Zalman ZM-NB32 ook te gebruiken voor 3d chipset?

Pagina: 1
Acties:

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze cooler: http://www.zalman.co.kr/english/product/NB32.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/01june/nb323-1.gif
ise die ook te gebruiken voor de videokaart chipset? De afmetingen kloppen aardig en er zitten 2 van die pinnetjes op; maar het is een northbridge cooler. weet iemand, of heeft iemand met deze cooler ivm 3d chipset?

• cooolkast
  • Niet online
^^ff 1 kleine schop hoor^^

Verwijderd

ik zou je wel een antwoord willen geven, maar denk dat je gewoon eens moet zoeken waar je koelers kan kopen voor een vga kaart en daar de afmetingen van de gaten even bekijkt

dan kan je ze vergelijken met die van de Zalman koeler en als ze overeen komen dan weet je da het past, toch ?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ehm, een blue orb past zowel op een mobo als op een videokaart.. Maar ik weet niet wat voor videokaart je hebt, een geforce2 mx kan je er wel mee koelen maar met een geforce2 pro/geforce3 + zou ik wat actievere koeling gebruiken.

• cooolkast
  • Niet online
Nouw weet je wat het is; hij is kwa grote prima en er zitten 2 van die pinnetjes op. Maar nu weet ik dus niet of die pinnetjes precies over een komen. 37x37 komt vlakbij bij de 'standaard' 40x40. Misschien gok ik anders wel gewoon ff en bestel ik dalijk zo'n ding.

Verwijderd

Als ik me goed kan herinneren, staat deze heatsink bij www.freezinghardware.com als VGA koeler?

Dan moet dat dus wel passen......en anders maak je hem gewoon passend :P

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Op donderdag 07 maart 2002 19:07 schreef AMDude het volgende:
Ehm, een blue orb past zowel op een mobo als op een videokaart.. Maar ik weet niet wat voor videokaart je hebt, een geforce2 mx kan je er wel mee koelen maar met een geforce2 pro/geforce3 + zou ik wat actievere koeling gebruiken.
Zo'n bue orb he... Is die goed geschikt voor het koelen van m'n Gf3-ti200 (die ik misschien nog iets verder wil oc-en)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 19:55 schreef cooolkast het volgende:
Nouw weet je wat het is; hij is kwa grote prima en er zitten 2 van die pinnetjes op. Maar nu weet ik dus niet of die pinnetjes precies over een komen. 37x37 komt vlakbij bij de 'standaard' 40x40. Misschien gok ik anders wel gewoon ff en bestel ik dalijk zo'n ding.
Ook als de gaatjes niet overeenkomen valt er altijd wel een mouw aan te passen: tiewraps, Arctic Silver Adhesive etc. Ik neem aan dat je je realiseert dat je minimaal 1 PCI slot kwijt bent door deze heatsink te monteren?

Verder kun je met de huidige generatie videokaarten absoluut niet volstaan met passieve koeling en al helemaal niet met deze heatsink. En als je een fan bovenop de heatsink monteert ben je alweer een PCI slot extra kwijt, dus dan zou je een Zalman beugel moeten hebben of iets dergelijks en een fan van de zijkant laten blazen.

Zelf heb ik een Pentium II heatsink genomen die platter is dan die NB-heatsink (20 mm), maar een flink stuk groter (+/- 60 x 70), waardoor het effectieve oppervlak toch een stuk groter is. Dit i.c.m. de eerder genoemde Zalman beugel.

Ook denk ik dat bijvoorbeeld die speciale VGA-koelers van Zalman (ZM55V en ZM17CU) veel beter zullen presteren dan de NB32, vooral dankzij het groot koeloppervlak. Maar zelfs die kun je beter gebruiken i.c.m. een actieve koeler.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Op vrijdag 08 maart 2002 09:14 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Zo'n bue orb he... Is die goed geschikt voor het koelen van m'n Gf3-ti200 (die ik misschien nog iets verder wil oc-en)
Ik zou het niet doen, de koeler van mijn geforce 2 koelt beter dan dat blue-orb ding! Heb er dus nog eene in de kast liggen nu... :D
Pagina: 1