Op donderdag 07 maart 2002 19:55 schreef cooolkast het volgende:
Nouw weet je wat het is; hij is kwa grote prima en er zitten 2 van die pinnetjes op. Maar nu weet ik dus niet of die pinnetjes precies over een komen. 37x37 komt vlakbij bij de 'standaard' 40x40. Misschien gok ik anders wel gewoon ff en bestel ik dalijk zo'n ding.
Ook als de gaatjes niet overeenkomen valt er altijd wel een mouw aan te passen: tiewraps, Arctic Silver Adhesive etc. Ik neem aan dat je je realiseert dat je minimaal 1 PCI slot kwijt bent door deze heatsink te monteren?
Verder kun je met de huidige generatie videokaarten absoluut niet volstaan met passieve koeling en al helemaal niet met deze heatsink. En als je een fan bovenop de heatsink monteert ben je alweer een PCI slot extra kwijt, dus dan zou je een Zalman beugel moeten hebben of iets dergelijks en een fan van de zijkant laten blazen.
Zelf heb ik een Pentium II heatsink genomen die platter is dan die NB-heatsink (20 mm), maar een flink stuk groter (+/- 60 x 70), waardoor het effectieve oppervlak toch een stuk groter is. Dit i.c.m. de eerder genoemde Zalman beugel.
Ook denk ik dat bijvoorbeeld die speciale VGA-koelers van Zalman (ZM55V en ZM17CU) veel beter zullen presteren dan de NB32, vooral dankzij het groot koeloppervlak. Maar zelfs die kun je beter gebruiken i.c.m. een actieve koeler.