Gates persoonlijk een console aan de eerste koper in het moederland van concurrenten Sony en Nintendo. In Europa gaat de Xbox volgende week gelanceerd worden. Marktleider Sony heeft alleen al in Japan 28 miljoen Playstations verkocht. Daarmee beschikt ongeveer elke vijfde Japanner over een console van de grootste concurrent van Microsoft. De Japanse markt is een van de belangrijkste markten voor consoles. Marktanalysten menen dan ook dat daar de toekomst van Microsofts Xbox bepaald zal worden. De actie van Microsoft lijkt hen gelijk te geven: bij de lancering van de Xbox in Amerika waren er ook klachten over bekraste discs, maar toen vond Microsoft het niet nodig om verdere actie te ondernemen.
bron

Verwijderd

hij maar gewoon gamecube cd's voor je

• NightHawk4
  • Laatst online: 01:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

ff een quote van een duitse games site, waarvan ze bij xboxworld.nl zeggen dat ie betrouwbaar is (toen gaven ze wat positieve cijfers over de xbox verkoop)....
Aufgrund der anhaltenden Probleme mit zerstörten DVDs nehmen einige japanische Händler die Xbox vorerst aus dem Verkauf. Darunter 50 Filialen des Gross- und Einzelhändlers Laox. Kunden können ihre Xbox-Konsolen zwecks Umtausch aber noch in allen Geschäften abgeben
bron

Komt er dus simpelweg op neer dat diverse shops in Japan de Xbox dus niet meer verkopen vanwege de problemen...

Verwijderd

Hmm op mijn Europese Xbox krijg ik geen krassen hoor :)

Keine problemen hier...

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zet je PS2 op zijn zij, dus recht omhoog, en hij maakt ook krasjes... Dus ik zie het probleem niet van dit probleem.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

253 van de 250000, dat is nog minder dan 1 procent. Er zullen bij andere consoles vast ook wel wat kapotte zijn geweest, maar daar hoor je niemand over. Het schijnt dat die gekke japanners het ook nog eens in hun hoofd halen om de X-Box op z'n zij te zetten. Natuurlijk vermelden ze dat er niet bij als ze terug gaan naar de winkel.
Overigens was Microsoft wel bereid om X-Boxen in te nemen als er bleek dat er DVD's echt vernield werden door het apparaat.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 14:01 schreef freddyathlon het volgende:
Zet je PS2 op zijn zij, dus recht omhoog, en hij maakt ook krasjes... Dus ik zie het probleem niet van dit probleem.
krasjes heb ik geen last van

Verwijderd

ik heb nu ook een xbox. en bij mij zijn ook de eerste krassen al zichtbaar :(

uiteraard heb ik een klacht ingediend en ik hoop dat iedereen die ook dit probleem hebben ook een klacht indiennen bij microsoft (www.xbox.com/nl)
Misschien kunnen we zo er ook naar streven gratis reparatie
zoals in japan!!!!!
DIEN JE KLACHT VANDAAG NOG IN!!!!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 23:56
Op zaterdag 16 maart 2002 22:11 schreef bartje_bartje het volgende:

uiteraard heb ik een klacht ingediend en ik hoop dat iedereen die ook dit probleem hebben ook een klacht indiennen bij microsoft (www.xbox.com/nl)
zoals in japan!!!!!
first post zie ik?
ik heb er geen problemen mee hoor..
en als het door dat ding komt wordt het echt wel gratis gerepareerd hoor..je hebt garantie you know..

verder:
- zet hem idd niet op de zijkant ;)
- en ga zelf met die dingen goed om.

