• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
een foto maken lukt me. Alleen hij is NOOIT scherp. Denk dat dat komt omdat de sluitingstijd zo lang is. Kan ik dat niet instellen?

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/Banjer01.JPG

Hij is wel verkleind!!

Verwijderd

Je hebt een camera van 3000> gulden en je weet niet hoe je hem scherp moet stellen? Zuur!
Ik ken de camera niet maar over het algemeen moet je het knopje eerst half indrukken, wachten en dan doordrukken.

Wachten op een reply van iemand die deze camera kent dus ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
wij hebben hetzelfde fornuis :+

Verwijderd

in meer licht fotograferen. Ik heb de Dimage 5 en had hetzelfde probleem. Probeer buiten een foto te maken als het licht is. Dat gaat nl. wel lukken. En je moet er een flitser bij kopen. de sunpak 4000af is een goeie heb ik ook.

Hoop dat je hiermee verder komt.
Statief wil ook nog wel eens helpen. Kan je alleen geen bewegende dingen fotograferen.

Verwijderd

Haha, dat is wel een sneue foto voor zo'n prijzige camera >:)

Handboekje gelezen?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Je moet de flitser omhoog klappen anders doet-ie het niet |:( En anders de ISO-waarde iets omhoog schroeven. Standaard staat-ie op 100-200 (auto), met de hand kan je hem tot 800 instellen.

Ennuh... anders moet je wat meer lampen aandoen >:)

• mavink
Op woensdag 06 maart 2002 18:11 schreef Kaatje_NL het volgende:
in meer licht fotograferen. Ik heb de Dimage 5 en had hetzelfde probleem. Probeer buiten een foto te maken als het licht is. Dat gaat nl. wel lukken. En je moet er een flitser bij kopen. de sunpak 4000af is een goeie heb ik ook.
Hoe bevalt die sunpak verder? Ik hoorde dat je een niet-Minolta flitser alleen in manual mode kunt gebruiken, dus ik was aan het twijfelen of ik m'n belastingteruggave aan een 3600 of 5600HS moest gaan uitgeven...

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

RTFM ??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
>:) hehe zelfs een trust cam produceert scherpere pics, al dan niet met roodfilter >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Xavier
  • Niet online
Leuk dat julie er allemaal vanuit gaan dat het MIJN camera is. Hij is van mijn moeder. Ik gebruik hem alleen soms.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 17:40

knakworst

Get more sats!

Met een compactcamera kun je binnen ook geen scherpe foto's maken. Probeer gewoon buiten overdag eens foto's te maken, anders met de interne flitser.

Verwijderd

met een compact camera binnen geen scherpe foto's. Dat ligt dan echt aan jou, al mijn foto's die ik binnen heb genomen zijn zeer goed gelukt. zelfs onder de donkere omstandigheden (kerst avond, sweer lichtjes)

maar ja, lees ff de gebruiksaanwijzing waar je de sluitertijd in kan stellen, want hij kiest volgens mij inderdaad een te lange sluitertijd waardoor de foto licht bewogen is en daardoor onscherp.
Het kan ook zijn dat hij op manual focus staat (weet niet zeker of deze camera dat heeft), moet je hem ff vanaf halen, staat allemaal in je boekje (teminste het boekje van je moeder :)). En anders ff aan haar vragen of zij ze wel scherp krijgt en hoe ze dat dan doet

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 17:40

knakworst

Get more sats!

Het ligt niet aan de focus, maar aan de sluitertijd. Kijk maar eens naar de staart.

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:51 schreef vink het volgende:

[..]

Hoe bevalt die sunpak verder? Ik hoorde dat je een niet-Minolta flitser alleen in manual mode kunt gebruiken, dus ik was aan het twijfelen of ik m'n belastingteruggave aan een 3600 of 5600HS moest gaan uitgeven...
Erg pretig, niet je dure geld uitgeven aan die minolta is niet nodig. Hij werkt volledig automatisch met de camara tot 80mm, en zoomt lekker met de camera mee. en scheelt je 100 euro. Je moet gewoon de 3600 look alike nemen dat is de
4000 AF. Als je die grotere neemt heb je zoveel licht dat gebruik je bijna niet.

• mavink
Hehe dat gebruik je niet zegt-ie :)
Flitsen via plafond/muur verlaagt de flitsoutput aanzienlijk, en hetzelfde geldt voor als je een Omnibounce gebruikt... Mijn ervaring is dat je geen licht genoeg kunt hebben.

Anyway ik ga binnenkort wel eens met m'n camera wat fotozaken af om flitsers te proberen.

