Toon posts:

Extra voeding/adapter voor inbouwversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na tips, suggesties en conclusies hier ben ik vrijwel zeker dat ik een extra (interne) voeding nodig heb voor de inbouw versterker van mijn geluidsset. Indien er iemand is die denkt dat dat niet nodig is graag even melden hoe het dan wel moet, anders graag suggesties naar wat voor iets ik op zoek moet gaan.

Ik ben niet zo technisch als ik soms denk, ik ben op zoek naar voeding zoals de voeding waar CD-ROM spelers, harddisk en diskettedrive op aangesloten zitten.
Iemand een idee hoe dat werkt, wat het kost of dat het er juist om gaat dat ik een adapter moet hebben voor gelijkmatige stroomtoevoer? Alvast zeer bedankt.

Voor technische info omtrent mijn systeem, zie hieronder of hier voor uitgebreidere details.

-----

Mijn PC:
- Pentium III 450 mHz
- 392 MB RAM
- Windows 2000 Professional
En belangrijkst:
- Geluidssysteem A-Trend Harmony 6000; geluidskaart, inbouw geluidsregeling (inbouw tussen CD-ROM spelers, voeding komt dus van binnen de PC), 2 front, 2 rear, 1 subwoofer, 1 center speaker (waarvan de aansluiting op de geluidskaart niet werkt, ook niet wanneer ik bv een koptelefoon oid erop aansluit).
De speakers krijgen hun stroom naar van de versterker die tussen de CD-ROM spelers is ingebouwd.

-----

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik denk dat het gemakkelijkst is om een oude AT voeding te proberen. Dingen zijn al voor een tientje, of 5 euro nu, te krijgen.
Als het gepruttel dan over is, weet je in ieder geval de oorzaak. Als het probleem dan nog niet is opgelost heb je er in ieder geval niet al teveel geld voor niks aan uitgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 17:33 schreef exter het volgende:
Ik denk dat het gemakkelijkst is om een oude AT voeding te proberen. Dingen zijn al voor een tientje, of 5 euro nu, te krijgen.
Als het gepruttel dan over is, weet je in ieder geval de oorzaak. Als het probleem dan nog niet is opgelost heb je er in ieder geval niet al teveel geld voor niks aan uitgegeven.
Kan je zoiets inbouwen of moet je het buiten de systeemkast halen?

Verwijderd

Ik vrees dat er geen ruimte is om um in te bouwen, 't is gewoon een complete computervoeding, maar je zou het eerst kunnen proberen om achter de oorzaak van je probleem te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 20:38 schreef exter het volgende:
Ik vrees dat er geen ruimte is om um in te bouwen, 't is gewoon een complete computervoeding, maar je zou het eerst kunnen proberen om achter de oorzaak van je probleem te komen.
Ok, bedankt! Op m'n advertentie op marktplaats.nl wordt iig aardig gereageerd, dus het zal wel lukken. :)