Weet iemand een zeer veilige Encrypte en Decryptie class, die aan de hand van sleutels werkt.. ?? Ik heb het nodig voor een login systeem dat zeer veilig moet zijn, en niet via die mysql PASSWORD() ding mag/kan. Ik wil dus een goeie de/en -crypt tool!! iemand enig idee. ?
Dat zoekt hij dus niet. Ok, voor password verificatie is het goed genoeg (zou je ook MD5 voor kunnen gebruiken), maar je kan dan niet zelf de passwords achterhalen (waarom je dat ook wilt doenNote: There is no decrypt function, since crypt() uses a one-way algorithm.
Idd, maar ik moest toch ff zeiken over 2-way crypt waar hij om vroegOp woensdag 06 maart 2002 17:56 schreef Grum het volgende:
hij had anders PASSWORD() uit mysql gebruikt .. en dat is meen ik best wel identiek
Maar te zien aan het ontbreken van reacties van Stoel ga ik ervan uit dat jouw oplossing goed is
ik zou niet weten waarom je een decryptbare code zou willen? Kijk naar md5() ed . Das redelijk veilig
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
D2k, hier een voorbeeld:Op woensdag 06 maart 2002 18:16 schreef D2k het volgende:
ik zou niet weten waarom je een decryptbare code zou willen? Kijk naar md5() ed . Das redelijk veilig
Bij mij op het werk hebben we een database met gegevens, alle gegevens zijn geencrypted. Het zit bijv zo, een klant connect naar onze mysqlserver met een bepaald username en password, hij doet een select op een host database. Hierin ziet 'ie van: 'ow, ik moet naar 212.203.28.140 connecten met deze username en password, die en die database', hierdoor maak je het mogelijk om data naar een server te verplaatsen als je geen gebruik kunt maken van DNS, zoals bij ons het geval is.
Die data staat encrypted in de database, zodat, mocht iemand interesse hebben in onze data, en het voor elkaar krijgt om die usernames ed te pakken te krijgen, heeft 'ie er niets aan want alles is geencrypt.
De applicaties daarentegen, die net dus connecte, heeft een decrypt() functie, en kan dus ook de boel decrypten.
Daarom zou hij het bijv. dus willen gebruiken.
ik wil namelijk een login servertje hebben waar ik 2 sites aan kan aansluiten, de scripts sturen steeds headers naar elkaar en die data moet geencrypted zijn en weer te decrypten zijn..
ok dan welOp woensdag 06 maart 2002 18:35 schreef MrIpFiReWALL een verhaal
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
zou je deze even kunnen toelichten:
ik meen dat iedereen dat kan... als je geen gebruik kunt maken van DNS, zoals bij ons het geval is.
Verwijderd
Bij ons is dat niet zo, bepaalde klanten zitten in een (vrijwel) gesloten netwerk. Die hebben alleen access tot een proxy server. Ons client-programma kijkt niet naar die proxy, maar poort 53 zit dus dicht, poort 8080 staat open, en via die poort werken wij.ik meen dat iedereen dat kan
Je zou wel die access naar poort 53 kunnen creeeren, maar dan heb je bij bijna elke klant-van-een-klant wéér het gezeik over poort 53 die niet open staat.
Daar voorkomt deze manier veel pijn, moeite en gezeik. Gesnapt?
Bedenk zelf een leuk algoritme 
XOR is 1 van de eenvoudigste.
Je doet een bitwise XOR op alle de characters die je verstuurd met een sleutel, en dat doe je vervolgens aan de andere kant precies hetzelfde.
Als beide kanten dan dezelfde sleutel hebben is het ok.
XOR is 1 van de eenvoudigste.
Je doet een bitwise XOR op alle de characters die je verstuurd met een sleutel, en dat doe je vervolgens aan de andere kant precies hetzelfde.