[edit] OK ik heb besloten een 5600HS te bestellen, zou morgen binnen moeten komen... Ik ben heel benieuwd, ik zal wel wat leuke plaatjes posten als hij werkt.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 21:08
Lijkt mij toch wel dat er een "auto" stand op zo'n dure cam zit.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 15:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De D7 heeft wel en soort van auto stand, maar als je het goed wil doen dan stel je je diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid gewoon zelf in (niet moeilijk). De D7 is _geen_ point & shoot camera.

Als je de flits omhoog klapt en scherpstelt zou de foto er gewoon goed uit moeten zien. Je hebt nu een tot lange sluitertijd waardoor het onmogelijk is om een scherpe foto uit de losse hand te maken.

Verwijderd

Trillen je handen misschien te veel :?

• LoneGunman
  • Niet online
Whahahaha :D

(waarom vraag je je moeder niet gewoon, of weet zij het toevallig ook niet?)

Verwijderd

hahaha amateur, koop dan ook niet meteen het duurste van het duurste. Begin dan met een s404 of 304. Kun je hem ook op auto zetten.

Als je de handleiding ff leest kom je al een heel stuk verder :)

Verwijderd

LOL, met mijn Trust Spycam maak ik zelfs betere foto's >:)

Koop effe een boekje fotograferen man.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:33

BaRF

bijna kerst

ik vind dit wel humor hoor :) zelfde als een mooie jaguar kopen en dan schreewen 'booh de motor blaast zo hard als ik nog maar 80 rij!' -'ja mafkees, je moet ook ff schakelen.' :+

ff offtopic, check mijn shirt!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1510122102

;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

hehe zo een tshirt wil ik ook :)

• Xavier
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 11:01 schreef kingofhill het volgende:
hahaha amateur, koop dan ook niet meteen het duurste van het duurste. Begin dan met een s404 of 304. Kun je hem ook op auto zetten.

Als je de handleiding ff leest kom je al een heel stuk verder :)
Op zaterdag 09 maart 2002 11:26 schreef tweakerrrr het volgende:
LOL, met mijn Trust Spycam maak ik zelfs betere foto's >:)

Koop effe een boekje fotograferen man.
Op zaterdag 09 maart 2002 12:00 schreef BaRF het volgende:
ik vind dit wel humor hoor :) zelfde als een mooie jaguar kopen en dan schreewen 'booh de motor blaast zo hard als ik nog maar 80 rij!' -'ja mafkees, je moet ook ff schakelen.' :+

ff offtopic, check mijn shirt!

[afbeelding]

;)
Op zaterdag 09 maart 2002 13:58 schreef kingofhill het volgende:
hehe zo een tshirt wil ik ook :)
Op woensdag 06 maart 2002 22:57 schreef Xavier het volgende:
Leuk dat julie er allemaal vanuit gaan dat het MIJN camera is. Hij is van mijn moeder. Ik gebruik hem alleen soms.
Beetje dom zijn jullie zeg!!
Ik zeg het nog in het topic, het is de camera van mijn moeder!! |:(

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Op zaterdag 09 maart 2002 17:15 schreef Xavier het volgende:

:(

Check de handleiding van de digicam, kan altijd helpen :)

Apple iMac 2013

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 17:15 schreef Xavier het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ja, maar je moeder heeft toch wel een handleiding lijkt me :)

En je kan natuurlijk dit soort reacties verwachten, als je zo'n dure camera in je handen hebt dan weet je toch echt wel een beetje hoe het werkt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 06 maart 2002 17:53 schreef Cutebritney het volgende:
wij hebben hetzelfde fornuis :+
Wij ook ongeveer :D maar dan nog groter en 6 pitter :P

Verwijderd

maar dan blijf je nog steeds dom. Of die nu van je moeder is of van jezelf. LEER HANDLEIDINGEN LEZEN!!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op zaterdag 09 maart 2002 20:02 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Wij ook ongeveer :D maar dan nog groter en 6 pitter :P
Patser ;)

Ik heb het kleine broertje van jou kamera, Xavier (dimage 5) ik had het zelfde probleem.

Om het probleem te verhelpen gebruik ik de flitser (als je de flister omhoog doet en dan foto's gaat schieten heeft ie een veel kortere sluitertijd nodig om toch mooie foto's te maken)

of je kan hem op de sport stand zetten. dan gebruikt hij wel een korte sluitertijd (en spaart batterijen) maar je krijgt wel een beetje ruis in je foto's

Pak je rust!

Pagina: 1