netwerk kaart wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 23:07
Ik heb problemen met me netwerkkaart deze zit onboard bij mijn moederbord (PCchips M741LMRT het is een Davicom 9102 PCI fast adapter).
het probleem is dat ie bij systeem/apperaatbeheer wordt de kaart wel herkend en is er ook geen conflict maar bij netwerk wordt de kaart niet herkend.
heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen ik heb hem op verschillende keren op nieuw geinstalleerd maar dat is niet de oplossing.
ik werk met WIN98SE

Verwijderd

Wat bedoel je met "netwerk wordt niet gezien"
Kan je er wel mee internetten, dus direct aansluiten op de kabelmodem of ADSL. Of bedoel je dat je alleen geen verbinding kan maken met je andere pc.
Controleer of bij alle pc's de werkgroepnaam hetzelfde is ingevuld. Start -> config.scherm -> Netwerk
Tab. indetificatie

Verwijderd

je moet duss zorgen voor een juiste werkgroep file sharing enz enz anders probeer een niet onboard netwerkkaart en dan zien of het wel functioneerd in het netwerk zowel is je onboard netwerkkaart defect!!!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 23:07
Ik bedoelde met netwerk bij netwerk omgeving (waar je ook je protocollen kan installeren) daar wordt hij niet gezien

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zou de netwerkkaart onder apparaatbeheer eens verwijderen, en dan onder netwerkomgeving alles weggooien, dan de pc rebooten en dan de ORIGINELE!! drivers erop gooien. Windows drivers geven weleens problemen! (bij realtek netwerkkaarten)

:9

Verwijderd

ja wouter (jah, ik ken m ;) ), je moet ook niet die importdingen erin zetten he...gewoon de echte stuff uit de winkel kopen en alles netjes installeren (jou kennende :P)

Succes :Y)

Verwijderd

inderdaad, als die onboard kaart nog niet werkt met de _originele_ drivers kun je 'm vast wel uitschakelen via de bios en er een realtek kaartje bij leggen.
Pagina: 1