Toon posts:

DW: files buiten Site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met dreamweaver op mn werk. ben een nieuwe website aan het maken. die staat in de map /nieuw (de oude website staat gewoon in de root). maar in de nieuwe website maak ik nog steeds gewoon gebruik van bijvoorbeeld /img (plaatjes voor de oude website).

als ik nou in DW een Site maak van /nieuw en ik wil een plaatje uit /img dan zegt ie dat ie hem in de Site wil importeren (en dat wil ik nie), omdat ie dingen plaatjes, stylesheets, etc buiten de Site weigert weer te geven. Vervolgens zet ie het plaatje er wel in, maar dan met "file:///I:/etc." en dat moet ik uiteraard niet hebben.

dit kan ik oplossen door van de hele hele schrijf een Site te maken. Maar omdat er teveel mappen opstaan die ik per ongeluk kan deleten, doe ik dat niet.

weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ie wel gewoon bestanden weergeeft die buiten de Site staan zonder file:///-paths, dus gewoon met relatieve paths?

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

kies eens voor dat importen :) dan kiest die namelijk een map in je root van de site waar je het filetje kan opslaan

Don't mind Rick

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Als ik een site maak reserveer ik daar gewoon altijd een map voor ergens op mijn harde schijf. Daar komt alles in te staan wat op mijn site komt.

Als je erover gaat nadenken is het ook erg logisch, als je je site upload kan je ook niet zomaar overal van het net files aanroepen zonder de http:// te gebruiken. Zo denkt dreamweaver ook op je harde schijf.

Wat je altijd kan doen als het gaat over files die gewoon niet op je pc staan. Is de link met de hand aanpassen, tot het pad hetzelfde is wat je nodig hebt op het web. Dan geeft hij wel een gebroken plaatje of wat dan ook weer als je previewed, maar daar ben je van af zodra je hem upload.

Ik hoop dat al dit gebrabbel nog een beetje logisch klinkt...

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verwijderd

maak een nieuwe directory aan, gooi daar de oude en de nieuwe site in, en definieer die nieuwe directory als een site. en klaar ben je :?

of je maakt van de schijf een web/site en moet je gewoon uitkijken met deleten..... en deleten doe je niet zo maar. Of je moet net uit de kroeg komen (spreek uit evaring)

*D

kan er nu wel om lachen trouwens...

Verwijderd

../blabla/blablamap

die ../ is dat hij een map (of meerdere) voor de root of voor de map moet kijken waar het plaatje of wat dan ook staat. Je moet het wel handmatig doen helaas..

Alleen je kan beter de nodige files copyen in de map waar de html staat. Op den duur maak je het je zelf heel moeilijk zo.

Verwijderd

Topicstarter
helaas alles in 1 map kan simpelweg gewoon niet (importeren ook nie) (heb ik ofkors wel aan gedacht), omdat de site daar te complex is (geen zin om in details te treden:)). het is nl. geen standaard content site, waar wat droge info opstaat.

relatieve paths aanmaken zoals ../../img/whatever.gif werkt idd zodra je het in in de browser bekijkt, maar nog al irritant om in DW (WYSIWYG?!:)) helemaal nix van je site te zien, behalve de tekst en een dozijn gebroken plaatjes.

bedenk me net dat ik dus eigenlijk gewoon iets moet hebben dat schijt heeft aan dat hele Site gebeuren van dreamweaver (plugin/extensie ofzo).
Site is natuurlijk heel handig, als je een bestand aanpast, dat dan gelijk alle links naar dat bestand ook worden aangepast. maar dat is dan ook gelijk zo'n beetje het enige voordeel. en oja het maakt overzichtelijk.
maar voor de rest is die Sitefunctie voor mij nogal een probleem...

is er andere misschien een andere HTMLbuilder die evengoed is, maar dan zonder Site?

Verwijderd

eh.. kwil niet vervelend zijn.... maar als je ../../img/whatever.gif gebruikt zie je het ook in dreamweaver.

Verwijderd

Topicstarter
niet als ../../img/whatever.gif buiten je Site valt.

Verwijderd

Dan zou het toch ook niet kloppen als je het op je webspace zet, dus gaat er toch sowieso iets drastisch mis.

Zet gewoon die images in je nieuwe site :)
Pagina: 1