Verwijderd

Ja Duh denk je dat ik zo stom ben om een xbox op zijn zij te zetten!!! Het is geen PS2
en trouwens het licht aan de dvd lade waar je je dvd's in legt. daar aan de buitenkant van het inleg vakje zit naast de zijopeningen een kleine verhoging. En daar is duidelijk sleitage te zien!!! Maaaaaaaaaaar als je dus een klacht indien dan kun je er eerder van verzekerd zijn dat ze misschien die dvd lade vervangen!!!! dus ga klagen bij microsoft als je ook last hebt van die krassen. (als je het niet zeker weet kijk aan de buitenkant van je dvd/ spel daar zitten dan vlak op het randje de krassen.)
Het hele probleem is dus dat als de dvd weer in de lade word gelegd dat hij dan langs die hoekjes/verhoginkjes komt en dat veroorzaakt de krassen en de slijtage op de lade.

(in de garantie staat "van een standaard en kwaliteit zal zijn die normaal kan worden verwacht van dit soort goederen" tssssssss...... en dan krassen!!! KLAGEN DUS

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 22:11 schreef bartje_bartje het volgende:

zoals in japan!!!!!
Gewoon teruggaan naar je Retailer, die geven wel een andere..

Verwijderd

Ik denk dat Bartje_Bartje Gelijk heeft. Ik heb ook een x-box en mijn spel zit ook al onder de krassen.
Ook in japan en amerika komt dit probleem voor, microsoft heet gewoon ieet fout gemaakt aan de DVD in dat ding.
Als je een nieuwe krijgt bij je retailer dan zit je zo weer met dat probleem.

Ik dien zeker een klacht in bij: support@xbox.com

Ik verwacht ook van iedereen met het zelfde probleem het zelfde, messchien doen ze wel iets na veel klachten.

Verwijderd

Joh jullie zijn net de enige 2 personen die ik meemaak met krassen :) Xbox terugbrengen en klaar..

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Lol :) Kom ik jullie weer tegen :)
Zoals al gezegd, gewoon terug naar de retailer, het ligt idd aan de lade, gewoon daar laten zien (spul meenemen dus) en ze geven je hoogstwaarschijnlijk nieuwe mee en misschien ook nog wel nieuwe games.

Verder zit er geen standaard optical out (of wat voor 5.1 out dan ook) op de xbox. Als je dus echt van dvd's wil genieten vanaf de xbox heb je de dvdkit en de advanced scart cable nodig (en een 5.1 versterker met optical in).

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Hoe zien zulke krassen er uit? Ik bedoel, cirkels met de draairichting mee, of zijwaartse krasjes of wat?

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 02:12 schreef Biff het volgende:
Hoe zien zulke krassen er uit? Ik bedoel, cirkels met de draairichting mee, of zijwaartse krasjes of wat?
Het zijn miezerig dunne cirkels met de draai richting mee het een stuk of 5 over de dvd verdeeld,maar wat ik zeg zo flinterdun dat je je daar totaal geen zorgen om hoeft te maken naar mijn idee... dit is echt iets wat veel te veel opgeblazen word.
als niemand het gezegt had was het 90% van de xbox eigenaars never nooit op gevallen, als dit je echt stoort kijk je gewoon ff naar de punten in de lade die verantwoordelijk zijn voor die minuscule krasjes en werk de hoogste puntjes een beetje bij met een stukje zeer fijn schuur papier om een potlood gerold ofzo...kom op we zitten toch niet voor niets op tweakers.net laat nooit door een ander verkutten wat je zelf net zo goed verklooien kan >:) ik bedoel ik zou m'n console voor zoiets lulligs nooit terug brengen weet jij veel wat voor een sukkel je geliefde console uit elkaar trekt :? of je moet gelijk een nieuwe kunnen krijgen die dat niet heeft,in dat geval is er natuurlijk helemaal niets aan de hand.

