Kan laptop(draadloos) niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een netgear mr 314 en een 3com 11Mbps Wireless lan pc card in mijn laptop. Nu geeft hij op mijn laptop aan dat hij geen verbinding kan vinden terwijl mijn andere pc's (niet draadloos)wel internet en alles hebben.Ik krijg wat ik ook doet geen verbinding. Op de netgear brand het lampje bij wireless op on. Ik ben dus wel een newbie op wireless gebied dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb de search ook al gebruikt maar niet veel over dit probleem gevonden. Mijn engels is ook al niet al te best.
Op alle pc's staat Win-XP op de laptop home en de andere pro.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ik denk dat je probleem ligt in de Home Edition op je laptop. De home edition is niet bedoeld voor in een netwerk. Dus er zijn wat netwerkfuncties uitgesloopt. Vraag me niet welke, maar wacht een paar minuten en er staat hieronder vast een post waarin wordt uitgelegd welke :P.

Verwijderd

Nog ff een vraagje : "Nu geeft hij op mijn laptop aan dat hij geen verbinding kan vinden terwijl mijn andere pc's". Hoe geeft ie dat aan ?
Hoe probeer je verbinding te maken ?
Kun je ze wel pingen ?
Kun je ze niet zien in je netwerkomgeving ?
Heb je ze al geprobeerd te benaderen via UNC pad ? \\computernaam\sharenaam\ ?

• KSR
  • Niet online
Ik had eerst een verbinding met kabel en dat werkte perfect.Maar wilde draadloos op mijn laptop gaan werken.Hij geeft het aan door een kleine monitor in de taakbalk met geen verbinding. Kan hem niet pingen en zie hem ook niet staan in netwerkomgeving.

• KSR
  • Niet online
Hij geeft dus nu twee monitortje aan in de taakbalk. 1 met de melding Lan verbinding 1 van de kabels is niet aangesloten en de andere Draadloze netwerkverbinding niet beschikbaar

Verwijderd

Verkeerd gelezen ... Dacht dat je met je laptop wel kon internetten, maar blijkbaar kun je dat dus ook al niet. Dan moet je kijken of je met behulp van de (hoogste waarschijnlijk wel meegeleverde) tools kan kijken of dat kaartje uberhaupt je AP wel ziet.

• KSR
  • Niet online
Als de 3com lan card enrin doet, dan heb ik 3 seconde een verbinding en dan verbreekt die gelijk de verbinding.
Als ik de diagnostic doet krijg ik het volgende:
Adapter Precense--Passed
Network Connection--Passed
Signal Stength--Failed
Link Quality--Failed
Waar moet ik mijn ip en dns gateway op zetten.Ip staat nu op automatisch.Wat kan ik nog meer doen? Wie weet raad

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Signal Stength--Failed
Link Quality--Failed

Misschien staat je accespoint te ver weg of zitten er muren enzo tussen waardoor er storingen optreden. Zet hem eens gewoon direct naast je ap en kijk dan of het werkt.

• KSR
  • Niet online
Hij staat er ongeveer 50 cm bij vandaan.Hij geeft nu nog steedts aan dat er geen verbinding is, maar ik kan nu wel internetten maarhij staat niet in mijn netwerk. En de verbinding is nu met5.5 Mbps

• KSR
  • Niet online
Waar zijn de expers?
Bij mijn monitortjes in de taakbalk blijft een kruis doorheen staan. Ik kan wel internetten?en mijn bestanden zien? maar het gaat niet echt snel. Bij mijn Lan monitor staat dat de netwerk kabel niet is aangesloten Nee dat klopt ik wil draadloos :( Als ik hem verwijderd zet die hem net zo hard weer terug :( Hoe krijg ik nu alles eens goed werkend :)

• KSR
  • Niet online
Niemand!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet voor de 3Com kaart de Wireless Zero Configuration Service disabelen. Dus effe naar computerbeheer | Services en toepassingen | Services | Wireless Zero Configuration service | Eigenschappen | Opstarttype | Uitgeschakeld. Daarna effe rebooten, dan kun je uit de beschikbare netwerken kiezen; je moet hetzelfde netwerknummer opgeven als je op je netgear hebt ingesteld (of wat daar de standaard waarde van is volgens de gebruiksaanwijziging)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

ik probeer morgen wel want het is nu een beetje te laat geworden. Tot die tijd hoop ik dat iemand anders je effe helpt.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• KSR
  • Niet online
Vraag me niet hoe, maar na veel geklooi werkt het eindelijk. En nog als een speer ook. Kan eindelijk mijn andere comps zien en internetten. ;)
Wat mij betreft kan deze topic dicht :)

Pagina: 1