Speakers op versterker aansluiten - probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met kabels trekken door m'n auto heen, eenmaal alles aangelegd en versterker aangesloten op de accu en op de JVC Chameleon. Ben ik begonnen met de speakers. Maar als ik deze aansluit op de Marquint versterker, krijg ik een storend geluid uit de boxen.
Ten eerste moet ik de radio al overdreven hard zetten om wat geluid eruit te krijgen. En als de radio te hard staat kraken de boxen en vallen ze uit. Bij de versterker kan ik allen ook nog eens instellen, maar zelfde effect. De speakers vallen uit.
De tulp-stekkers van de JVC radio zijn aangesloten op de Low-In van de versterker, en verder alles z'n normale aansluiting.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

• Kukel
Bekende van me heeft hetzelfde probleem een week geleden gehad.. ook zo'n zacht geluid en de aansluiting van de radio stond ook op Low-in van de versterker. Toen met wat soldeerwerk op de High-in gezet en nu blaast 'ie iedereen weg :)
Maar weet niet of dat de oplossing is bij mij... voordat ik dus begin met solderen moet ik het ff zeker weten. Wel zo handig...

Verwijderd

Versterker is waarschijnlijk niet goed..

En weet je zeker dat je de aarde draad op de goeie plaats op je chasis vast hebt gemaakt??

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

draad niet goed aangesloten denk ik

oops moet leren lezen denk ik

Verwijderd

vergis ik me nou als ik het heb over actie=reactie of niet??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Weet je zeker dat je nergens kortsluiting maakt met de speakerkabels?

• Kukel
Ik ga alles nog wel een keertje doormeten op kortsluiting en alles... Aarde draad zit volgens mij goed op de chassis aangesloten... kan niks mis mee zijn, maar ik zoek wel f een ander plekkie ervoor. Kijken of het wat uitmaakt.
De versterker lijkt mij verder in orde, maar als bovenstaande niet uitmaakt controleer ik de versterker wel weer...
Ben ik tenminste ook weer ff zoet 8-)
Pagina: 1