[SCSI] kaart voor de HP Scanjet 5p PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 16:29

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Hi, ik wil graag weer gebruik maken van mijn HP Scanjet 5p, het is een goede scanner maar ik kreeg daar een ISA SCSI kaart bij maar die kan ik niet in mijn nieuwe computer zetten. En ik wil wel gewoon weer kunnen scannen. Ik ben gewoon opzoek naar het allergoedkoopste kaartje wat er is. Ik wil hem alleen maar gebruiken ik hoef er geen andere rotzooi zoals branders of zip dingen op aan te sluiten alleen maar die scanner.

Op de HP site wordt verwezen naar een site waar dit op staat:
"Fast SCSI PCI Host Adapter Card w/ HD 50pin/HD 50pin 6 ft. Cable
(10MB/sec, 1 device) (No BIOS, external 50pin) for HP Scanners: 6200C, 6250C, 6300C, 6350C, 6390C, 5P, 7400C, 7450C, 7490C
$59.95"

Maar ik wil helemaal niet zoveel uitgeven ik wil gewoon voor een paar tientjes weer kunnen scannen. Die scanner was zelf al duur genoeg toen der tijd.

Verwijderd

Gewoon een PCI SCSI (Fast SCSI-2) kaartje aanschaffen.
Adaptec (duur), Dawi Control, NCR, Diamond, enz enz.

Anders als je nog minder kwijt wil zijn, een pc-beurs. OF het 2dehands circuit! :+

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Aha...maar ik heb dus gelezen dat er dus echt tig verschillende connectors zijn. En ik heb geen zin om een kaart te kopen die een verkeerde connector heeft en dat ik dan een super dure kabel moet kopen.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
of is dat niet nodig...

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
De meeste SCSI-II-kaartjes hebben een 50 polige half-pitch stekker. Waarschijnlijk heeft jouw kabel een andere aansluiting (DB25 of DB50), dus zal je of een verloopstukje of een andere kabel nodig hebben.

jouw aansluitng: Afbeeldingslocatie: http://www.startech.com/scsischool/db25m.gif

SCSI-II-kaartjes: Afbeeldingslocatie: http://www.startech.com/scsischool/hpdb50m.gif

Nodige kabel: Afbeeldingslocatie: http://www.startech.com/ProductPhotos/SCSI2EXT.small.jpg

Een dergelijke kabel kost al snel 25 euro.

Houdoe

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Volgens mij heeft mijn kabel die meest onderste rechtse kabel...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb nog zo'n scsi controller en kabel liggen. de scsi is getest met een cd-brander, maar de brander is gejat. De aansluitingen van die connector is een beetje verbogen maar de scanneraansluiting is nog helemaal goed.

De kabel komt van een printer waar geen voedig bij zat dus die heb ik weggeflikkerd, maar de kabel bewaard - zal het ook nog wel doen.

Email me even als je ze wilt hebben en dan komen we er wel uit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Ik heb gemaild:)
Maarja...uh kan het kloppen dat ik een mini-50pin kabel heb ?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Dat kan natuurlijk. Kijk en vergelijk.

Houdoe

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik heb ook zo'n scanner, en heb er gewoon een adaptec 2904 pci kaartje aan hangen, gewoon met de standaard kabel.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 17:55 schreef EelcoB het volgende:
Ik heb ook zo'n scanner, en heb er gewoon een adaptec 2904 pci kaartje aan hangen, gewoon met de standaard kabel.
Kan jij mij misschien vertellen watvoor aansluiting er dus op die kaart zit ? Dan weet ik dus watvoor kaart ik moet kopen:) Thx alvast

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
het is een 50-pin High-Density connector, met als het goed is 2 klemmetjes die de kabel vasthouden. Hieronder een linkje met alle SCSI aansluitingen:

http://www.scsimasters.com/cguide.html

De meeste SCSI kaarten hebben zo'n High-Density connector, dus kan je met je gewone kabel werken, en hoef je geen nieuwe te kopen

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 23:54 schreef EelcoB het volgende:
het is een 50-pin High-Density connector, met als het goed is 2 klemmetjes die de kabel vasthouden. Hieronder een linkje met alle SCSI aansluitingen:

http://www.scsimasters.com/cguide.html

De meeste SCSI kaarten hebben zo'n High-Density connector, dus kan je met je gewone kabel werken, en hoef je geen nieuwe te kopen
Thx man ! Hier kan ik wat mee ;)
Dit betekend dus gewoon dat ik (vrijwel) iedere SCSI kaart die er te krijgen is gewoon kan kopen >:) errug relaxed...nu nog ff ergens een winkel in A'dam vinden waar ze nog scsi kaarten verkopen. Computerland,Dynabyte,Vobis( :r ), funprice enzo hebben allemaal geen kaarten :( behalve de vobis maar die was 300 euro de gekken.
En bij Mycom iets van 100 euro teveel dus ;)

Maar eh ik weet nu wat ik nodig heb dat is alvast stap nummero uno
Pagina: 1