Toon posts:

Wireless netwerk ---> slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een repotec draadloos netwerk.

Klinkt goed toch:) ...... alleen heb ik er een probleem mee, mijn huis is 20 meter lang ik heb het access point centraal in mijn huis staan, zou volgens de handleiding geen probleem moeten zijn maar in de praktijk blijkt dat het bereik maar een kleine 10 meter is.

Het is een normaal stenen huis zonder metalen of verstorende delen, ook is zijn er geen verstorende elementen in de buurt.

Wat doe ik verkeerd:?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
verkeerde config???
andere zenders in de buurt??

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

op de zelfde verdieping ?

Verwijderd

Topicstarter
neen, ik woon in een bejaardenwijk..... in de handleiding kan ik niks vinden wat dit verhaal kan verklaren;(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 19:24 schreef DRG het volgende:
op de zelfde verdieping ?
Yep

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wij hebben hier zo'n netwerkje van 3com liggen. Het schijnt dat een firmware upgrade van die wireless gateway voor wat verbetering zorgde maar weinig van gemerkt.

Het werkt gewoon bar slecht, ook over een afstand van een meter of 5-6. Hoge pings, packet loss.

De nieuwere modellen hebben een antennetje. Maar ik zou het op een draadnetwerkje houden hoor.

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het testen gegaan en ik kwam achter het volgende.

-magnetrons storen.
-Krachtstroom kabels storen enorm.

Verwijderd

TV's eehm Radio Subwoofers
En idd stroomkabels en electriciteitshuisjes

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 19:34 schreef MasterDisaster het volgende:
TV's eehm Radio Subwoofers
En idd stroomkabels en electriciteitshuisjes
zou het helpen als ik hem aan een hup hang en van de server afhaal :?

• Nowhere
in principe niet...

maar daar kan ook wel een oorzaak liggen...
full-duplex storingen of iets dergelijk van server naar accesspiont???

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 19:38 schreef Nowhere het volgende:
in principe niet...

daar kan ik niks aan instellen

• Nowhere
op je netwerk kaart in je server wel

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:06 schreef Nowhere het volgende:
op je netwerk kaart in je server wel
deze staat op 10Mb full duplex

• Nowhere
al andere instellingen geprobeert..??

en de genoemde firmware update ondertussen al uitgevoert, resultaat is...?

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:19 schreef Nowhere het volgende:
al andere instellingen geprobeert..??

en de genoemde firmware update ondertussen al uitgevoert, resultaat is...?
ben aan het zoeken naar de firmware... monumentje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie niet echt schokkende resultaten...... :?

Verwijderd

Staat je xspoint dicht bij je monitor e.d. ?

edit:

ik heb laatst met een compaq wifi set gespeeld en daar kon ik een instelling wijzigen waardoor de signalen beter werden..
in dat zelfde menu/tabblad kon je ook een "magnetron instelling" aan of uitzetten.. zodat bij storing van een magnetron het signaal beter zou worden..

Heb je ook zo'n mogelijkheid in jou wifi systeem ?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
probeer eens een andere kanaal op je access point in te stellen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Wat voor apparatuur gebruik jij, Elsa misschien !

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 19:32 schreef -GPN-Bolle het volgende:
Ik ben een beetje aan het testen gegaan en ik kwam achter het volgende.

-magnetrons storen.
-Krachtstroom kabels storen enorm.
Is ook niet zo heel vreemd.....
Wireless LAN zit op een frequentiebereik van 2412 - 2487 MHz.
De magnetron: 2450 MHz
JA, de magnetrons zouden eigenlijk goed afgeschermd moeten zijn, maar hoe goed is goed?
Hoogspanningsleidingen en zware stroomkabels in de grond (in het bijzonder de kabels die een hele wijk moeten voorzien van stroom) zijn zo'n beetje een storingsbron voor ieder signaal van door de lucht gaat.
Wat is eigenlijk de snelheiod die je kan halen binnen die
10 meter lijn?

Doe eens een flinke ftp ofzo en kijk dan eens wat de gem. snelheid is.
Als je dan rond de 11 Mbit kan uitkomen is dat alleen maar netjes en zal het probleem waarschijnlijk aan je AP liggen die te weinig zendvermogen heeft of een rotte antenne heeft.
In dat laatste geval zou ik 'm omruilen!

Verwijderd

Topicstarter
niets van dit alles, ik heb hier een idiale positie, geen stroomkabels of van dit alles, div. instellingen aangepast, dit hielp niet :? :?
Op donderdag 07 maart 2002 07:56 schreef oudakker het volgende:

[..]

Is ook niet zo heel vreemd.....
Wireless LAN zit op een frequentiebereik van 2412 - 2487 MHz.
De magnetron: 2450 MHz
JA, de magnetrons zouden eigenlijk goed afgeschermd moeten zijn, maar hoe goed is goed?
Hoogspanningsleidingen en zware stroomkabels in de grond (in het bijzonder de kabels die een hele wijk moeten voorzien van stroom) zijn zo'n beetje een storingsbron voor ieder signaal van door de lucht gaat.
Wat is eigenlijk de snelheiod die je kan halen binnen die
10 meter lijn?

Doe eens een flinke ftp ofzo en kijk dan eens wat de gem. snelheid is.
Als je dan rond de 11 Mbit kan uitkomen is dat alleen maar netjes en zal het probleem waarschijnlijk aan je AP liggen die te weinig zendvermogen heeft of een rotte antenne heeft.
In dat laatste geval zou ik 'm omruilen!

