Toon posts:

Oorzaak geloof dat hart de ziel bevat

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me pas. Zou het misschien kunnen dat mensen geloven dat de ziel in je hart zit, omdat bij emoties je hart vaak sneller klopt.

Stel je weet niks van biologie en je je wordt boos. Je voelt je hart sneller kloppen en je denkt: "Ik voel me anders en men hart klopt harder, dus mijn gevoelens zitten in mijn hart."

Ik zeg niet dat de ziel in je hart zit of dat we zelfs een ziel hebben, maar uit historisch oogpunt zou dit kunnen verklaren waarom veel mensen denken/dachten dat je gevoelens uit je hart komen/kwamen.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Op woensdag 06 maart 2002 20:12 schreef wieikke het volgende:
Ik bedacht me pas. Zou het misschien kunnen dat mensen geloven dat de ziel in je hart zit, omdat bij emoties je hart vaak sneller klopt.

Stel je weet niks van biologie en je je wordt boos. Je voelt je hart sneller kloppen en je denkt: "Ik voel me anders en men hart klopt harder, dus mijn gevoelens zitten in mijn hart."

Ik zeg niet dat de ziel in je hart zit of dat we zelfs een ziel hebben, maar uit historisch oogpunt zou dit kunnen verklaren waarom veel mensen denken/dachten dat je gevoelens uit je hart komen/kwamen.
dat zou goed kunnen. en verder? wil je erover dicussieren ?:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde gewoon weten hoe andere hierover dachten. Of ze het er mee eens zijn of denken dat het een andere reden heeft.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:12 schreef wieikke het volgende:
Ja, en in je longen, want die gaan dan ook sneller werken :9

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

(jarig!)
goh...
Thank you for sharing that with us...
Wat wil je ermee zeggen ?
't zou idd best kunnen ja...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ik denk dat het komt doordat het hart het orgaan is waarmee je bloed wordt rond gepompt. Ja, de andere organen zijn ook belangrijk, maar als je hart beschadigd raakt, kan je hetvergeten.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Wat leuke info misschien: ons aller vriend Aristoteles dacht dat het hart het belangrijkste orgaan was, en de vermogens bezat die wij heden ten dage aan de hersenen toekennen, hersenen waren verder volgens hem slechts van een secundair belang.

Verwijderd

Nou ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat je ziel in je hart zit
Is echt de grootste onzin
oke, ik volg biologie, maar tog :)

Verwijderd

Ik zou me er niks bij kunnen voorstellen dat je gevoel in je hart zit ik denk eerder dat gevoel meer met je verstand te maken heeft dan met je hart.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Nu goed, deze topic voldoet niet echt aan de eisen zoals vermeld in de policy, lees die eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.