Toon posts:

Welk modem uit pricewatch werkt 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden wat ik wil weten.

Ik heb een modem gekocht (E-TECH PCI56RWM) met de verzekering dat deze onder Linux zou werken...niet dus :(
(zie ook HCF 56K Hardware modem onder Linux.

Nu wil ik zekerheid :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een extern modem werkt al 400% beter dan een intern ding.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me een link geven naar een modem uit de pricewatch welke voor 100% onder Linux werkt (Suse 7.2), dan hoev ik niet weer te vrezen voor en miskoop.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:48 schreef SAMAR het volgende:
Kan iemand me een link geven naar een modem uit de pricewatch welke voor 100% onder Linux werkt (Suse 7.2), dan hoev ik niet weer te vrezen voor en miskoop.
Hiero: E-Tech Bullet Fax/Modem 56K (extern). Hij is ook nog's v90.
/me heeft 'm ook. Ding doet het altijd, overal.

Verwijderd

Topicstarter
Tja op 1 been kun je niet staan, als er nog 1 is die dit kan beamen of een ander modem kan aanraden.

Ik hou me aanbevolen :)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:09
Ikke hebbe ook die etech bullet. Nog nooit problemen mee gehad. Extern is trouwens bijna nooit gezeik mee.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zolang het maar extern is zal het altijd wel werken. Bij ISDN moet je opletten dat het niet een aparte bridge nodig heeft.

Maar zolang het extern is zal het (bijna) altijd met at-commando's te besturen vallen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat een ISDN een aparte bridge nodig heeft?

Wat voor extra aandachtspunt levert zoiets op bij aankoop ?

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Mogelijk nodig kan hebben. Zoals zo'n webvox ding van de KPN volgens mij. Dit is wel een extern apparaat maar wordt niet via at-commando's bestuurt maar via een apart device. Als ik me niet vergis

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
zo'n e-tech extern geval heb ik hier nog ook liggen. werkte pefect in elke linux distributie. super simpel.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Misschien een domme vraag, maar kun je hem onder linux niet als standaard 56K modem op gang krijgen? In windows werkt dat vaak wel. De commando set die naar zo'n kaart gestuurd wordt is toch min of meer standaard. Bovendien is het merk dat jij gehaald hebt echt niet een van de minste.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Njet,

Ik krijg dat ding niet aan de praat, heb me een paar avonden rot gezocht, met als resultaat 0.

Ik zal toch maar bovenstaand modem bestellen denk ik.
Heb ik weer wat avonden vrij om andere dingen te doen :)
Pagina: 1