• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn leraar techniek zei vandaag dat er al MP3spelers waren waar je 2000 nummers op goede kwali op kan zetten. :?

Hij zei dat ze ongeveer 9X9X3 cm waren.... Ik maak hem natuurlijk uit voor gek, en sluit een weddenschap met hem af:

Als zoiets niet bestaat krijg ik een spindel CD-R's van em (100 cd'z of courze) en als het wel bestaat krijgt hij zo'n ding van mij.... >:) Ik heb er nu een spindel bij of niet? :7 En nee, hij bedoelde niet zoites als een creative, want die zijn veel groter.... (zei hij ook)

Wie weet het? :9

Verwijderd

daaaaah - k vrees dat je leraar gelijk heeft !!! Er zijn al jukeboxes net als de Creative DAP, met dezelfde mogelijkheden en capaciteit (of meer), maar wel een stuk kleiner, beetje de hoogte en breedte van een iPaq of zo... seems like you lose!! :( - k weet trouwens FF geen merk te noemen, maar ik heb er wel eens een aantal voorbij zien komen... (was voor mij ook een onbekend merk, zweeds bedrijf volgens mij)..

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
er bestaan wel cf/sm kaartjes van 1 gig. en zet daar dan mp3pro op en nummers van 1 min. Er zal vast wel een nieuw spelertje bestaan die dat kan, moet je wel xtra cf/sm bij kopen.

tis wel een vage weddenschap opdat je niet weet hoelang de nummers zijn en wat goeie kwaliteit is.

Verwijderd

:D you loose sucker!!!!!!!!!!!!! :P :P :P

• Plague
  • Niet online
nope.... er staat duidelijk:::: 1000 SONGS IN YOUR POCKET.... :D :D :D

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:
:D you loose sucker!!!!!!!!!!!!! :P :P :P
iPod is 10 cm nogwat :)

een 2,5" HD is groter dan 9 cm.

Verwijderd

dit gaat hem waarschijnlijk geld kosten >:)

nou maar hopen dat het jou geen cyfers kost :)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Nomad Jukebox :7 5Gig MP3 Speler dacht ik
[edit]
Oeh...
D.A.P Jukebox 20GB - Met 20 GB opslagcapaciteit heeft u 340 uur digitale muziek (het equivalent van 500 CD's of 5.000 nummers) altijd bij de hand!
Afbeeldingslocatie: http://nl.europe.creative.com/products/img/products/pic_prod284_lang1.jpg

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:06 schreef Plague het volgende:
nope.... er staat duidelijk:::: 1000 SONGS IN YOUR POCKET.... :D :D :D
tsk.....das in best quality, ik krijg er echt wel 2000 op, enne harddisk uitbreiden klaar, over de afmetingen ben ik alleen niet zo zeker, maar hij moet het toch bewijzen??? net als jij???

• Plague
  • Niet online
haha ! Nee, hijs wel "sportief" zeg maar *D

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

je kan ZONDER problemen een iPod hd'tje wisselen van 5 naar 10, 20 of zelfs 40 gb.

Niet standaard op de markt (al meen ik dat er wel iemand die dingen levert met 10 gb) maar niet bepaald ingewikkeld te construeren.

naar geruchten zou eind maart er een 10 gb iPod uitkomen...

ik lees net dat de iPod een best aardige 'skip protection' biedt... diegene die het raadt heeft... niks gewonnen behalve eer :) (ps. bezoekje aan apple.com/ipod telt NIET mee)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem

chem

Reist de wereld rond

met de Ipod doos in de hand:
102 mm hoog
61,8 mm breed
19.9 mm diep

dus zelfs kleiner :X

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 20:11 schreef 3CLipZ het volgende:
Nomad Jukebox :7 5Gig MP3 Speler dacht ik
5 gig is niet genoeg.... Moet minstens 7 zijn.... das dan 3.5 MB per nummer.... Is nog magertjes omdat we het over GOEDE kwali hebben.... :) 160Kb/s + ff een snel berekeningtje:

160/8 = 20 KB/s * 60 = 1.2 MB/ minuut

7000/1.2/2000 = 2.99 Das dus PER MP3, nog geen 3 minuten.... En een "nummer" is wel 3:30 of 4 minuten.... :D

Edit: Het ging om ORIGINELE spelers, direct uit de winkel... ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

ik encode ook alles op 192 vanaf cd naar de iPod, en dat klinkt per-fect... klaar binnen 7 minuten encoded, en binnen luttele seconden op de iPod :)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Op woensdag 06 maart 2002 20:16 schreef Plague het volgende:

[..]

5 gig is niet genoeg.... Moet minstens 7 zijn.... das dan 3.5 MB per nummer.... Is nog magertjes omdat we het over GOEDE kwali hebben.... :) 160Kb/s + ff een snel berekeningtje:

160/8 = 20 KB/s * 60 = 1.2 MB/ minuut

7000/1.2/2000 = 2.99 Das dus PER MP3, nog geen 3 minuten.... En een "nummer" is wel 3:30 of 4 minuten.... :D

Edit: Het ging om ORIGINELE spelers, direct uit de winkel... ;)
me edit gemist?