Verwijderd

zitten er bij jullie allemaal geen puntjes in de lade
????? of wat voor een soort dvd zit er bij jullie in???
[als jullie dat tenminste wete]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 15:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Jullie zijn echt mugge zifters moet je eens kijken naar een cd-rom als je die een paar gebruikt of een dvd in een dvd-speler je krijgt altijd krasen erop omdat je altijd wel als je de cd eruit haalt ff met de laag op het plastic komt
(dat heb je gewoon niet door) je raakt zelfs met de onderkant van de cd het hoesje aan waar je hem in stopt of perongelijk de scherpe rand van het hoesje. En dan begin je te zeiken nadat je hem een week in hoesje uit hoesje hebt gedaan dat er krassen opzitten en die toch echt door de xbox zijn gemaakt (ALLEMAAL ZOOI). En over de optical out op de europese xbox moet je niet zon high definition pack kopen maar bij de europese koop je de scart cable advanced voor 30 euro die ook rgb signalen doorgeeft voor digitale tv's en versterkers.
En dan nu het laatste over die dvd afstandbediening, we moeten niet zeiken want die ps2 heeft geen eens standaard een modem en als je hem dan koopt voor veels teveel geld krijg je een 56k6 modempje waarmee je niet eens zonder lag kan gamen dus wat sony doet is pas echte geldklopperij en daar is kpn ze wel dankbaar voor want dan mag je ook nog eens een hoge telefoonrekening verwachten terwijl dat bij breedband niet zo is.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
LOL jullie zien echt spoken, ten eerste:

-krassen maken echt niet uit, immers er zit op een dvd een 2 millimeter coating en voordat je daar door heen bent ben je 20 jaar verder
-daarnaast krassen is gewoon normaal, kijk maar eens naar je cd's of dvd's die je in je computer hebt gestopt, waarschijnlijk verschilt dat echt niet hoor.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 13:22 schreef raptorix het volgende:

-krassen maken echt niet uit, immers er zit op een dvd een 2 millimeter coating en voordat je daar door heen bent ben je 20 jaar verder
-daarnaast krassen is gewoon normaal, kijk maar eens naar je cd's of dvd's die je in je computer hebt gestopt, waarschijnlijk verschilt dat echt niet hoor.
Als je hem vaak gebruikt, komen er vanzelf meer krassen in. Dan wordt die 2 mm ook minder en op het laatst is het zelfs WEG.
Ik kan me nog herinneren toen de CD nog best nieuw was, het grootte voordeel eraan was dat je het net zo vaak kon afspelen als je wou, zonder beschadigingen. Dat was best bijzonder, omdat je met bandjes en LP's e.d. dat niet had. Die gingen op ten duur dood.
Maar nu blijkt dat het dus ook gewoon kapot gaat als je hem veel gebruikt. |:(

Nee, ik vind dit een domme actie hoor, maar M$ en al die CD-ROM/DVD vernielaars. :(

En trouwens, wat raptorix als 2e zei klopt bij mij niet hoor. Er zitten BIJNA geen kasjes op bij mij. Altijd wel wat, maar dat komt gewoon door mij. :P

🌞🍃

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 23:56
krasjes zijn idd niet erg.
ze komen wel veel sneller als je de 'krassende' dvdrive van de 2 hebt. als je wilt kun je ff contact opnemen met microsoft europe.

ze sturen je een doos op, daar stop je je xbox in als ze hem komen ophalen, ze doen daar de 'niet-krassende' dvddrive in je xbox en sturen hem weer terug.

maar nogmaals, de krasjes doen niks af aan de kwaliteit en speelbaarheid.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

KMK

ik dact dat die dvd drive vsn a-open was..

Microsoft is al helemaal niet schuldig in iedergeval alleen de ardware leverandsier. MS is wel verandwoordelijk dat is waar maar daar ligt het probleem niet, ze vergoeden het wel dus er zijn 0 problemenm

PS wat is gin-tonic toch lekker :+

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

wat is "optic geluid"??

Verwijderd

wat een kutbox zeg

• SuperPotato
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:48 ]

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 23 maart 2002 07:59 schreef server666 het volgende:
wat is "optic geluid"??
Een bullshit term. Hij bedoelt dat het geluid via een digitale uitgang gestuurd wordt en dat levert bij DVD video de mogelijkheid op om het op een dolby digital optisch op versterker aan te sluiten (en aldus dolby digital geluid te krijgen).

