Heeft de Abit TH7 II de Fix PCI optie?

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:53
Ik heb de manual van het internet gedownd maar ik kan alleen iets vinden over een Fix AGP optie, is dat hetzelfde?

Ik wil graag dit moederbordje aanschaffen icm een PIV 1.8 Northwood. Wordt deze volledig ondersteund door de TH7 II?
Wat voor merk geheugen kan ik het beste nemen om een beetje mee over te clocken(lees niet extreem) ik dacht zelf aan Dane-Elec(zo sponseren we deze site weer :) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die FIX geldt voor zowel PCI als AGP :)

En ja, de TH7-II ondersteunt de 1.8 Northwood volledig. Daartoe moet je wel de BIOS updaten tot de laatste versie.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Fix pci lijkt me dat de hele zooi wat aan de southbridge hangt + AGP (Zit op northbridge) Blijft dan op 33 Mhz lopen. Is er in het boekje niks over te vindne :?

Verwijderd

geheugen: samsung, iig samsung chips erop.

Lees "ff" [topic=394869] leuk topic over de p4, wat nou de beste combinatie is en waar je op moet letten bij aanschaf... oa juiste merk clockgenerator.. heeel belangrijk mbt hoever je kan overklokken.
Met de juiste combinatie draai je zeer waarschijnlijk minimaal je 1,8a en geheugen op een 133Mhz fsb. (533mhz effectief) Dus 2,4 Ghz :9~ Deze combi is dan ongeveer even snel als een p4 op 3Ghz met DDR en een stuk sneller dan een XP2000+. Misschien heb je geluk en haal je de 2,7 Ghz.

:9~

• Supershiva
Hartelijk dank voor de reacties dusver.
Ik heb nog even verder gezocht op het internet en heb ook het toppic [topic=394869] gelezen maar ik ben er toch nog niet helemaal uit of de Abit TH7 II nou een Fix PCI heeft.
De reden waarom ik dit graag wil weten is omdat ik 3 PCI kaarten in mijn bak heb hangen welke het waarschijnlijk niet trekken als ik de FSB te veel omhoog gooi >:)

• Supershiva
Excuses voor het ongeduld maar ik moet voor 17.00 uur vandaag een beslissing maken of ik voor de Asus P4T-E of de Abit TH7 II kies.
Volgens mij zijn het beide knappe stabiele bordjes maar ik denk zelf dat als de TH7 II een Fix PCI optie heeft dat ik dan wat verder kom met de FSB dan zonder. Dit is dus doorslaggevend voor mijn keuze.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is FIX-PCI?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ja die heeft fixed pci en agp. Dus de pci frequentie ligt altijd rond de 33 Mhz en de Agp rond de 66 Mhz ongeacht hoe hoog de front side bus is.

• Supershiva
Ik lees wel in sommige tests dat de TH7 II niet koud wilde booten met een hogere FSB dan 110 :( Kan iemand mij vertellen of dat is verholpen in de nieuwste bios-update?

En kan ik gewoon meteen m'n Northwood 1.8 processor erop zetten of moet eerst de BIOS nog geflashed worden, want dat gaat dan een probleem worden.

• Supershiva
Ik weet nu dus helemaal niet meer wat ik moet kiezen ik lees nu [topic=394869/1/25] nog eens door en ik zie dat bijna iedereen voor de Asus P4T-E kiest, waarom is dat? Is er iets mis met de Abit TH7 II ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 07 maart 2002 14:11 schreef Supershiva het volgende:
Ik weet nu dus helemaal niet meer wat ik moet kiezen ik lees nu [topic=394869/1/25] nog eens door en ik zie dat bijna iedereen voor de Asus P4T-E kiest, waarom is dat? Is er iets mis met de Abit TH7 II ?
Je leest soms wat problemen over de Abit...Maar goed, zullen ook wel mensen zijn met problemen met asus. Asus is denk ik gewoon wat bekender als merk, maar dat betekend niet dat de Abit niet goed is. Ik twijfel zelf ook nog tussen deze 2 moederborden. Prijsverschil is klein :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kiezen van een merk kan ook heel goed emotioneel bepaald zijn. Zo is Asus zowat synoniem voor kwaliteit en duurzaamheid, net zoals dat je liever een Mercedes verkiest boven bijvoorbeeld een Opel.

Maar een Opel is absoluut zo slecht nog niet, wat ook geldt voor Abit. Zelf heb ik bijna 2 jaar de Abit BP6 in mijn bezit en door mijn ervaringen ermee staat Abit bij mij resoluut op nummer 1. Dus als ik nu zou moeten kiezen tussen de Asus P4T en de Abit TH7, dan ga ik ongetijwfeld voor Abit :)

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Om nog maar even mee te doen...

Ik ga mijn P4T-e inruilen voor een TH7-II...

Simpelweg omdat de Abit veel betere overklok mogelijkheden heeft...
Dat valt me wat betreft de P4T-e errug tegen van Asus....

• Supershiva
Ik heb deze vraag eigenlijk al gesteld in [topic=394869/1/25] dit topic maar ik stel hem in mijn eigen topic ook nog maar een keer want ik ben bang dat de vraag al is ondergesneeuwd :(

Nu heb ik nog een vraag specifiek voor mensen met een ABIT TH7 II.

Ik heb zojuist van de helpdesk van een online shop gehoord dat zodra je de ABIT TH7 II gaat overclocken dat je iedere keer bij het opnieuw opstarten een melding krijgt dat de processorspeed niet goed staat en vervolgens wordt je de bios ingedonderd, en er zou een of ander alarm af gaan.

Is dat zo?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja dat is zo.

Maar deze feature is wel uitschakelbaar hoor! Het is niet voor niets een Abit! :7
Check mobo handleiding enzo, bij mijn BP6 heet deze instelling "Hold on speed error" en deze moet disabled staan als je gaat overklokken :)

Verwijderd

Sinds het bios 38.exe uit is heb ik geen problemen meer ondervonden.
Ik vind het zelf een rete goed stabiel bord.

Zoals je ziet in mijn sig: het bord is zeer goed over te klokken, je zou er zelfs nog meer uit kunnen persen, maar dan moet je het bios 77 over je v-core pin heen gooien.
Dan kan je zelfs een v-core van 2.20 bereiken.
Maar uit meerdere forums heb ik al vernomen dat een v-core van 1.90 al funest was voor de NW.
Pagina: 1