Toon posts:

[JAVA] usage / threads monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie die op bepaalde intervallen threads opent, die threads voeren iets uit en sluiten dan weer. Dit alles met behulp van een timer en threadpool.

Dit werkt bijna altijd perfect, maar dat bijna is nu net het probleem. Als de applicatie namelijk een tijd gedraaid heeft, komt het voor dat er 1 thread blijft 'hangen'.

En aangezien op zo'n moment meerdere threads bezig zijn, weet ik niet welke thread het is.

Ik heb geprobeerd door met System.out.println's aan het begin van elke thread en aan het einde te kijken welke het is, maar daar valt niks te zien.

Ik heb een beetje zitten zoeken op internet naar iets van een thread monitor voor de JVM en daar ook iets gevonden, namelijk JUM (java usage monitor)... Alleen deze is nergens te downloaden.

Dus.. waar ik eigenlijk naar op zoek ben is informatie, of liever nog een programma waarmee ik kan zien welke threads en welke threadgroups er allemaal draaien op de JVM (draait trouwens onder Linux).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien is JProbe iets voor je? Je kan wel een trial downloaden en ik neem aan dat je in 30 dagen wel je probleem kan vinden.
http://www.klgroup.com/software/jprobe/jprobeprofiler.html

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die link van je zo lees, denk ik dat ik er wel iets aan heb.

Ben hem op dit moment al aan het downloaden, ik zal er eens naar kijken.

Alvast bedankt.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 06 maart 2002 18:45 schreef Sosume het volgende:
Als ik die link van je zo lees, denk ik dat ik er wel iets aan heb.

Ben hem op dit moment al aan het downloaden, ik zal er eens naar kijken.

Alvast bedankt.
Ik heb hem zelf wel eens gebruikt om te profilen, het is echt een uitzonderlijk mooi programma. Je kan gewoon door je methode cumultatieve tijd taart diagrammen heenklikken opzoek naar de methodes die de meeste tijd in beslag nemen. Helaas is dit pakket geen freeware en de prijs nogal aan de hoge kant.. nou hoog.. hmmm.. te hoog voorlopig voor ons in ieder geval :) Voor sommige bedrijven kan het zeker uit.