Verder zijn de twee mensen die hier hard beweren dat ze krassen krijgen mijns inziens twee gezellige kloontjes die speciaal registreren om even de Xbox de grond in te stampen... :O
Op zaterdag 23 maart 2002 10:08 schreef zeven het volgende:
wat een kutbox zeg
Wat een ongelooflijk fijne toevoeging. :Z

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Er waren in het begin toch ook vage problemen met de ps2 of heb ik dat gedroomd? :P

• Zegato
  • Niet online
Een vriend van mij heeft in dat ding ZEVEN Dvd's naar de kl*te geholpen!
En ik heb het met m'n eigen ogen gezien!

T.net gallery | V&A ads

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Op zaterdag 23 maart 2002 15:02 schreef Juniorrules het volgende:
En net werd nog gezegd dat het minuscule rotkrasjes zijn :?

• Ruud2001
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op zaterdag 23 maart 2002 15:02 schreef Juniorrules het volgende:
Welke idioot helpt in godsnaam 7 (!!!) DVD's naar de kl*te om er dan pas achter de komen dat het wel eens de X-Box zou kunnen zijn, terwijl toch al zeer lang bekend is dat er enkele X-Boxen zijn die problemen zouden geven met krassen. |:(

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 11:59 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Heeft de XBOX geen optic out? Mijn PS2 wel. En ik speel ook gewoon DVD's af op mijn PS2, en zo bagger is dat niet hoor. DVD is DVD hoor. En ja ik heb ook een Sony 325 DVD speler maar echt verschil zie ik niet, alleen maakt de ps2 meer herrie (door zijn fan) en iets andere afstandbediening enzo maar voor de rest werkt het prima hoor :)
\

praat geen poep, de advance scart heeft wel optic out en daarmee heb je een beter geluid en beter beeld dan op de PS2 DVD. de Xbox DVD is zowieso al beter dan die van de PS2 met zijn dolby surround 5.1 :9~ en scherpere beeldqualiteit :9

• Fred_Perry
  • Laatst online: 09:51
Op zaterdag 23 maart 2002 17:08 schreef ugamer het volgende:

[..]

\

praat geen poep, de advance scart heeft wel optic out en daarmee heb je een beter geluid en beter beeld dan op de PS2 DVD. de Xbox DVD is zowieso al beter dan die van de PS2 met zijn dolby surround 5.1 :9~ en scherpere beeldqualiteit :9
Volgens mij ben jij poep aan het praten. e doet net alsof de PS2 geen Dolby Digital ondersteunt. Die beeldkwaliteit kan wel kloppen. We weten allemaal dat de dvd van de ps2 niet high-end apparatuur is.

Verwijderd

Beiden hebben optische audio-uitgangen (zij het met add-on kabel), maar het verschil is dat de PS2 alleen 5.1-geluid bij films kan genereren, terwijl de Xbox het ook voor games ondersteunt (JSRF bijvoorbeeld, maakt hier gebruik van).

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 18:16 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij poep aan het praten. e doet net alsof de PS2 geen Dolby Digital ondersteunt. Die beeldkwaliteit kan wel kloppen. We weten allemaal dat de dvd van de ps2 niet high-end apparatuur is.
ps2 ondersteund het wel, maar geen 5.1

ps2:

Sound Chip
48 voices
2MB memory
Supports Dolby, AC3, and DTS output

Xbox

NVIDIA MCPX (Media Communications Processor)
200 MHz
Audio Processing Unit (APU)
256 Total Voices
64 3D Voices + 192 2D Voices
Setup Engine - all memory management, mapping, and DMA resources are controlled in this unit
Voice Processor - 3 fixed function DSP units for processing voices and mixing the results in the mixer buffers
Global Processor - a programmable DSP for adding varied effects to the data in the mixer buffers and producing the final output stream
Dolby Digital Interactive Content Encoder - a programmable DSP for encoding into a Dolby Digital (AC-3) stream
Downloadable Sounds Version 2 (DLS2)
10/100 Base-T Ethernet
USB, DVD, and HDD Controller

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 18:16 schreef Fred_Perry het volgende:

[..]

