Toon posts:

RAM: mobo ziet me nieuwe 128 plaatje als 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, had al 128MB, vandaag dus nieuw plaatje 128MB/133 OEM sDRAM er bij gekocht, en in de mobo gestoken. mobo is een ASUS CUV4X, CPU een P3 800, OS is ME.

comp opgestart, meld ie 192MB :?
ook zegt ie dit:
DIMM 1, type: none
DIMM 2, type: none
DIMM 3, type: SDRAM

de 128 die ik al had zit in slot 3, de nieuwe er naats in 2. moet dan ook niet bij DIMM 2 'type: SDRAM' staan?

heb verder allerlei combinaties geprobeerd. als alleen de nieuwe er in zit zegt ie dat er 64 MB RAM is, met alleen de oude 128 (duh), met beide 192. als alleen de nieuwe er in zit geeft ie bij het opstarten bij zowel DIMM 1,2, als 3 'type: none' aan.

het is double sided BTW, beide zijden zitten 8 chips, maar das het probleem niet, mijn mobo ondersteund dat prima aangezien de oorspronkelijke 128MB ook aan twee zijden chippies heeft. plakkertje op het nieuwe plaatje zegt dat het 128mb is. het werkt wel, ME is ietsje soepeler, maar vind het nogal duur voor 64MB..

mijn vraag nu: is er ergens iets verkeerd (foute instelling maybe?) of is het gewoon een brak plaatje?

Verwijderd

probeer de ram modules even te verwisselen van plaats...vaak wil dit wel helpen..
Als geen een van de combi's wil werken, dan heb je OF een 64MB module..of de 128mb module is kapot

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Ik heb hier ook zoiets gepost! Bleek dat er een verkeerd stickertje op zat!!!! Wat staat er verder allemaal op de dimm. Als je daarop zoekt op google. vind je vast wel iets over je dimm.

Verwijderd

cownus ik zit dus met hetzelfde probleem, maar dan met een IBM Thinkpad X21, k hem al zekers 20 replies gekregen, mor geen man die het wist...
Als ik het ondertussen vind zal ik u iet laten weten...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. had inderdaad de vergelijkbare topics al gelezen. vond zelf het shared video memory wel interresant, maar ik beruik een TNT2 Ultra (AGP), dus da's niet echt van toepassing.

ik heb de plaatjes dus al van plaats verwisseld en zo in ieder geval gecontroleerd of het aan de slots ligt (niet dus).

ik zal nog even op Google naar de nummertjes op de chips zoeken, kijken wat ik kan vinden.

tenzij iemand met DE oplossing komt gaan ze morgen terug..heb ik weer..

Verwijderd

terugbrengen naar de winkel en nieuwe vragen. Had ik ook, mijn mobo kon geen 256 MB herkennen, 2x 128 gekregen toen dat bleek.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Je hebt al van alles geprobeerd, dus mee teruggaan lijkt me de beste oplossing; DIMM deugt niet of wil niet samenwerken met jouw CUV4X.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
nou, heb het ff opgezocht..

gevonden:

"YC PC133 CL3 128Mbit
ÐÊ Y33V0012808-7 0124W
C2001AB B6981Ab 148 148 179 "

dat is hem dus, aleen staat op mijn chipjes 143W ipv 124W. is dus blijkbaar wel een 128MB dimmetje, maar een fouten een :P

made in Taiwan...figures :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op woensdag 06 maart 2002 19:58 schreef Cownus het volgende:
nou, heb het ff opgezocht..

gevonden:

"YC PC133 CL3 128Mbit
ÐÊ Y33V0012808-7 0124W
C2001AB B6981Ab 148 148 179 "

dat is hem dus, aleen staat op mijn chipjes 143W ipv 124W. is dus blijkbaar wel een 128MB dimmetje, maar een fouten een :P

made in Taiwan...figures :9
Daar klopt iets niet. Je zegt dat die nieuwe DIMM aan beide zijden 8 chips heeft (dus 16 totaal), maar 16 chips van 128Mbit geeft 256MB i.p.v. 128MB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja, en toch stond ie in de lijst 128MB. dat het wattage anders is vind ik ook vreemd, de rest van de codes komt namelijk wel overeen.

bovendien doet ie 64MB, als ie 256 deed had je mij niet horen klagen..

er zaten trouwens ook nog twee veel kleinere chipjes op, eentje bovenaan en eentje tussen twee groepen van vier in. de 128MB DIMM die ik al had had dat niet.

ah well.. hij gaat weer terug (kost me nog verzendkosten ook nog :( ), hopen dat de volgende het wel correct doet..

Verwijderd

Waarom plaats je je dimmetjes in geheugenbank 2 en 3 dan :?

Wrom niet gewoon 1 en 2?

probeer dat eens..

Verwijderd

hijs gewoon genaaid door die zaak |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Kelfox het volgende:
Waarom plaats je je dimmetjes in geheugenbank 2 en 3 dan :?

Wrom niet gewoon 1 en 2?

probeer dat eens..
heb ik natuurlijk al geprobeerd, moet bovendien niet een probleem wezen, de oorspronkleijke 128mb heeft al anderhalf jaar prima dienst gedaan in bankje #3.

tjae, genaaid jah. maar hij gaat weer terug, moet geen probleem wezen voor ze om een goeie op te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, heb dan eindelijk een nieuw plankje binnen, single-sided deze keer. en die doet het gewoon. heeft me wel wat extra verzendkosten gekost, maja doejederan.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op donderdag 07 maart 2002 12:07 schreef mast3r het volgende:
hijs gewoon genaaid door die zaak |:(
En waar baseer je dat op?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1