@home, netwerk, wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Mijn vriendin heeft kabel en 3 PC's met een netwerk, en nu zit ik met een aantal vragen.

Het netwerk doet het nu niet... Het TCP/IP protocol van 'onze' netwerkkaart is nog steeds 192.168.0.1 op de hoofd (kabel-) PC, en de rest is dus .2 en .3.
Het IP van @home is dynamisch.

1. Hoe krijg ik het netwerk weer aan de praat?
2. Kan dat zonder extra proggies of wat moet ik daarvoor downen? Wingate Lite (heb ik ergens op t.net gelezen?)
3. Hoe zit het met filesharing? Als ik op een PC een dir share, zonder password erop, is hij dan ook vanaf het internet bereikbaar?

Dat was het eerst wel even...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Sorry ik weet dat hier al tig topics over geweest zijn, maar alles wat uit de search komt bevat links nar nog oudere topics, en die links verwijzen naar UBB pagina's...

Sorry maar nog één keer plz?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

@home-ip is niet dynamisch. Theoretisch wel, maar ik heb het ze nog nooit zien veranderen, zelfs nadat de stekker uit mijn kabelmodem is geweest...

Netwerk aan de praat.. Naar jou beschrijving moet het het al doen. Probeer eens een van de andere bakken te pingen (in dos-prompt dus)?

Wingate Light moet het wel doen dacht ik zo.. Ik heb zelf een linux-server dat nog veel beter gaat.. :P

Andere oplossing voor Wingate is Sygate. Dat werkt net zo goed, al dan niet beter. Vooral als je hem geregistreerd hebt hoef je er niet meer naar om te kijken (registeren door te betalen of een crack/serial zoeken, die beslissing laat ik aan jou :P)

Nappie out

Verwijderd

Als je internet-delen op de @home pc aan hebt staan, dan werkt het netwerk niet.
je kunt dit dan oplossen door de andere pc's een dynamisch ip-adres te geven.

• Captain Pervert
Ik heb het zelf al uitgevonde... met WinRoute Lite 3.0, is dat een beetje een goed probramma volgens jullie? SyGate werd afgekraakt bij Tucows... Maar dat zal wel zijn omdat het misschien te onvriendelijk is voor digibeten ofsow... Ik ken het zelf verder niet hoor.