GF3 64 <==> 128

Pagina: 1
Acties:

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ha mensen, ik sta voor een dilemma: een LeadTek 64 MB of een 128 MB versie. Sommige mensen zeggen dat de 64 beter is andere het tegendeel. Welke moet ik nou nemen, de prijs doet er niet toe, wel de kwaliteit. Ik richt me ook vooral op grafisch designen, maar ik wil ook weer niet dat een 64 MB in een spelletje sneller is. Bedankt voor je reactie

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Zinloos om 128 MB te nemen. Lees dit maar ff:
http://www.tweakers.net/nieuws/20302?highlight=geforce3

Verwijderd

Op het moment zal je er nog niet veel aan hebben, maar later, als de textures nog groter zijn, en er is misschien ook 64bits kleur, dan heb je er zeker wel wat aan.

Verwijderd

64MB is meer dan voldoende, schijnen ook beter overklokbaar te zijn. Maar als je grafisch werk doet heb je niets aan een GF3, dan heb je een professionele kaart nodig..voor spellen is die kaart zeer geschikt..

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 06 maart 2002 19:24 schreef Vinnio het volgende:
Op het moment zal je er nog niet veel aan hebben, maar later, als de textures nog groter zijn, en er is misschien ook 64bits kleur, dan heb je er zeker wel wat aan.
64 bit kleur is nog ver weg. En ondersteunt de gf3 dat uberhaupt wel?

Ik zou zeker niet meer dan 25 euro betalen voor 128 mb op een gf3 en dan nog is het meer pats dan prestaties.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

als de kosten nix uitmaken zou ik ut gewoon doen... staat leuk hé! maar veel uitmaken zal het niet nee.. en als je hem toch voor grafische dingen gebruikt komt het heel misschien wel van pas.. aangezien er kaarten (of kaart) zijn met 1024mb videogeheugen, deze zijn wel extreem duur en extreem slecht in games...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 06 maart 2002 19:24 schreef Vinnio het volgende:
Precies. Maar eer DAT zo is. Is de GPU van de Ti200 alweer te traag om zulke spellen te spelen. Die ram wordt nu nog niet gebruikt. Die 128mb kan toch niet nuttig benut worden met zo'n trage cpu. De verhouding is gewoon slecht.

Wat overigens PRECIES geld bij de GF2MX, de 64mb versie presteerde soms nog slechter dan de standaard 32MB versie.

Verwijderd

Ja dat d8 ik ook al, die 128 mb video geheugen zijn pure overkill, de 128mb wordt helemaal niet of slechts een klein beetje benut(niet genoeg dus),
Dus ik zou ook gewoon voor de 64 mb versie gaan

Verwijderd

Juist, check mijn sign maar!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
128 MB wordt nu nog amper goed benut, je kunt beter kijken naar de kloksnelheden van videokaarten, die zijn wel van groot belang.

Misschien scheelt 128 MB een 100 of 200 3Dmarks, maar veel meer zul je er niet aan hebben.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ja maar welke is nou beter, die 64 of die 128?

• Gisae
  • Niet online
Soms de 64, en soms de 128, het is maar net wat je wil doen.
Verschilt heel veel, maar ik zou voor de 64MB gaan, en anders een GF3 ti500 i.p.v. ti200
En als je geduld hebt: De ti4600 >:)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1