Xbox en ook de games ondersteunen volledige 5.1, PS2 niet

Verwijderd

Ow ik zeg het zelfde als Jordi/Ugamer al zei :P

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:22 schreef raptorix het volgende:

2 millimeter coating op een DVD? Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat een DVD-schijfje niet eens zo dik is...

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Op zondag 24 maart 2002 15:30 schreef carnman het volgende:

[..]

2 millimeter coating op een DVD? Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat een DVD-schijfje niet eens zo dik is...
Coating??Nog nooit van gehoord....maar is dat echt zo?

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 maart 2002 19:53 schreef Frodo19 het volgende:

[..]

Coating??Nog nooit van gehoord....maar is dat echt zo?
een cd/dvd is 1,2mm dik. alleen de bovenkant is beschreven, de dikte wordt 'veroorzaakt' door de plascie onderkant. De bovenkant van een cd is ook veel kwetsbaarder

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 05:23 schreef KMK het volgende:
ik dact dat die dvd drive vsn a-open was..

Microsoft is al helemaal niet schuldig in iedergeval alleen de ardware leverandsier. MS is wel verandwoordelijk dat is waar maar daar ligt het probleem niet, ze vergoeden het wel dus er zijn 0 problemenm

PS wat is gin-tonic toch lekker :+
Ik dacht dat die DVD-drive van Philips was. Daar gaat onze 'nationale trots' weer eens.

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Op zondag 17 maart 2002 03:39 schreef loekos het volgende:

Het zijn miezerig dunne cirkels met de draai richting mee het een stuk of 5 over de dvd verdeeld,maar wat ik zeg zo flinterdun dat je je daar totaal geen zorgen om hoeft te maken naar mijn idee... dit is echt iets wat veel te veel opgeblazen word.
als niemand het gezegt had was het 90% van de xbox eigenaars never nooit op gevallen, als dit je echt stoort kijk je gewoon ff naar de punten in de lade die verantwoordelijk zijn voor die minuscule krasjes en werk de hoogste puntjes een beetje bij met een stukje zeer fijn schuur papier om een potlood gerold ofzo...kom op we zitten toch niet voor niets op tweakers.net laat nooit door een ander verkutten wat je zelf net zo goed verklooien kan >:) ik bedoel ik zou m'n console voor zoiets lulligs nooit terug brengen weet jij veel wat voor een sukkel je geliefde console uit elkaar trekt :? of je moet gelijk een nieuwe kunnen krijgen die dat niet heeft,in dat geval is er natuurlijk helemaal niets aan de hand.
D'r is ook gewoon geen hond op het idee gekomen om zijn game 's VOOR gebruik te bekijken. De 'krasjes' met de draairichting mee die hierboven genoemd worden op de DVD zitten er altijd op. Pak de volgende keer een DVD uit de seal en check het zelf. Je kunt ze in daglicht nauwelijks zien eigenlijk, maar als ze onder een lamp houdt en het schijfje ff schuin houdt dan zie je ze wel... verschilt overigens per game hoeveel van die banen er op zijn aangebracht.

Ik weet niet hoe het nou precies zit met krassen maken, want als het echt niet over die groeven gaat waar ik het over heb, tja, dan is MS niet lekker bezig op zich.

Waarom die groeven er nou standaard inzitten is me nog niet duidelijk en ik kan er ook niets over vinden op internet, maar kan het als beveiliging dienen? De data wordt toch anders gelezen als de laser een afwijking krijgt door die groeven?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
Op maandag 25 maart 2002 03:52 schreef PowerRun het volgende:

[..]

