Toon posts:

[dos] Booten zonder windows of diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waar eerst win 95 op stond maar die install is een 'klein' beetje fout gegaan, nu was ik handmatig vanuit het oude dos 6.22 wat eropstaat win95 aan het wissen vanuit dos met deltree, alleen de batterij was leeg voor ik sys c: kon intikken...

Er zit op deze laptop geen interne diskettedrive, de externe heb ik niet. (Toshiba Satellite Pro 420CDS)
De interne cd drive kan niet in de bios rij van boot volgorde staan.

Hoe kan ik naar dos booten zonder een dure externe diskettedrive erbij te moeten kopen ?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Door middel van een bootcd :? Kan je zelf ook met Nero maken.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 19:55 schreef GolbeZeromus het volgende:
Door middel van een bootcd :? Kan je zelf ook met Nero maken.
Werkt niet, de cd drive kan niet in de bios voor het automatisch opstarten geselecteerd worden

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

schijf in andere comp hangen en dan sys c: :?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DR: move em meteen ff naar NOS :P

--> NOS :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:00 schreef DR het volgende:
schijf in andere comp hangen en dan sys c: :?
't is een laptop dus das geen 'normale' hd :r
Ik heb geen spul om dat te koppelen, tenminste ik d8 dat daar spul voor nodig was (convertor ?)

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op woensdag 06 maart 2002 19:59 schreef RBerm het volgende:

[..]

Werkt niet, de cd drive kan niet in de bios voor het automatisch opstarten geselecteerd worden
Ja, sorry, ik had er even overheen gelezen? Kan je niet vanaf netwerk booten?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:25 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Ja, sorry, ik had er even overheen gelezen? Kan je niet vanaf netwerk booten?
theoretisch misschien, alleen er zit geen netwerkkaart in die laptop...
Ik heb lopen denken aan directe interlnk verbinding alleen dan zal ik toch op die laptop eerst dos in moeten.

Nu geeft ie als ie opstart alleen maar een knipperende cursor weer (links bovenin), nog niet eens windows 95 wordt gestart, of starting ms-dos.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als je niet van Flop, niet van HD, niet van CD en niet van netwerk kunt booten, dan wordtet volgensmij knap lastig hoor.

Externe flop en HD overzetten lijken mij dan de enige mogelijkheden.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat voor aansluiting wil een externe diskettedrive van een laptop eigenlijk? Misschien dat je je gewone drive eraan kunt hangen als je een speciaal kabeltje regelt?

* odysseus weet niet erg veel van laptops, maar hoopt op enige overeenkomst met gewone pc's zodat dit werkt...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

er is een truukje om een toshiba vanaf cd te booten.

Volgens mij moest je een toets ingedrukt houden en als ik mij niet vergis was dat de C toets

zoek anders eens via goegel

succes

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Topicstarter
dat zou makkelijk zijn, tnx, zal het ff proberen...

ik ga ff zoeken, als ut lukt zeg ik ut wel

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
effe bellen naar toshiba

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 21:49 schreef Andy het volgende:
er is een truukje om een toshiba vanaf cd te booten.

Volgens mij moest je een toets ingedrukt houden en als ik mij niet vergis was dat de C toets

zoek anders eens via goegel

succes
ik heb ff gegoegeld maar ik ken ut nie vinden.
heb de c toets geprobeerd maar da werk ook nie |:(

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Zo'n laptop harddisk aansluiten is niet moeilijk, gewone ide kabel waar de rechter (of linker) 4 pinnetjes voor de stroom zijn...

Kan op m'n werk wel ff kijken naar de pinlayout, als je die wil hebben moet dat maar ff laten weten

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 09 maart 2002 17:21 schreef Roel het volgende:
Zo'n laptop harddisk aansluiten is niet moeilijk, gewone ide kabel waar de rechter (of linker) 4 pinnetjes voor de stroom zijn...

Kan op m'n werk wel ff kijken naar de pinlayout, als je die wil hebben moet dat maar ff laten weten
Een laptop-harddisk heeft een aanzienlijke kleinere pin-afstand, dus een gewone IDE kabel past er *nooit* op.
Verder loop je met de eenvoudige 1 op 1 converters zonder spanningsregeling e.d. het risico je laptop HD naar zijn grootje te helpen.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 19:51 schreef RBerm het volgende:
nu was ik handmatig vanuit het oude dos 6.22 wat eropstaat
waarom kun je niet meer vanuit 6.22 opsstarten, je had toch alleen 95 weggehaald of begrijp ik het verkeerd.
Pagina: 1