Toon posts:

Brasil Rendering.. wat is dat precies ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Zelf ben ik niet meer zo'n n00b op gebied van 3DMax.. maar ik heb echt nog _nooit_ gehoord van Brasil rendering.. en wat het allemaal kan.. laat staan waar ik het kan downloaden..

Kan iemand me misschien uitleg geven ? :)

P.S. >> Search mocht mij niet helpen

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

http://www.splutterfish.com

(tis Brazil met een Z - ja dan werkt een search niet goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow.. dat kan best, ik kwam BraZil ook wel tegen.. maar niet echt informatie wat ik er allemaal mee kan

maareeuh bedankt voor de link :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het is een heel modulair opgebouwd rendering systeem. Het kan al onwijs veel, en wordt in de toekomst steeds uitgebreidt. Je kan er bijv mee:

Raytracen. Onwijs snel, ook bij grote scenes. Kan wel 20 keer zo snel als de max raytracer zijn. Er is een scene van 100 miljoen faces mee gerenderd. Als je dat met max probeerd explodeerd je pc.

Global Illumination. Brazil kan niet alleen direct, maar ook indirect licht berkenen, wat goed toegepast het realisme van een render verhoogt.

Caustics. Het berekenen van het focussen van licht door bijv glas, waardoor je bijv op de tafel in de schaduw van een glas een lichtvlek ziet.

HDRI, high dynamic range imaging. Door het gebruik van een groot dynamisch bereik kunnen renders veel realistischer worden, omdat wit en wit in een plaatje in het echt best 2 heel verschillende lichtsterktes kunnen hebben.

en veel meer goodies.

specs

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44
Werkt deze ook onder MAYA?? en zo jah, waar vindt ik hoe ik kan renderen in brazil??

KnowYourBeans

• maratropa
  • Niet online
helaas

specs

• MaDDoG
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Al heeft maya zelf wel een stuk betere renderer ingebouwd.
Ik heb niks tegen 3ds max, maar een betere renderer als wat er in het programma zelf zit was ook wel nodig voor het overleven van het programma :)

Naast brazil heb je ook nog final render voor een indrukwekkend resultaat. Alleen was brazil tot de laatste keer dat ik keek nog in beta en gratis, terwijl final render wel een redenlijk priskaartje heeft.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Pagina: 1