Twinview op een Asus7100T

Pagina: 1
Acties:

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Vraag:
Hoe werkt dit? je kan dus tegelijkertijd filmpje kijken en bijv internetten. Ik kan dit nergens instellen.

Verwijderd

Neen het werkt (nog) niet, eerst moet asus met nieuwe drivers komen.
Ik heb met de 6.18 drivers wel twinview aan de praat gekregen (maar als ik reboot werkt t niet meer), maar dan kan je alleen op beide schermen hetzelfde zien.

• Rob
  • Niet online

Rob

Bij mij werkt Twinview dan beter.

- Ik kan het scherm clonen (op beide schermen hetzelfde).
- Ik kan mijn desktop over tv en monitor verspreiden
- Ik kan alles wat via overlay op mijn monitor getoond wordt, fullscreen op de TV laten zien. Dat betekend dat je een filmpje in een venster draait op je monitor en dat het fimpje fullscreen op je TV komt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Niet online

Rob

Full screen je fimpjes bekijken op TV en kunnen internetten doe je als volgt:
- Nieuwste drivers van Nvidia downloaden en installeren :)
- Eigenschappen van je video opvragen
- Geavanceerde instellingen kiezen
- Het tabblad 'GeForce2 MX' kiezen
- Additional properties kiezen
- Tabblad 'Other Options'
- Druk op 'Open Full Screen Video Control Center'
- 'Full screen device' zet je op 'Display 2'

en de rest moet je zelf maar proberen.
Succes

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
He, gaaf. Het werkt nu gewoon bijna perfect. Als ik met mediaplayer op tv een filmpje afspeel en ik verplaats het filmpje op de monitor naar de achtergrond, dan stopt het filmpje met afspelen :( Enig idee of dit normaal is of niet?

** update. Met videocd speler doet ie 't niet (filmpje stoppen dus) ***

• Rob
  • Niet online

Rob

Die van mij stopt het beeld als ik hem minimaliseer. Dus niet minimaliseren en gewoon je andere vensters over je mediaplayer leggen.

Verwijderd

ik heb een beetje een probleem:
Ik heb de tvout op een scart stekker aangesloten, deze in de video (want rechtstreeks in de tv werkt niet d8 ik)
en de video op av1(scart) maar mijn pc "ziet" nooit dat er een tv is aangesloten! Dus moet ik eerst de 5.33 driver inst. vervolgens een tv-out proggie draaien, dan verschijnt er beeld op mn tv. vervolgens inst ik 6.18 vanwege de hogere snelheid en tv-out kwaliteit. (dan ziet ie dus wel dat ik een tv heb aangesloten). Weet iwmand waar het probl;eem ligt en/of wat ik eraan kan doen?

• Tazzz
OK, twinview werkt,dus clonen en switchen alleen heb ik dus geen 'Open Full Screen Video Control Center' in tabblad 'Other options....
Ik heb dus de laatste nvidia drivers geinstalleerd.

• Tazzz
ok, een beetje dom.. Moet ik natuurlijk twinview wel aanzetten.. Alleen dan zit ik bij die opties en dan begrijp ik er weer helemaal geen reet van. Zoomen, screen region... Full screen device op display 2 gezet, maar het lijkt of er niets gebeurd.

• Tazzz
Het werkt allemaal... eindelijk. Erg slecht dat er nergens een goeie tutorial is.. Alleen inderdaad, bij minimaliseren of als je mediaplayer per ongeluk een stukje over de 2e 'monitor'(tv) gaat of als een ander venster aanklikt, dan stopt ie... Misschien bij de nieuwe drivers...

Verwijderd

Op zondag 10 september 2000 18:18 schreef -Rob- het volgende:
Full screen je fimpjes bekijken op TV en kunnen internetten doe je als volgt:
- Nieuwste drivers van Nvidia downloaden en installeren :)
- Eigenschappen van je video opvragen
- Geavanceerde instellingen kiezen
- Het tabblad 'GeForce2 MX' kiezen
- Additional properties kiezen
- Tabblad 'Other Options'
- Druk op 'Open Full Screen Video Control Center'
- 'Full screen device' zet je op 'Display 2'
Het vreemde is dat ik bij "full screen device" helemaal niet voor display 2 kan kiezen.
Ik kan alleen "disabled" en "enabled" kiezen, de rest is grijs...

Hulp graag...

Martin
Pagina: 1