D'r is ook gewoon geen hond op het idee gekomen om zijn game 's VOOR gebruik te bekijken. De 'krasjes' met de draairichting mee die hierboven genoemd worden op de DVD zitten er altijd op. Pak de volgende keer een DVD uit de seal en check het zelf. Je kunt ze in daglicht nauwelijks zien eigenlijk, maar als ze onder een lamp houdt en het schijfje ff schuin houdt dan zie je ze wel... verschilt overigens per game hoeveel van die banen er op zijn aangebracht.

Ik weet niet hoe het nou precies zit met krassen maken, want als het echt niet over die groeven gaat waar ik het over heb, tja, dan is MS niet lekker bezig op zich.

Waarom die groeven er nou standaard inzitten is me nog niet duidelijk en ik kan er ook niets over vinden op internet, maar kan het als beveiliging dienen? De data wordt toch anders gelezen als de laser een afwijking krijgt door die groeven?
sorry, maar dit is natuurlijk complete bullshit, ik check altijd mijn dvd's en cd's voor krasjes. En van geen van die honderden cd's/dvd's had er ook maar 1 een miniscuul krasje.

en de krassen die mogelijk veroorzaakt worden door het loopwerk van de xbox, zijn due wel duidelijk te zien (ook in daglicht). als dat ding (nieuw) al krassen maakt, dan wil ik niet weten wat er verder nog gebeurd als de xbox wat op leeftijd is, en er games vaker in worden gedraait.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 25 maart 2002 03:58 schreef Bamibal het volgende:

[..]

sorry, maar dit is natuurlijk complete bullshit, ik check altijd mijn dvd's en cd's voor krasjes. En van geen van die honderden cd's/dvd's had er ook maar 1 een miniscuul krasje.
Hmm nou misschien zit er toch wel iets in, ik heb net m'n nieuwe Rallisport eens goed bekeken vers uit de shrinkwrap, en daar zitten wel degelijk al 3 zichtbare ringen op, en op mijn kraakverse DOA3 4 stuks! Net als op m'n Halo en Oddworld. Volgens mij zijn een hoop van die kras-geruchten eigenlijk gewoon zichtbare onbeschreven stukken DVD, of kopiëerbeveiligingen.

Yeah well. The Dude abides.

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 21:22 schreef Biff het volgende:

[..]

Hmm nou misschien zit er toch wel iets in, ik heb net m'n nieuwe Rallisport eens goed bekeken vers uit de shrinkwrap, en daar zitten wel degelijk al 3 zichtbare ringen op, en op mijn kraakverse DOA3 4 stuks! Net als op m'n Halo en Oddworld. Volgens mij zijn een hoop van die kras-geruchten eigenlijk gewoon zichtbare onbeschreven stukken DVD, of kopiëerbeveiligingen.
Heb er zelf ook effe naar gekeken en denk wel eens dat je gelijk zou kunnen hebben. Maar ik snap dan niet waarom microsoft mensen daarvoor niet waarschuwt! Maar ja dat is typisch microsoft :P

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Op woensdag 27 maart 2002 21:22 schreef Biff het volgende:

[..]

[Off Toppic] Biff hoor jij ook van die harde tikken als er een nieuwe baan wordt geladen van Rallisport? ik heb zelf het idee dat het de kop van de harddisk is, maar ik ken helaas niemand die ook een X-box heeft om er langs te gaan om te checken of dit normaal is. [einde OFF Toppic]

Ik heb trouwens ook 4 van die zichtbare ringen op mijn spel staan (RalliSport) Ik dacht eerst ook dat dit de BERUCHTE krassen waren maar nu ik een paar plaatjes heb gezien van de BERUCHTE krassen ben ik er van overtuigd dat dit niet dezelfde zijn als die ik heb. De beruchte krassen zitten namelijk alleen op de buitenste ring van je DVD als ik het goed heb.
Pagina: 1