Ik importeer een tab sep. file naar mysql tabel,dit gaat perfect al een poos alleen nu heb ik een tabel met een veld decimal(10,2) het import-bestand heeft bv een kolom met waarde 5,90 alleen in de tabel komt er na import command 5.00 staan ipv de 5,90 iemand idee hoe dit kanmveld type is toch 10,2 decimaal ?
Behalve dat een kwartiertje wat snel is om omhoog te schoppen.... een , als decimaal teken wil nog weleens problemen geven... maak er in het bestand een . van en probeer het nog een keer...
Exact expert nodig?
dat dacht ik ook al zoiets ja,
maar ja tis een excel file van ca 900 rows
mischien dat het via windows landinstelling wel te doen is
maar ja tis een excel file van ca 900 rows
mischien dat het via windows landinstelling wel te doen is
Hoi,
[topic=327241/1/25]
[topic=327241/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik weet niet hoe de rest van het bestand eruit ziet, maar een , als decimaalteken is vaak niet handig als je , ook de field-seperator is... maar landinstelling veranderen zou kunnen helpen. Iig bij het exporteren naar csv, dat Excel dan een . opslaat als decimaal teken...
Exact expert nodig?
Pagina: 1