Afbeeldingslocatie: http://nl.europe.creative.com/products/img/products/pic_prod284_lang1.jpg
.A.P Jukebox 20GB - Met 20 GB opslagcapaciteit heeft u 340 uur digitale muziek (het equivalent van 500 CD's of 5.000 nummers) altijd bij de hand!
HIER

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:31

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op woensdag 06 maart 2002 20:12 schreef chem het volgende:
je kan ZONDER problemen een iPod hd'tje wisselen van 5 naar 10, 20 of zelfs 40 gb.

Niet standaard op de markt (al meen ik dat er wel iemand die dingen levert met 10 gb) maar niet bepaald ingewikkeld te construeren.

naar geruchten zou eind maart er een 10 gb iPod uitkomen...

ik lees net dat de iPod een best aardige 'skip protection' biedt... diegene die het raadt heeft... niks gewonnen behalve eer :) (ps. bezoekje aan apple.com/ipod telt NIET mee)
de ipod gebruikt dacht ik geen std 2.5" hd maar zo'n pcmcia type 2 hd en de grootste leverbaar is momenteel 5gb, misschien 10gb maar iig zeker geen 40gb

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 20:56 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

me edit gemist?

[afbeelding]
.A.P Jukebox 20GB - Met 20 GB opslagcapaciteit heeft u 340 uur digitale muziek (het equivalent van 500 CD's of 5.000 nummers) altijd bij de hand!
HIER
als je ook die "HIER" specs leest issie een stuk groter: 127*127*31 of zowiets.... :D

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Creative heeft zelfs al een jukebox (ofzo?) waar 6GB op kan (de opvolger van de 1.2GB) op 6GB past wel 6000/5 (128kbit, 5MB)=1200 nummers. Dus op 256kbit 10mb per nummer 6000/10=600 nummers.

eitje. Hij gaat winne :)

edit:
D.A.P Jukebox 20GB - Met 20 GB
Ik vergis me, 20 zelfs!
127*127*31
Das dus gewoon een diepe cd speler ongeveer. Hm 3cm is wel wat diep. Maarja, het past echt in je zak :) Nouja, PRECIES :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Wom

Het is maar wat je onder goede kwalitiet verstaat. MP3 of WMA maakt ook nog uit.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je de Mp3'tje naar VBR @ 160Kbit zijn ze nog kleiner.

Ik deed VBR @ 112 voor mijn pas overleden soul, liedjes werden ongeveer 40% kleiner, en kwaliteit is nog altijd redelijk tot goed.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Plague
  • Niet online
ok: we gaan hier verder:

ZIJN ER:

- STANDAARD MP3 spelers met 8+ gig
- is die MINDER als 9*9*3
- Goede kwali is 160.... :)

Verwijderd

Voor portable klinkt 128 wel goed zat vind ik trouwens :)

Helemaal als je het VBR doet.

• Plague
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 22:10 schreef Sinterklaas het volgende:
Voor portable klinkt 128 wel goed zat vind ik trouwens :)

Helemaal als je het VBR doet.
*zucht* *modjes* :P

Ik zeg toch: 160??!! :P ;)

Verwijderd

waarom laat je hem gewoon niet bewijzen dat ze wel bestaan
is veel gemakkelijker voor jou >:)

• Plague
  • Niet online
haha! lol :P kan ook :7

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

die apple ipod zal ja afmaken

Samen staan we sterk!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 06 maart 2002 21:00 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

de ipod gebruikt dacht ik geen std 2.5" hd maar zo'n pcmcia type 2 hd en de grootste leverbaar is momenteel 5gb, misschien 10gb maar iig zeker geen 40gb
20 gb :)

http://www.toshiba.com/taissdd/products/features/MK2003GAH-Over.shtml

(en je had gelijk, er zit een PC Card HD in...

Verwijderd

hij heeft gewoon verloren :P

Verwijderd

mag er ook op 16k en mono worden gecodeerd :P

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Je zit er nu wel ter plekke miereneuk regels omheen te verzinnen of lijkt dat nu? ;)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 19:04 schreef DarkX het volgende:
Je zit er nu wel ter plekke miereneuk regels omheen te verzinnen of lijkt dat nu? ;)
Mp3's van 30 seconden op 16kb mono :+

Verwijderd

en ga je verlieze??

denk het wel

(als die gast slim is (de leraar) zegt hij dat je in je hersenen ruim 2000 melodieen op kan slaan en dat is goede kwaliteit en je hersenen zijn niet zo groot)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

u LOSE..

@pple Ipod komt binnenkort met de 10/15 of 20gig versie.. welke weet ik ff niet meer.. maar de makers van de hdd is het gelukt om een grotere capaciteit te kunnuh krijgen op dezelfde formaat hdd, dus vroeg of laat komt er een grotere en als je een beetje het Ipod topic doorkijkt is er naast de nomad nog andere 10/20gig versies die mp3 kunnuh afspelen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1