Goed, 8kha+, AMD1600, 256DDR Dane El., nou ja, kijk in de sig. De fan van m'n chipset maakt een geluid als een straaljager, en draait de helft van de tijd op 33 toeren. Dus, hup stekkertje los, Epox gebeld en nieuw fannekke besteld. Maar wat blijkt in de tussentijd, CPU temp. daalt van 39 naar 37.5, en system temp van 33 naar 27. Huh? Niks overklokt.
Het zou kunnen dat het fannetje heel veel warmte produceerde, wat nu niet meer gebeurd doordat hij uit staat? Maar zoveel warmte dat je kast en CPU een paar graden minder warm wordt, lijkt me wel sterk. Niet dat ik je niet geloof hoor.... 
Kan het misschien komen doordat het nu na het verwijderen van je koelertje de kamer toevallig koeler is? Het is maar een gok, misschien heb je het raam open gezet?
Kan het misschien komen doordat het nu na het verwijderen van je koelertje de kamer toevallig koeler is? Het is maar een gok, misschien heb je het raam open gezet?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
kon het zelf ook nauwelijks geloven, maar Sandra Pro geeft toch echt nieuwe temps. Leek me dus een typsiche topic voor GoT. En het raam zet ik zo rond Juni/juli wel weer open, zit nu al te koukleumen.Op woensdag 06 maart 2002 21:35 schreef budi het volgende:
Het zou kunnen dat het fannetje heel veel warmte produceerde, wat nu niet meer gebeurd doordat hij uit staat? Maar zoveel warmte dat je kast en CPU een paar graden minder warm wordt, lijkt me wel sterk. Niet dat ik je niet geloof hoor....
Na hoeveel tijd heb je de tweede meting gedaan? Dus nadat je de fan hebt uitgezet? Je kast is natuurlijk wel open geweest, dus er kon mooi ff wat verse frisse lucht in..
Ok nu weer gemeten, CPU 38,system 28. Was overigens wel een slimme gedachte. Trouwens, aangezien dit toch zal worden gelezen door 8kha+ vrienden, op de tijdelijke download site van Epox: http://www.epox.nl/dutch/support/downloads.htm, staat een BIOS versie die ik nog nergens ben tegengekomen 8khi2221.bin. Of heb ik iets over het hoofd gezien (of Epox, foutje bedankt)?Op woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Na hoeveel tijd heb je de tweede meting gedaan? Dus nadat je de fan hebt uitgezet? Je kast is natuurlijk wel open geweest, dus er kon mooi ff wat verse frisse lucht in..
[/edit on] geniale ingevingen voor het topic blijven welkom [/edit off]
Als je fannetje erg veel geluid maakt, dan draait ie niet goed. Hij loopt aan, en ik kan me voorstellen dat dit door wrijving best veel warmte kan produceren.
Probeer eens de fan schoon te maken en te smeren, dit moet schelen in de temperatuur.
Probeer eens de fan schoon te maken en te smeren, dit moet schelen in de temperatuur.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Toevallig heb ik vorige week ook mn chipset-koeler eraf gehaald ( had de aansluiting nodig voor een CCFL ) .
En wat blijkt ; koeler heeft weinig tot geen extra invloed op de temp van de chipset
.
Snap niet helemaal waarom ie erop zit , want de heatsink kan het blijkbaar prima alleen af
.
En wat blijkt ; koeler heeft weinig tot geen extra invloed op de temp van de chipset
Snap niet helemaal waarom ie erop zit , want de heatsink kan het blijkbaar prima alleen af
Dat had ik ook met de Asus A7V133 die ik een keer voor kenissen heb geinstalleerd, dat fannetje begon al meteen na de eerste week lawaai te maken. Okey, ik had wel weer een nieuwe kunnen halen, maar dan kun je na een paar maanden weer terug komen. Zonder doet ie het ook prima.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Abit is er eens mee begonnen, maar echt noodzakelijk is het niet.. Was bij de Kt133A meer voor de 
MSI heeft bij de KT3 Ultra (MS-6380E Ver1.0) (KT333) chipset zelfs niet eens een fan op de northbridge.. Op de Kt266(A) borden ook niet. Die zijn ook stabiel..
MSI heeft bij de KT3 Ultra (MS-6380E Ver1.0) (KT333) chipset zelfs niet eens een fan op de northbridge.. Op de Kt266(A) borden ook niet. Die zijn ook stabiel..
ach aan de andere kant baat het niet dan schaadt het niet. Zolang die maar geen teringherrie maakt vind ik het best. Heb Epox gemaild en ik kan de fan opsturen. Ze zouden me afraden om niet te werken zonder fan. Tja, ze hebben het spul tegoed gemaakt, temp blijft in orde. Ben benieuwd of de temp. nou weer omhoog gaat als ik een nieuwe plaats.
Pagina: 1