Op vrijdag 08 maart 2002 13:04 schreef Pelle het volgende:
Daarnaast weet jij waarschijnlijk ook wel dat veel fabrikanten voor nieuwe campagnes of product-lanceringen vaak aparte sites laten bouwen. Zie bijvoorbeeld
http://www.biertje.nl
Oh had jij die gemaakt? Thank you for making my point

Hier noem je inderdaad een voorbeeld waarbij specifiek een domein voor is gebruikt. Maar stel dat NAD/B&W een nieuwe set apparatuur uitbrengt. Daar gaan ze echt geen nieuwe site voor maken op een eigen domein
Die komt dan op de frontpage, als DE aandachtstrekker. HET paradepaartje van het bedrijf

Eens. Maar de kunst is dus aan de klant uit te (laten) leggen dat dat écht vervelend is. Hij kan het hebben zoals hij het krijgen wil, maar persoonlijk wil ik toch altijd wel een zekere mate van genoegdoening hebben als ik een project heb afgerond. En dat zal ik niet hebben als iets perse fullscreen moet en ik weet dat x% van de bezoekers die site meteen weg zal klikken omdat ze dat ook fokking vervelend vinden.
Dat is een probleem van jezelf. Je bent persoonlijk teveel verbonden aan de website. Je vergeet daarbij dat je producten maakt voor de klant, en niet voor jezelf.
Als je voor inhouse gebruik producten ontwikkeld wordt het een heel ander verhaal. Dan is de doelgroep automatisch jezelf, en focus je daarop.
Ik geloof niet dat ik je snap.. als ik mooie systemlooks wil, dan gebruik ik wel windowblinds of microsoft plus! ofzo. Ik wil bijvoorbeeld ten alle tijden m'n taakbalk kunnen zien. En ik zit niet te wachten op iets dat fullscreen gaat op het moment dat ik naast het kijken van een of andere streaming video ook nog bezig met bijvoorbeeld ICQ of het tikken van een mailtje.
Sinds wanneer tik jij een ICQ message of mailtje terwijl je een video bekijkt
Ik kan genoeg voorbeelden opnoemen waarbij het gebruik van fullscreen effectiever is geweest dan het inscreen weergeven van de site of het concept.
Als je het goed wilt doen, maak dan een fullscreen optie, zodat gebruikers zelf kunnen bepalen of ze het zo groot in beeld willen krijgen dat de rest van hun OS wegvalt.
Als de expliciet aangeeft dat hij ondanks mijn advies toch fullscreen wil hebben ben ik verplicht om het toch fout te doen
De klant betaald indirect mijn salaris. Mijn eigen visie en eigenwijsheid leveren me geen geld op als de klant het anders wilt

Kan. Maar er zijn talloze manier om dat voor elkaar te krijgen, en ik prefereer in zo'n geval een <div> die je met innerHTML van meldingen voorziet.
Ook dat kan. Dat wil wel zeggen dat er wederom een pixel of 20-30 aan de onderkant zullen verdwijnen aan ruimte voor content.
Dát is een hele andere toepassing van een context-menu ja (niet dat ik in dit geval wel zou pleiten voor zo'n context-menu, maar dat is een ander verhaal).
Waarom zou je niet pleiten voor het context menu in een dergelijk concept? Het heeft zich bewezen als een handig hulpmiddel dat binnen kort bereik ligt van de domme gebruiker omdat MS Window apps er ook veel gebruik van maken.
Ik doelde met name op de lame-anti-source-view scriptjes.
We hebben het over professioneel gebruik van de browser. Niet over MyGeocities website

Nee, maar toch blijf ik een tegenstander van het overriden van ingebouwde functionaliteiten als zoiets ook op een andere manier opgelost kan worden.
Dat kan. Dat is heel persoonlijk, maar de functies zijn niet voor niets bedacht, en kunnen gebruikt worden als ze van pas komen. Zo val je toch terug op wat de klant wil. Je zult dan in de toekomst nog moeilijkere perioden doormaken als Web Application Development volwassener wordt en je toch van dergelijke functionaliteiten gebruik moet maken.
Dat is zeker waar. Maar ik zie nog te vaak dat technieken fout gebruikt worden terwijl dat voorkomen kan worden. Full-screen okee, maar dan alleen als de gebruiker dat zelf wil. Vervanging context-menu okee, maar dan alleen als daar geen andere bevredigende oplossing voor gevonden kan worden. Enzovoorts.
Jij wilt niet fullscreen. Maar wat als dat voor al die andere gebruikers geen probleem is, en alleenmaar als positief wordt ervaren zoals Obi dat al aangaf met de Shockers website.
Waar gebruik jij het contextmenu voor? Als dit vervangen kan worden door iets wat functioneler te gebruiken is voor een administratie tiepmiep dan door een developer, dan zet ik daar een contextmenu in, welke gemaakt is voor de doelgroep gebruiker, en niet voor de doelgroep developer van de app.