Als beide kanten dan dezelfde sleutel hebben is het ok.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Deze heb ik ooit een keer bedacht
Gebaseerd op XOR en SHIFT
PHP:
1
| <?function encryptme($string, $key){// Key stuff$lengte=strlen($key);$shift=$lengte % 17;$separator=($lengte * 300) % 240;if ($shift===0) $shift=1;if ($shift%3==0) $shift++;$key=md5($key);$md5=strlen($key);// Vertaal naar ASCIIfor($i=0;$i<strlen($string);$i++) $toencrypt.=sprintf("%03d",ord($string[$i]));$toencrypt=substr($toencrypt,$shift).substr ($toencrypt,0,$shift);// SHIFT while($trans=substr($toencrypt,0,3)){$t++;if ($trans>255){ // ASCII Code groter dan 255, INSERT Scheidings teken $encrypted.=chr($separator) ^ $key[$t % $md5] ; $separator++; $trans=($t%9).$trans; $encrypted.=chr(substr($trans,0,2)) ^ $key[$t % $md5]; $trans=substr($trans,2);}elseif ($trans==$separator){ // SCHEIDINGS teken.... $encrypted.=chr($separator) ^ $key[$t % $md5]; $separator++; $trans=($t%9).$trans; $encrypted.=chr(substr($trans,0,2)) ^ $key[$t % $md5]; $trans=substr($trans,2);} // End ifif ($separator>250) // RESET Separator $separator=($lengte * 300) % 240; $encrypted.=chr($trans) ^ $key[$t % $md5]; $toencrypt=substr($toencrypt,3);} // End Whilereturn $encrypted;} // Encryptfunction decryptme($encrypted,$key){// Key stuff$lengte=strlen($key);$shift=$lengte % 17;$separator=($lengte * 300) % 240;if ($shift===0) $shift=1;if ($shift%3==0) $shift++;$key=md5($key);$md5=strlen($key);for($i=0;$i<strlen($encrypted);$i++){ $p++; $check=$encrypted[$i] ^ $key[$p % $md5]; $char=sprintf("%03d",ord($check)); if ($char==$separator) { $separator++; $i++; $check=$encrypted[$i] ^ $key[$p % $md5]; $char =sprintf("%02d",ord($check)); $i++; $check=$encrypted[$i] ^ $key[$p % $md5]; $char.=sprintf("%02d",ord($check)); $char =substr($char,1,3); } $todecrypt.=$char; if ($separator>250) $separator=($lengte * 300) % 240;} // End for$todecrypt=substr($todecrypt,($shift *-1)).substr($todecrypt,0,(($shift) * -1));while($trans=substr($todecrypt,0,3)){ $decrypted.=chr($trans); $todecrypt=substr($todecrypt,3);} // end Whilereturn $decrypted;} // Decrypt ?> |
Gebaseerd op XOR en SHIFT
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Bij mysql kan je toch ook een varchar PASSWORD zetten.. is dit md5?? zojah, dan is dat makkelijk.. want ik weet het niet precies..
JahOp woensdag 06 maart 2002 19:50 schreef Grum het volgende:
een 'varchar' password ?
insert into tabel (login,password) ('test',PASSWORD('passwordje'))
DAt bedoel ik, maakt hij er dan een md5 encryptie van ??
Dacht ook al aan, maar hij heeft het steeds over MD5 en PASSWORDOp woensdag 06 maart 2002 20:13 schreef ACM het volgende:
mcrypt libraries gebruiken?
Stoel, wat wil je nu precies? Encoden met MySQL of en-/decoden met PHP??
Nee maar *wonderbaarlijk* met de MD5(..) functie welOp woensdag 06 maart 2002 20:10 schreef Stoel het volgende:
Jah
insert into tabel (login,password) ('test',PASSWORD('passwordje'))
Het aller simpleste is natuurlijk om een encryptie matrix te gebruiken.. wel even wat Algebra, maar dan heb je ook een degelijke protectie.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
doe eens:Stoel:
code:
1
| SELECT STRCMP(MD5('test'),PASSWORD('test')) |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Nee het is simpeler om de mcrypt libraries te gebruikenOp woensdag 06 maart 2002 20:20 schreef BCC het volgende:
Het aller simpleste is natuurlijk om een encryptie matrix te gebruiken.. wel even wat Algebra, maar dan heb je ook een degelijke protectie.
Das een serie functie aanroepen, meer niet.
Frappant genoeg kwam ik in de MySQL documentation de volgende tegen:
ENCODE en DECODE.
Doe maar eens:
Dat is er dus alvast eentje die je via MySQL kunt gebruiken
ENCODE en DECODE.
Doe maar eens:
code:
1
2
3
4
| select
ENCODE('test','pass') as encoded,
'test' as plain,
DECODE(ENCODE('test','pass'),'pass') as decoded |
Dat is er dus alvast eentje die je via MySQL kunt gebruiken
~ Gottfried Leibniz
waar vind ik daar info over??Op woensdag 06 maart 2002 20:13 schreef ACM het volgende:
mcrypt libraries gebruiken?
De php-manual (goh) http://www.php.net/manual/en/ref.mcrypt.phpOp donderdag 07 maart 2002 08:12 schreef Stoel het volgende:
waar vind ik daar info over??
Lijkt me een aardig begin
Pagina: 1