Toon posts:

trace bitmap in illustrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bitmap dit ik wil omzetten naar vectoren. Ik krijg dit wel voor elkaar in Flash, maar kan dit ook in Illustrator?

BTW mijn Illustrator help (F1) file werkt niet :?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:16

Puck

EINDBAAS.org

Dit kan niet in Illustrator (voor zover ik weer) maar wel met behulp van Adobe Streamline (4.0).

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 18:30 schreef PuCK het volgende:
Dit kan niet in Illustrator (voor zover ik weer) maar wel met behulp van Adobe Streamline (4.0).
Oh bedankt... heb inmiddels al via een handigheidje bereikt wat ik afhankelijk wilde... :P

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
sorry voor de kick maar dat scheelt een nieuw topic aanmaken.

Wat ik zoek is een goede tutorial die uitlegt hoe je met paths een bitmap moet tracen, en die dan kan vectorizen.

Liefst dus stap voor stap uitleg want ik krijg het inkleuren en het gedoe met de layers niet onder de knie. In andere topics is vaak zat geschreeuwd dat je moet Illustrator moet tracen, maar hoe is er naar mijn mening niet lekker uitgelegd.

Bij voorbaat dank.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->W&G

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:29

Tim Schuhmacher

abasios

daar wordt het globaal uitglegd: http://www.vectorize.de/

Verwijderd

Om te beginnen moet je dus het te tracen bitmap bestand op de onderste layer zetten en die locken.

Dan kan je gewoon met de hand beginnen om middels het potloodje elk onderdeel apart over te trekken. Als je bijvoorbeeld een oog wil doen. Zal je eerst een buitenste zwarte rand moeten tekenen. Deze shape kan je gewoon volledig vullen en dan op een layer daar boven op bijvoorbeeld het oogwit maken. Op de volgende layer kan je dan weer de pupil tekenen enz... Alle met het potlood getekende vormen kan je weer met het witte pijltje naar eigen wens aanpassen.

Dit is vrij algemeen hoe het wel moet lukken, als dit niet voldoende is kan je misschien wat gespecificeerder zeggen wat er precies niet lukt.

offtopic:
volgens mij heb je op comenius in hilversum gezeten niet?

• Flaman
Op maandag 18 maart 2002 01:05 schreef PyroDaan het volgende:
Om te beginnen moet je dus het te tracen bitmap bestand op de onderste layer zetten en die locken.

Dan kan je gewoon met de hand beginnen om middels het potloodje elk onderdeel apart over te trekken. Als je bijvoorbeeld een oog wil doen. Zal je eerst een buitenste zwarte rand moeten tekenen. Deze shape kan je gewoon volledig vullen en dan op een layer daar boven op bijvoorbeeld het oogwit maken. Op de volgende layer kan je dan weer de pupil tekenen enz... Alle met het potlood getekende vormen kan je weer met het witte pijltje naar eigen wens aanpassen.

Dit is vrij algemeen hoe het wel moet lukken, als dit niet voldoende is kan je misschien wat gespecificeerder zeggen wat er precies niet lukt.

offtopic:
volgens mij heb je op comenius in hilversum gezeten niet?
daar zit ik nog steeds :) 5 havo, ben van mavo naar havo gegaan tijdje geleden.

En bedankt ik ga het proberen.

Verwijderd

je kunt ze ook gewoon Tracen in Flash, en exporteren als .AI

Verwijderd

zie mijn antwoord in deze thread: [topic=420216]

Verwijderd

Zoals noodles al in z'n post schrijft... je begeeft je wel op een platgelopen pad. Het is intussen zoveel gedaan dat er weinig originaliteit of creativiteit bij komt kijken. Het is alleen wel wat moeilijker dan een standaard filtertje :)

Dat neemt niet weg dat het verkeerd is om te doen want het is een hele goede manier om met illustrator te beginnen en dat beetje te ontdekken. Kijk dan gewoon maar eens wat alle tools doen als je erop klikt enzo. Haal alle windows er even bij om te kijken wat je daarvoor opties hebt en dan ben je een heel eind.

[weereenbeetjeofftopic]doe oosterbeek maar de groeten van daniel sytsma, waarschijnlijk krijgt ie een hartaanval >:) [/weereenbeetjeofftopic]

• Flaman
ja het lukt iig aardig, nu nog beetje oefenen :) En dat het niet origineel is (wat is wel origineel tegenwoordig) hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het handig is om het te kunnen :)

Thanks Noodles en Daniel Sytsma. Welke klas zat je en hoe wist je trouwens dat ik er op zit? Leuke site trouwens
Pagina: 1