Verwijderd

Topicstarter
graag hier wat meer info over :)
Op woensdag 06 maart 2002 19:38 schreef Nowhere het volgende:
in principe niet...

Verwijderd

Wat als je die hub nou eens van de server afhaalt en em dicht bij een andere pc houdt
Stoort ie dan nog :?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb gemerkt dat de ontvangst inderdaad nogal snel terug vallen en soms behoorlijk kan schelen als je een van de 2 (zender of ontvanger) een paar cm verplaatst.
Verder is de snelheid meestal wel OK, ook al geeft de ontvanger aan dat de ontvangst "poor" is, dan haal je vaak nog wel 5.5 Mbit.
Verder heb ik qua ontvangst een hoop verschil gezien tussen de verschillende merken en of er losse antennes op zitten of niet.
Maar inderdaad probeer eens een ander kanaal. Dat kan schelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is niet storing, maar bereik, dit laat te wensen over.
Ik heb een idiale positie, geen storing, doch het bereik is bij geen direct "zicht" op het access point kl...te
Op dinsdag 12 maart 2002 22:09 schreef MasterDisaster het volgende:
Wat als je die hub nou eens van de server afhaalt en em dicht bij een andere pc houdt
Stoort ie dan nog :?

Verwijderd

Topicstarter
mijn access point staat in mijn bijkeuken (centraal in huis) en ik zit in de kamer (12 mtr verder) links van mij is het ap. en rechts in mijn laptop zit de pcmcia.
Dit is al niet mogelijk, geen bereik, draai ik de laptop, heb ik een iets beter bereik.
Er zit 1 muur tussen het ap. en de laptop, dit zou toch geen probleem mogen geven :(

• TD-er
let erop dat dingen als gips ook veel het signaal dempen.
Dat wordt nogal eens in gewone binnen muren toegepast.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik het bereik verbeteren? :? :?
Op woensdag 13 maart 2002 23:19 schreef TD-er het volgende:
let erop dat dingen als gips ook veel het signaal dempen.
Dat wordt nogal eens in gewone binnen muren toegepast.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Antennes doortrekken tot naast je accespoint :+

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Op woensdag 06 maart 2002 19:25 schreef treve het volgende:
neen, ik woon in een bejaardenwijk..... in de handleiding kan ik niks vinden wat dit verhaal kan verklaren;(
Bejaardenwijk, wat denk je van die pace makers? Enne die lui hebben allemaal zo'n knop om de nek voor als ze onderuit gaan. Dan kunnen ze iemand op piepen.
En ik weet nog dat we bij mijn oma handsfree door de hele woning konden lopen bellen zelfs op de wc. Lijkt me allemaal niet gezond voor je Wireless....

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• TD-er
Op vrijdag 15 maart 2002 11:19 schreef TsiisSkaaf het volgende:

[..]

Bejaardenwijk, wat denk je van die pace makers? Enne die lui hebben allemaal zo'n knop om de nek voor als ze onderuit gaan. Dan kunnen ze iemand op piepen.
En ik weet nog dat we bij mijn oma handsfree door de hele woning konden lopen bellen zelfs op de wc. Lijkt me allemaal niet gezond voor je Wireless....
Dat soort dingen werken allemaal op een andere frequentie. Daar hoor je geen last van te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Word het nu tijd op dit systeem de deur uit te gooien :r of is er nog wat aan te doen helllup :'(

ruim 1000 piet in de kliko

Verwijderd

Ik ken jouw setje niet, maar als je mogelijkheid hebt om de countryID te veranderen, dan moet je deze op USA-FCC zetten, zowel op de PCMCIA-kaart, als het access point. het gevolg hiervan is bij de meeste apparatuur dat het zendvermogen hoger wordt (1000 mW ipv. 100 mW).

USA is zo'n beetje het enige land waar dit toegestaan is, maar ja, wie niet waagt....??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 21:56 schreef abreemjathuis het volgende:
Ik ken jouw setje niet, maar als je mogelijkheid hebt om de countryID te veranderen, dan moet je deze op USA-FCC zetten, zowel op de PCMCIA-kaart, als het access point. het gevolg hiervan is bij de meeste apparatuur dat het zendvermogen hoger wordt (1000 mW ipv. 100 mW).

USA is zo'n beetje het enige land waar dit toegestaan is, maar ja, wie niet waagt....??
Gaat dit hw of sw matig?

Verwijderd

in je access point doe je dit meestal door met een seriele kabel en hyperterminal in te loggen, en je rechten te veranderen naar installer.

dan kun je het country ID aanpassen. In je PCMCIA kaart staat het meestal op een van de tabbladen van je netwerkverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat bij mij met een usb'tje, helaas heb ik deze optie niet, zou het ook anders kunnen :? klinkt nl goed

Verwijderd

kun je uberhaupt wel instellen wat je access-rights zijn?

Ik heb zelf een professioneel 802.11 b FH (Frequency Hopping) setje, maar heb ook een DS (Direct Sequence) setje gehad waarbij dat ook kon. Zijn/waren beiden van Breezenet.

Staar je trouwens niet blind op de troughput, want met maximaal 11 Mbit/s kom je door de overhead niet boven de 5.5 Mbit/s.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een repotec setje, ben wel tevreden, maar volgende week krijg ik pcm2 binnen, opzich niks mis mee, maar mijn vrouw werkt aan haar laptop met de kaart afgekeerd van het ap. ik ben bang dat dit niet gaat werken, ondanks de kleine afstand van 12 mtr. doch is het volgens de folder mogelijk (11mbs over een afstand van 50 mrt.) :( kan er overigens wel het eea. aan instellen
Pagina: 1