Glowpad als zijpaneel? Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik veel pics gezien over die glowpads en das echt mega vet.
Maar ik zit nu te denken om 1 zijpaneel van mijn case te vervangen door plexiglas. Dus heel de zijkant van plexi. (geen window) Maar nu een vraag. Is het mogelijk om van zo'n zijpaneel een glowpad te maken? Of is dit oppervlakte te groot (midiATX) om het verlicht te zien? (het gaat mij om de logo die er dan komt te zitten)
Als ik een CaseFan in die plexi plaats (dus aan de zijkant van mijn case) in hoeverre verstoort dit het licht?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Volgens mij is het goed haalbaar, aangezien glas/plastic licht goed geleid (denk aan glasvezel kabels). In hoeverre dat gat voor die case-fan het licht zal verstoren weet ik niet precies, maar dit zal niet al te veel zijn. Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel led's je in de plaat bevestigt.

• ND863

ND863

Topicstarter
Maar ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe men zo'n logo erin maakt. Die kun je toch gewoon "erin graferen" :? (hoezo echte n00b vraag :P)

• ND863

ND863

Topicstarter
Check bijvoorbeeld dit plaatje (geleend uit andere topic)
Afbeeldingslocatie: http://130.89.163.56/images/glowpad5.jpg

Zijn hier nou de letters er gewoon in gekrast? :?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In dat zelfde topic staat dat die letters er inderdaad ingekrast zijn :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Ja

Verwijderd

Ik zou niet heel de zijkant doen, da's niet mooi. Ik zou zoiets doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-----------------
| ------------- |
| |      | |
| |      | |
|c|  ------   |c|
| | (   )  | |
|c|  \/\/\/   |c|
| |      | |
| |      | |
| ------------- |
-----------------

En dan op de plaats van de 'c'-tjes wat ledjes doen (links blauw, rechts rood oid?) De ledjes zitten dus gewoon achter het ijzer, en de plaat loopt een beetje achter het ijzer dooi oid, dat je dus niet de ledjes ziet, maar alleen het licht bij het logo. Beetje duidelijk? :P

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 21:23 schreef tjetta het volgende:
Ik zou niet heel de zijkant doen, da's niet mooi. Ik zou zoiets doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
-----------------
| ------------- |
| |      | |
| |      | |
|c|  ------   |c|
| | (   )  | |
|c|  \/\/\/   |c|
| |      | |
| |      | |
| ------------- |
-----------------

En dan op de plaats van de 'c'-tjes wat ledjes doen (links blauw, rechts rood oid?) De ledjes zitten dus gewoon achter het ijzer, en de plaat loopt een beetje achter het ijzer dooi oid, dat je dus niet de ledjes ziet, maar alleen het licht bij het logo. Beetje duidelijk? :P
Neee, wik wil niet mijn zijpaneel ver*****n :) Das namelijk een mooie grijze/metaal paneel, en vind ik zonde om te ...(jeweetwel :))

Nog even over dat logo, ik had iets gehoord van dubbel plexi en daartussen iets. Alleen ikke nie snap :?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 09:26
Hier zag ik laatst 'n hele 'how-to' over, over dat graveren ... ik dacht op virtualhideout, zo niet dan 'n andere grote tweak site ... niet moeilijk hoor ;) gewoon met'n dremel + slijp steengeval voorop en dan creatief zijn :P

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:38 schreef De_Bastaard het volgende:
Hier zag ik laatst 'n hele 'how-to' over, over dat graveren ... ik dacht op virtualhideout, zo niet dan 'n andere grote tweak site ... niet moeilijk hoor ;) gewoon met'n dremel + slijp steengeval voorop en dan creatief zijn :P
Dus graferen is hetzelfde als erin krassen alleen kan je nu "breder krassen"? (en mooier)

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07 13:54
Bovenstaande plaatje was dus van mijn GP..
Het is maar hoe je het wil.. als je brede sleuven wilt dan ben je denk ik beter uit met een dremel + speciaal grafeer opzetstukje.

Als je dunne lijnjtes wil kan je gerust een passerpunt gaan gebruike, je moet dan wel voorzichtig zijn... ja kan wel eens uitschieten. (mijn eerste a onderin.. bv =/ )
Mijn ervaring was dat je eerst heel voorzichting dunne streepjes gaat trekken.. en daarna met KRACHT je passerpunt schuin houden terwijl je druk op plexi uitoefent en dan naar je toe trekken.

Om beetje het kraseffect meer te krijgen (ik vond dit juist ivm met de graffity style van de letters mooier staan) kan je een "botte" spijker gebruiken

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik wil dit al een tijdje gaan maken, maar wat is dus begrepen heb...je hoeft helemaal niet diep te hakken in dat plexiglas! ... toch?

• ND863

ND863

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 20:03 schreef Gman het volgende:
Ik wil dit al een tijdje gaan maken, maar wat is dus begrepen heb...je hoeft helemaal niet diep te hakken in dat plexiglas! ... toch?
Volgens mij niet. Maar je moet het er dus in krassen, en snijden met een hobby mes zal niet werken? :?

(nu moet ik nog plexi hebben :))

Pagina: 1