Toon posts:

network cable unplugged met cross cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik heb een netwerkkaart voor mn pc gekocht, geinstalleerd, ziet er goed uit, nu wil ik mn pc aan mn laptop koppelen (waarvan de netwerkkaart het ook prima doet). ik heb een:

S-FTP CAT.5 100mHz AWG CROSS OVER PATCH van 5 meter, waarmee ik de twee machines verbind.

Ik krijg bij beide machines de melding NETWORK CABLE UNPLUGGED.

Ik zie ook geen netwerkactiviteit in de netwerkconnector bij mn labtop

weet iemand wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen???

vr
gr
Jeroen

Verwijderd

Controleer voor de zekerheid even of de crosslink kabel inorde is. zelf heb ik een keer gehad dat 1 pennetje van de connector bedekt was met een stukje plastic.
Gebruik evt. een multimeter en controleer gelijk even of er geen breuk in zit.

Verwijderd

Topicstarter
die is goed, ik heb een nieuwe gehaald, zelfde probleem

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Netwerkkaart zal wel niet in orde zijn.

Ruilen dus.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaart ziet er ook goed uit, ik heb ook getest met 2 laptops die het op de zaak gewoon doen via het netwerk, die kaarten zijn goed, ik denk dat ik op zoek ben naar specifieke instellingen die je nodig hebt wanneer je een cross cable gebruikt

gr
Jeroen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 23:03
Is het wel een cross-kabel? Sls het goed is zitten de draadjes, als je de stekkers naast elkaar houdt, op verschillende volgorde.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 maart 2002 23:00 schreef mcnuggets het volgende:
gr
Jeroen
[topic=309815/1/25] :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een cross over cable, de draadjes zitten inderdaad op een andere volgorde, en ik heb al 2 kabels geprobeerd.......

ik snap er heeelemaal niks van

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het werk aan het testen geslagen. Ik heb daar een desktop computer (A) en mn eigen laptop en die van een collega (B1) en (B2). Qua crosscable ontstaat de volgende situatie, A kan met beide B's een netwerkconnectie maken, maar de B's onderling niet, schema:

--- A ---
| |
| |
B1---X----B2

De netwerkkaarten doen het allemaal prima! met het netwerk op het werk gaat het ook steeds goed, waarom kunnen de labtops onderling dan geen connectie maken?? er is geen activiteit te zien in het netwerklampje

help help

Verwijderd

Topicstarter
er moet dus een streepje boven beide b's

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:52
Ik heb precies hetzelfde probleem met 2 pc's thuis, als ik de netwerk kaart aansluit op mijn modem dan kan ik gewoon internetten maar onderling netwerk wil het niet doen.

Ik heb alleen geen crossed cable, maar twee gewone kabels met een koppelstuk ertussen dat van de twee kabels een crossed kabel zou moeten maken.

Is er een manier om je netwerk kabels te testen?

Verwijderd

Pak even een crosskabel en probeer het daarmee. Met die koppelstukjes weet je het nooit.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:12:
Pak even een crosskabel en probeer het daarmee. Met die koppelstukjes weet je het nooit.
Euhm... dat probeert ie toch al de hele tijd?

I see dead pixels...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jotheman schreef op 22 oktober 2004 @ 13:25:
[...]

Euhm... dat probeert ie toch al de hele tijd?
Psst, dit topic is omhooggekicked .. Voor de vraag waarop JSS antwoordt, moet je naar die post boven hem kijken ;)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

BalusC schreef op 22 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

Psst, dit topic is omhooggekicked .. Voor de vraag waarop JSS antwoordt, moet je naar die post boven hem kijken ;)
Kijk, da's nou verhelderend...
* jotheman kruipt in een hoekje

I see dead pixels...

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:52
Ik heb geen crosscable bijdehand, maar een kennis zij dat het signaal mscihien te zwak zou kunnen zijn dus ik heb allebei de computers op een hub aangesloten en nu doet ie het wel ^^
Pagina: 1