automatisch regelen contrast foto

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Bestaat er een programma die het contrast van foto's kan regelen zodat ze allemaal dezelfde contrastwaarde krijgen ? Ik bedoel dat deze in een soort van Hotfolder gezet worden waarna het programma de foto's opent en deze 'bekijkt' en dan de contrast waarde voor alle foto's regelt zodat ze er ongeveer hetzelfde uit zien. Dus niet bijvoorbeeld het contrast voor alle foto's op 50 zetten maar het programma moet dit per foto zelf kunnen berekenen.

Iemand een idee ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Hmm.. geen idee, Photoshop heeft nog geen "slimme" batch uitgevonden jammergenoeg.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Er bestaat niet zoiets als een absoluut contrast voor zover ik weet.

Misschien kun je wat jij wilt wel bereiken met levels, en als dat zo is kun je er met Photoshop een batch voor maken.

• Stalkert
Kan dit misschien dan niet met photoshop 7 ?
Zou er echt helemaal niets voor te verzinnen zijn ?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 12:22 schreef Stalkert het volgende:
Kan dit misschien dan niet met photoshop 7 ?
Zou er echt helemaal niets voor te verzinnen zijn ?
Zoals ik als zei: volgens mij is het contrast van een foto niet absoluut in te stellen, zoals een contrast van yy of iets dergelijks.

Daarom kun je in Photoshop ook slechts met wat slidertjes rommelen relatief aan je uitgangssituatie. Vandaar ook mijn vraag:

Kun je door de levels aan te passen tot ongeveer hetzelfde resultaat komen? Want dat kan je wel aan een action en batch koppelen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

In photoshop zit ook autocontrast geen idee wat de uitwerking is als je die via batch over een zooi beelden haalt, maar je kunt het proberen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39

nimm2

.

autocontrast heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat werkte niet echt goed. veel teveel contrast in ieder geval

• Stalkert
Even een oud Topic oproepen. Ik ben deze week naar de "Adobe Integration Tour" geweest in A'dam. Daar hoorde ik dat je wel iets kan doen met levels. Degene zei dat je door een bepaalde instelling in levels ervoor kon zorgen dat alle foto's in een batch hetzelfde contrast kregen. Weet iemand hoe je dit doet ? Ik weet namelijk niet meer precies hoe hij het deed. Ik weet wel dat hij zat bij "levels" en "auto color correction options".
Misschien dat iemand me kan helpen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer Image > Adjustments > Auto Contrast in een batch te gooien. Nu weet ik wel dat dingen die automatisch geregeld worden niet altijd even optimaal zijn, maar je kunt een poging doen met een paar test images.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Stalkert schreef op 03 oktober 2002 @ 10:03:
Degene zei dat je door een bepaalde instelling in levels ervoor kon zorgen dat alle foto's in een batch hetzelfde contrast kregen.
dat klopt toch ook als je een batch doet met daarin alleen ALT-SHIFT-CTRL-L (auto contrast) ?
Elek foto krijgt op die manier het zelfde contrast mee...of het contrast op de foto's onderling hetzelfde is moet je dan nog maar even afwachten...

Ik zou het gewoon eens proberen en eventuele uitschieters even handmatig levellen/contrasten.

Gisteren ook gedaan met al m'n vakantiefoto's en het merendeel kwam er netjes doorheen.

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 03-10-2002 12:13 . Reden: zitten klooien ]

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1